Αγορά Μοδιάνο: Στόχος 4 εκατ. επισκέπτες τον χρόνο στο νέο τοπόσημο της Θεσσαλονίκης από το Faisgroup (pics)

Mε τον στόχο των 4 εκατομμυρίων επισκεπτών άνοιξε τις πύλες της η Αγορά Μοδιάνο, το νέο εγχείρημα του Faisgroup στη Θεσσαλονίκη που φιλοδοξεί να αποτελέσει το καινούριο τοπόσημο της συμπρωτεύουσας, προτάσσοντας συγχρόνως ένα από τα «δυνατά» χαρτιά της πόλης, όπως είναι η γαστρονομία.

«Ένας γαστρονομικός προορισμός και ένα σημείο συνάντησης στο κέντρο της πόλης, που θα διατηρεί τον παραδοσιακό του χαρακτήρα προσφέροντας όλες τις ανέσεις του σήμερα» περιγράφουν οι επιτελείς της τη νέα αγορά που άνοιξε χθες στη Θεσσαλονίκη. 

Πρόκειται για την πρώτη, οργανωμένη αγορά τροφίμων στα πρότυπα των αντίστοιχων αγορών του εξωτερικού που λειτουργεί μετά από επένδυση 10 εκατ. ευρώ σε ένα ιστορικό και μοναδικό ακίνητο, το οποίο ανακαινίστηκε εκ βάθρων από τον όμιλο Fais, με επικεφαλής τον Σάμι Φάις.

Στη νέα αγορά στεγάζονται 75 μικρές και μεγαλύτερες επιχειρήσεις (μανάβικα, κρεοπωλεία, τυροκομεία, καφεκοπτεία, κάβες, παραδοσιακά καταστήματα τροφίμων με προϊόντα από όλη την Ελλάδα, καταστήματα με ξηρούς καρπούς, κ.α.), ενώ προβλέπονται και εννιά καταστήματα εστίασης, δημιουργώντας πάνω από 300 νέες θέσεις εργασίας. 

Υπολογίζεται ότι από τα 4 εκατομμύρια των επισκεπτών κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας, το ήμισυ περίπου θα είναι Θεσσαλονικείς, κοντά στο 1 εκατομμύριο θα είναι κάτοικοι στην ευρύτερη περιοχή επιρροής σε μία απόσταση, οδικώς, έως μιάμισης ώρας και ακόμη 1 εκατομμύριο εκτιμάται ότι θα είναι τουρίστες, από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η νέα αγορά αναμένεται, σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις, να δώσει προστιθέμενη αξία και στο γαστρονομικό χάρτη της συμπρωτεύουσας, η οποία, ούτως ή άλλως, σύμφωνα και με τη σχετική μελέτη του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων για τα Σχέδια Δράσης για τον ελληνικό τουρισμό την επόμενη δεκαετία «αποτελεί έναν από τους πιο ανταγωνιστικούς και δημοφιλείς προορισμούς για τον γαστρονομικό τουρισμό σε εθνικό επίπεδο». 

Η γαστρονομία για τη Θεσσαλονίκη μπορεί να αποτελέσει, σύμφωνα με τον ΣΕΤΕ, υποστηριστικό τουριστικό προϊόν στα ήδη εδραιωμένα ή ιδιαίτερα αναπτυγμένα προϊόντα (πολιτιστικός και θρησκευτικός τουρισμός, city break και τουρισμός συναντήσεων, κινήτρων, συνεδρίων και εκθέσεων -MICE) λόγω της πολυπολιτισμικής γαστρονομικής παράδοση, του πολύ καλού επιπέδου γαστρονομίας σε εστιατόρια μεσαίας κατηγορίας, προϊόντων ΠΟΠ / ΠΓΕ, γαστρονομικών εκδηλώσεων, επισκέψιμων οινοποιείων κ.α..

Επιπλέον, σύμφωνα με τους επιτελείς του ομίλου Φάις, «αποκαθίσταται και παραδίδεται στους κατοίκους και τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης το πρώτο ελληνικό μνημείο που αποδίδεται σε εμπορική χρήση, ενώ παράλληλα, αποκαθίσταται ο διαταραγμένος αστικός ιστός σε ένα κομβικό σημείο του κέντρου της Θεσσαλονίκης. 

Μετά από έξι χρόνια απουσίας, η ιστορική αγορά Μοδιάνο άνοιξε, επιφυλάσσοντάς κάθε μέρα και μια έκπληξη για ολόκληρη την εορταστική περίοδο, μέχρι τα λαμπερά εγκαίνιά της μετά τις γιορτές, που θα την επανεντάξουν με όλη την επισημότητα που της αξίζει στη ζωή των Θεσσαλονικέων. 

Οι επιχειρηματίες της Αγοράς ξεκινάνε να γράφουνε τις νέες σελίδες της ιστορίας της, μίας ιστορίας πάνω από 100 ετών που σήμερα μπαίνει στη νέα της εποχή», όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά.

Το μοντέλο είναι μεγάλες, παρόμοιες αγορές που λειτουργούν στην Ισπανία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με στόχο να καταστεί η Μοδιάνο και τουριστικός προορισμός, διατηρώντας παράλληλα το χαρακτήρα της σκεπαστής αγοράς που άνοιξε το 1925, με δεδομένο ότι το ακίνητο είναι μνημείο με διατηρητέα χρήση του ως Αγορά Τροφίμων. 

Το ορόσημο της επαναλειτουργίας έρχεται 100 χρόνια μετά τη δημιουργία της Αγοράς Μοδιάνο από τον Έλι Μοδιάνο, το 1922, με τον όμιλο Φάις να έχει ξεκινήσει το εγχείρημα εδώ και πάνω από μία πενταετία, από το καλοκαίρι του 2017. 

Τότε (κι ενώ το ακίνητο είχε περάσει από την περίοδο της παρακμής με κλειστά ουκ ολίγα καταστήματα) το Faisgroup προχώρησε αρχικά στην εξαγορά του 43,6% από το ΤΑΙΠΕΔ, ανεβάζοντας το ποσοστό του σταδιακά στο 57% μετά τη δημόσια πρόσκληση ενδιαφέροντος σε μικροϊδιοκτήτες και προχωρώντας στη συνέχεια με το δύσκολο δρόμο των αδειοδοτήσεων δεδομένου ότι το κτίριο είναι χαρακτηρισμένο ως διατηρητέο από τη δεκαετία του ’80 και από τη δεκαετία του ’90 ως διατηρητέο μνημείο από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Στο σήμερα, ο όμιλος προτάσσει και τα «πράσινα» χαρακτηριστικά της νέας αγοράς και τη βιοκλιματική της λειτουργία: «Στο υπόγειο επεκτείνεται η καινοτομία και οι εξυπηρετήσεις υψηλής στάθμης. 

Υποσταθμός ΔΕΗ-ηλεκροπαραγωγά ζεύγη-σύστημα ψύξης και θέρμανσης-συστήματα πυρόσβεσης και εφεδρικές δεξαμενές νερού είναι μερικές καινοτομίες. 

Η ανακύκλωση χαρτιού, πλαστικού, οργανικών έχουν επίσης θέση στις εγκαταστάσεις (δεματοποιητές χαρτιού-ψυγείο για οργανικά-press container κ.α.) και πιστοποιούν πως η αγορά Μοδιάνο θα καταστεί με την έναρξη λειτουργίας της πράσινο κατάστημα, με μηδενικά απόβλητα».

Συνολικά, το Faisgroup πραγματοποιεί εσχάτως σημαντικό «άνοιγμα» στο σχετικά πιο νέο, για τον όμιλο, τομέα φιλοξενίας και γαστρονομίας (Hospitality & Gastronomy Division), όπου πέραν της ανακατασκευής κι επαναλειτουργίας της Αγοράς Μοδιάνο και του 5αστερου Radisson Blu Zaffron Resort Santorini που έχει ανοίξει από την περασμένη θερινή σεζόν, προχωράει επιπλέον με την αναβίωση και αξιοποίηση από κοινού με την Bluehouse, του εμβληματικού ξενοδοχείου Castello Bibelli στην Κέρκυρα.

Στο Hospitality & Gastronomy Division έχει επίσης ενταχθεί η αλυσίδα παγωτού Bufala Gelato, ενώ τώρα η επαναλειτουργία της Αγοράς Μοδιάνο θα μπορούσε, σε δεύτερη φάση μελλοντικά, να αποτελέσει και τη σύνδεση του ομίλου με το ξενοδοχειακό κομμάτι της συμπρωτεύουσας.

epirusblog.gr
5 of 5
Αγορά Μοδιάνο: Στόχος 4 εκατ. επισκέπτες τον χρόνο στο νέο τοπόσημο της Θεσσαλονίκης από το Faisgroup (pics)
epirusblog.gr
5 of 5
πολιτική 1580345704245457112
item