Γραμμή 4 Μετρό: Ξεκινάει το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα αλλάξει την Αθήνα

Παραλήφθηκε ο πρώτος μετροπόντικας, ο οποίος αφού συναρμολογηθεί, θα ξεκινήσει τη διάνοιξη του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4.

Μέρα-«σταθμός» αποτελεί η Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, μιας και ολοκληρώθηκε η παραλαβή ενός εκ των δύο μηχανημάτων TBM που θα χρησιμοποιηθούν για τη διάνοιξη της Γραμμής 4 του Μετρό, «Άλσος Βεΐκου – Γουδή».

Όπως ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μέσω δημοσίευσής του στο facebook, ο παραληφθείς μετροπόντικας βρίσκεται στο εργοτάξιο της Κατεχάκης όπου ξεκινά η συναρμολόγησή του.

Το μηχάνημα θα ξεκινήσει το «έργο» του στις αρχές του νέου έτους από το φρέαρ της Κατεχάκης.

Ο δεύτερος μετροπόντικας θα εγκατασταθεί στο φρέαρ του Άλσος Βεϊκού. Τα δύο μηχανήματα θα «συναντηθούν» στον Ευαγγελισμό, έχοντας διανοίξει τη νέα σήραγγα, συνολικού μήκους 12,8 χιλιομέτρων.

Kostas Karamanlis
17 hours ago

28 χρόνια μετά την άφιξη του πρώτου μετροπόντικα στην Αθήνα, ήρθε η στιγμή για το εργοτάξιο της Κατεχάκη να υποδεχθεί και πάλι το ένα από τα δύο μηχανήματα TBM, που θα χρησιμοποιηθούν για τη διάνοιξη της Γραμμής 4 "Άλσος Βεΐκου - Γουδή".

Ξεκινάει λοιπόν με γρήγορους ρυθμούς, η συναρμολόγηση του νέου, υπερσύγχρονου μετροπόντικα που παραλάβαμε, ώστε στις αρχές του νέου έτους να αρχίσει το υπόγειο ταξίδι του στην Αθήνα.

Ο δεύτερος μετροπόντικας θα εγκατασταθεί αντίστοιχα στο φ...

See more

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μετροπόντικας στην Κατεχάκη είναι τύπου S1323-A και κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο της γερμανικής εταιρείας Herrenknect AG, αποκλειστικά για τη διάνοιξη της γραμμής 4.

Το TBM μπορεί να πραγματοποιήσει διάνοιξη δίχως να παρεκκλίνει κατά ελάχιστο από τις συντεταγμένες, κάτι που αποτελεί το εχέγγυο για την αποτροπή φθορών στις υπερκείμενες κατασκευές.

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται και οι πρόδρομες εργασίες, με εργοτάξια να έχουν στηθεί σε σταθμούς και φρεάτια.

Γραμμή 4 Μετρό

Υπενθυμίζεται ότι η Γραμμή 4 του Μετρό αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας, έχοντας προϋπολογισμό 1,6 δισ. ευρώ. 

Το πρώτο τμήμα της γραμμής είναι το «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», με σήραγγα μήκους 12,8 χλμ. και συνολικά 15 νέους σταθμούς οι οποίοι είναι οι εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Εκτιμάται πως θα τεθεί σε λειτουργία το 2029, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην αποσυμφόρηση των υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, αλλά και στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ. 

Επίσης θα οδηγήσει στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).

Με τη Γραμμή 4 οι πολίτες θα μετακινούνται από το Γουδή στην Κυψέλη – και το αντίστροφο σε 13 λεπτά κι από το Άλσος Βεΐκου στα Εξάρχεια σε 7 λεπτά.

epirusblog.gr
5 of 5
Γραμμή 4 Μετρό: Ξεκινάει το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα αλλάξει την Αθήνα
epirusblog.gr
5 of 5
κοινωνία 5888500576158711015
item