Τι είναι οι «μυστικοί» επιβάτες –Γιατί επέστρεψαν στα λεωφορεία

Εκατοντάδες ήταν οι μυστικές επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν μέσα σε λίγες ημέρες στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, ώστε να αξιολογηθούν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Τη μέθοδο των «μυστικών» επισκέψεων επιστράτευσε ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) προκειμένου να αξιολογήσει τις συνθήκες που επικρατούν στα αστικά λεωφορεία της συμπρωτεύουσας.

Ειδικότερα, σε έρευνα αξιολόγησης που πραγματοποιήθηκε από τον ΟΣΕΘ σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και μεγάλη εταιρεία ερευνών τον Οκτώβριο του 2022 διαπιστώθηκε ότι το τελευταίο διάστημα η εικόνα των μαζικών μεταφορών στη Θεσσαλονίκη ήταν βελτιωμένη.

Στα αστικά λεωφορεία της Θεσσαλονίκης έδωσαν το παρών «μυστικοί» επιβάτες, δηλαδή «πράκτορες» (όχι ελεγκτές) οι οποίοι απλώς βρίσκονται σε οχήματα και συρμούς παρατηρώντας τι συμβαίνει εντός τους και σημειώνοντας όλα όσα χρειάζεται να αλλάξουν αναφορικά με τις παρεχόμενες υπηρεσίες έτσι ώστε τα ΜΜΜ να βελτιωθούν περαιτέρω. 

Πρόκειται για ένα μέτρο ιδιαίτερα διαδεδομένο στο εξωτερικό, που έχει εφαρμοστεί και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας.

Πιο συγκεκριμένα, μέσα σε λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκαν 330 μυστικές επισκέψεις σε 33 επιλεγμένες λεωφορειακές γραμμές τόσο του ΟΑΣΘ όσοι και των ιδιωτών εκμισθωτών της συγκοινωνίας (σύμπραξη τεσσάρων ΚΤΕΛ), εκ των οποίων 9 γραμμές κινούνται από τα ανατολικά της πόλης, 5 από το κέντρο και 19 από δυτικά.


Η έρευνα στόχευε στην αξιολόγηση ποιοτικών χαρακτηριστικών των δημοσίων συγκοινωνιών με την εξέταση 10 δεικτών της κατάστασης του συστήματος Δ.Σ. Πραγματοποιήθηκαν συνολικά 10 αξιολογήσεις για κάθε γραμμή και δόθηκαν ποσοστιαίες βαθμολογίες σε κάθε ποιοτικό δείκτη.

Το «πόρισμα» των μυστικών επιβατών ήταν ότι η συνολική εικόνα του προσωπικού, των συνθηκών οδήγησης και της ασφάλειας στο λεωφορείο ήταν άριστη. Στον αντίποδα, ο δείκτης υγειονομικής προστασίας κρίθηκε ως σχετικά χαμηλός για τους οδηγούς και σε καλύτερο επίπεδο για τους επιβάτες.

Αρκετά καλύτερη είναι η κατάσταση των οχημάτων στα δυτικά και πιο ικανοποιητική εμφανίζεται η αξιολόγηση στα ανατολικά. 

Σχετικά επιβαρυμένες εμφανίζονται κάποιες γραμμές του κέντρου ως προς την κατάσταση και καθαριότητα των οχημάτων, ενώ ο συνωστισμός είναι εντονότερος εντός του οχήματος από ότι στις στάσεις

Η πληροφόρηση εντός οχήματος φαίνεται να παρουσιάζει κάποια προβλήματα, καθώς οι πινακίδες τηλεματικής αρκετών οχημάτων (κυρίως των ΚΤΕΛ) είναι εκτός λειτουργίας και η πληροφορία περιορίζεται στην ηχητική αναγγελία, όπου είναι διαθέσιμη.


«Τα αποτελέσματα της έρευνας υπήρξαν καταρχήν ενθαρρυντικά και ο συνολικός (συγκεντρωτικός) δείκτης αξιολόγησης του συστήματος υπολογίστηκε λίγο κάτω από το 90%, κάτι που μας ικανοποιεί, αλλά μας δίνει ευθύνες να συνεχίσουμε την προσπάθεια, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας, καταλήγοντας ότι «πρέπει να διορθώνονται όποιες αδυναμίες εντοπίζονται στους δείκτες και τα θέματα της υγειονομικής προστασίας, του συνωστισμού και της πληροφόρησης εντός οχήματος, σε συνεργασία με τους παρόχους.

»Οι έρευνες του ΟΣΕΘ θα συνεχιστούν σταθερά αφού τα στοιχεία τους αποτελούν πολύτιμο υλικό τόσο για την οργάνωση και διαχείριση των δρομολογίων όσο και τη διαρκή βελτίωση της υπηρεσίας προς τον μετακινούμενο πολίτη της Θεσσαλονίκης».

epirusblog.gr
5 of 5
Τι είναι οι «μυστικοί» επιβάτες –Γιατί επέστρεψαν στα λεωφορεία
epirusblog.gr
5 of 5
κοινωνία 5136703548833541286
item