''Αυλαία'' για το Εκπαιδευτικό Κέντρο Καλαμάτας - Ανοίγει το νέο "κάστρο" των Ικάρων μας

Εξομοιωτής T-6A Texan II: Ο απόλυτα ρεαλιστικός εξομοιωτής των νέων Ικάρων

Τον Απρίλιο του 2021υπεγράφη η συμφωνία της Πολεμικής Αεροπορίας με την ισραηλινή εταιρεία ELBIT, για τη δημιουργία Κέντρου Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα.

Συμφωνία με ξεκάθαρο στρατηγικό αποτύπωμα – όπως χαρακτηρίστηκε τότε από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας – και ταυτόχρονα εξαιρετικά σημαντική για το εκπαιδευτικό έργο της Πολεμικής Αεροπορίας.

Οι πιλότοι της Πολεμικής μας Αεροπορίας θα εκπαιδεύονται σε σύγχρονα αεροσκάφη, αφού αυτά στα οποία εκπαιδεύονταν, τα Τ-2 Buckey, έχουν ήδη συμπληρώσει 46 χρόνια υπηρεσίας και βρίσκονται στη δύση τους. 

Μάλιστα, το 2023 παύει οριστικά η υποστήριξή τους σε ανταλλακτικά και κατά συνέπεια η Πολεμική Αεροπορία, είχε ήδη κληθεί να βρει νέο εκπαιδευτικό αεροσκάφος για τις επόμενες γενιές Ικάρων.

Σύμφωνα με  την στήλη "Βηματοδότης" της γνωστής εφημερίδας "το Βήμα", στις 21 Οκτωβρίου θα μπει (σε πανηγυρική εκδήλωση) ο θεμέλιος λίθος των κατασκευών του νέου κέντρου αεροπορικής εκπαίδευσης στην Καλαμάτα

Ένα έργο το οποίο θα προσφέρει με σύγχρονα αεροσκάφη την εκπαίδευση των πιλότων μας. Και στις δύο εκδηλώσεις (Ναβαρίνο και Καλαμάτα) θα παραστεί και ο Αντώνης Σαμαράς. 

Το έργο αυτό, προκάλεσε την οξύτατη αντίδραση της αντιπολίτευσης και κυρίως του ΣΥΡΙΖΑ.

Η Ισραηλινή εταιρεία που έχει αναλάβει να δημιουργήσει στην Καλαμάτα Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων, στις συμβατικές της υποχρεώσεις αναλαμβάνει, πέραν της αναβάθμισης του συνόλου των εκπαιδευτικών T-6 σε υπερσύγχρονα εκπαιδευτικά αεροσκάφη, και τη μετατροπή ενός σμήνους Τ-6 σε οπλισμένα εκπαιδευτικά αεροσκάφη.

Θα φέρουν δηλαδή οπλισμό και θα είναι τα μοναδικά ελικοφόρα αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας που, η μετατροπή τους σε μαχητικά προωθείται κυρίως για την αναχαίτιση drones. Αν και στη συμφωνία δεν ανακοινώνεται το παραμικρό, πιθανολογείται πως πρόκειται να φέρουν πολυβόλα, ίσως και ρουκέτες αέρος - αέρος και αέρος - εδάφους.

Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη των εκπαιδευτικών αεροσκαφών, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στο πεδίο της μάχης ως αναγνωριστικά, φωτογραφικά κ.λπ

Εάν μετατραπούν τελικά σε οπλισμένα αεροσκάφη, τότε θα θυμίζουν τα θρυλικά (μονοκινητήρια ελικοφόρα) Spitfires, ένα από τα οποία (που φυλασσόταν επί χρόνια στο Πολεμικό Μουσείο) ανακατασκευάστηκε στην Αγγλία και επέστρεψε έτοιμο να πετάξει  στους ελληνικούς ουρανούς.

Βάσει της συμφωνίας, αναμένεται να έρθουν στην Καλαμάτα δέκα καινούργια εκπαιδευτικά αεροσκάφη Μ-346, τα οποία θα αποτελέσουν ουσιαστικά τη βάση πάνω στην οποία θα γίνεται η εκπαίδευση των πιλότων, μαζί με τα Τ-6 (θα αναβαθμιστούν) που χρησιμοποιεί και η Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία. 

Επιπλέον, θα υπάρξει παροχή προσομοιωτών εκπαίδευσης και υλικοτεχνικής υποστήριξης.

Φιλοδοξία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και των Επιτελών, είναι το Κέντρο και η Καλαμάτα να γίνουν πόλος έλξης διεθνούς αεροπορικής εκπαίδευσης, ένα «Top Gun» της Μεσογείου και ταυτόχρονα να δοθεί οριστική λύση στο χρονίζον πρόβλημα της εκπαίδευσης των Ικάρων της Πολεμικής Αεροπορίας.

Όπως προαναφέραμε με βάση τη διακρατική συμφωνία που υπέγραψαν τον περασμένο Απρίλιο η Ελλάδα και το Ισραήλ, η εταιρεία Elbit θα προμηθεύσει το Κέντρο με νέα εκπαιδευτικά αεροσκάφη Μ-346 με τη μορφή χρονομίσθωσης - προς αντικατάσταση των υπέργηρων εκπαιδευτικών Τ-2 Buckeye - ενώ θα εξασφαλίσει τη διαθεσιμότητα ολόκληρου του εκπαιδευτικού στόλου, που αποτελείται από δεκάδες εκπαιδευτικά αεροσκάφη Μ-346 και Τ-6.

Έτσι, οι Ίκαροι της Πολεμικής Αεροπορίας θα έχουν ικανοποιητική επάρκεια ωρών πτήσεως και με υπερσύγχρονα εκπαιδευτικά μέσα. 

Παράλληλα δε, πιλότοι απ' όλο τον κόσμο θα μπορούν να εκπαιδεύονται στα νέα εκπαιδευτικά αεροσκάφη Μ-346 και σε υπερσύγχρονους προσομοιωτές.

Η εκπαίδευση στον εξομοιωτή πτήσεως του T-6A Texan II, αποτελεί μαζί με τις πτήσεις αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης των Ικάρων κατά την διάρκεια της παραμονής τους στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (120 ΠΕΑ) στην Καλαμάτα.

Αποτελούν "μαξιλάρι" σημαντικό για την επαγγελματική πορεία ενός ιπταμένου που μόλις ξεκινάει την καριέρα του. 

Η 361 και η 364 Μοίρας Εκπαίδευσης Αέρος στην Βάση της Καλαμάτας, είναι υπεύθυνες για την διεκπεραίωση αρχικού και βασικού σταδίου πτητικής εκπαίδευσης των νέων αεροπόρων με τα αεροσκάφη T-6A TEXAN II.

Το σύστημα έχει την μοναδική δυνατότητα να μεταφέρει με υψηλό ρεαλισμό την εμπειρία του αεροσκάφους στο έδαφος.

Οι Ισραηλινοί θα αναλάβουν, επίσης, τη συντήρηση των αεροσκαφών και την αναβάθμιση του συστήματος επίγειας εκπαίδευσης (δηλαδή των προσομοιωτών). 

Οι πιλότοι θα εκπαιδεύονται στο ολοκληρωμένο σύστημα του νέου εκπαιδευτικού αεριωθουμένου, το ιταλικής κατασκευής Μ-346 (Alenia Aermacchi).

Οι Ισραηλινοί υπόσχονται τη συντήρηση των μονοκινητήριων Τ-6, παραλλήλως με τη διάθεση νέων εκπαιδευτικών αεροσκαφών, θα συμβάλουν στη βελτίωση της αεροπορικής εκπαίδευσης των Ικάρων, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις να γίνει η Καλαμάτα διεθνές κέντρο αεροπορικής εκπαίδευσης.

Ισχυρό επιχείρημα των Ισραηλινών, είναι οι καλές σχέσεις των δύο χωρών τα τελευταία χρόνια και η συνεκπαίδευση πιλότων της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, σε κοινές ασκήσεις με την Πολεμική Αεροπορία του Ισραήλ. 

Άλλωστε, οι πιλότοι των δύο χωρών θεωρούνται από τους καλύτερους σε όλο τον κόσμο.

Ουσιαστικά, θα δίνεται η δυνατότητα σε αεροπορίες από άλλες πλευρές της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής να εκπαιδεύονται στην Ελλάδα.

Η πρόταση της ELBIT παρέχει περίπου 10.000 ώρες πτήσεις για κάθε χρόνο. Προσφέρεται επίσης η αναβάθμιση των διαθεσιμοτήτων των εκπαιδευτικών ελικοφόρων, ώστε αυτά να μην είναι ποτέ κάτω από τον αριθμό των 25 στη διάθεση των Ικάρων. 

Σήμερα οι διαθεσιμότητες είναι πολύ χαμηλότερες και σπάνια ξεπερνούν το 50% αυτού του αριθμού.

Πρέπει να αναφερθεί, ότι το πραγματικό έργο επιχειρησιακής εκπαίδευσης είχε μετατεθεί στις Πολεμικές Μοίρες μαχητικών, όπου εκτελούνται διαδικασίες στοχοποίησης και αξιοποίησης όπλων αέρος – αέρος και αέρος – εδάφους

Για να κηρυχθούν ετοιμοπόλεμα τα πληρώματα, θα πρέπει να συμπληρώσουν τουλάχιστον 200+ ώρες σε F-16, με κόστος 15.000 δολαρίων ανά ώρα. 

Σε ένα εκπαιδευτικό LIFT (Μ-346, Τ-50, Ηawk, T-7 Redhawk), το αντίστοιχο κόστος δεν ξεπερνά τα 7.000 δολάρια. 

epirusblog.gr
5 of 5
''Αυλαία'' για το Εκπαιδευτικό Κέντρο Καλαμάτας - Ανοίγει το νέο "κάστρο" των Ικάρων μας
epirusblog.gr
5 of 5
ενδιαφέροντα 686069168376240351

Τα καλύτερα

item