Νωρίτερα ο «εφιάλτης» των Τούρκων στα νερά του Αιγαίου - Το «μυστικό» των Γάλλων που επιταχύνει τη ναυπήγηση – Η ελληνική Belharra «ΚΙΜΩΝ» παίρνει μορφή

Κάθε σκάφος των φρεγατών FDI ουσιαστικά «χτίζεται» συνολικά με εννιά blocks τα οποία κατασκευάζονται χωριστά και στη συνέχεια ενώνονται το ένα μετά το άλλο με block εκκίνησης το πέμπτο δηλαδή αυτό που βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο του πλοίου.

Πλήρης ικανοποίηση επικρατεί στο Ναυτικό Επιτελείο αφού όλα τα δεδομένα αλλά και οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι οι Γάλλοι φαίνεται ότι κερδίζουν  το στοίχημα της ταχύτατης ναυπήγησης της πρώτης Ελληνικής φρεγάτας FDI με ταυτόχρονη ποιοτική υπεροχή. 

Και όπως αναφέρουν οι πληροφορίες που φτάνουν από το ναυπηγείο της Lorient  το «μυστικό» τους δεν είναι άλλο από τη νέα πρωτοποριακή ναυπηγική τεχνική που εφαρμόζουν η οποία επιταχύνει σε χρόνο ρεκόρ όλες τις εργασίες. 

Πρόκειται για την μέθοδο «χτισίματος» ενός πλοίου «block to block» δηλαδή την αυτόνομη κατασκευή μεγάλων τμημάτων σχεδόν έως την τελική τους μορφή και στη συνέχεια να ακολουθεί το μεταξύ τους «κομπλάρισμα» μέχρι να ολοκληρωθεί το σκάφος του πλοίου από την πλώρη έως την πρύμνη και από το κύριο κατάστρωμα έως τα ύφαλα.

Κάθε σκάφος των φρεγατών FDI ουσιαστικά «χτίζεται» συνολικά με εννιά blocks τα οποία κατασκευάζονται χωριστά και στη συνέχεια ενώνονται το ένα μετά το άλλο

με block εκκίνησης το πέμπτο δηλαδή αυτό που βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο του πλοίου. 

Και πάνω στο πέμπτο block προστίθενται με ακρίβεια χιλιοστού τέσσερα μπροστά του έως την χαρακτηριστική ανάστροφη πλώρη των FDI και τέσσερα  πίσω του έως την πρύμνη. Τα πάντα ξεκινούν και τελειώνουν από έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή στον οποίο έχει σχεδιαστεί το πλοίο έως και την τελευταία του βίδα. 

Με τη διαδικασία να τηρείται ευλαβικά και κάθε block να ξεκινά από το κόψιμο των ελασμάτων και να ολοκληρώνεται με την τοποθέτηση όλων των εξαρτημάτων και συστημάτων μέχρι να «κομπλάρει» στο προηγούμενο ώστε να σχηματιστεί το σκάφος του πλοίου.

Ήδη το πέμπτο κεντρικό block της πρώτης Ελληνικής φρεγάτας FDI κλάσης «ΚΙΜΩΝ»  είναι έτοιμο και θα παρουσιαστεί μεθαύριο Παρασκευή 21 Οκτωβρίου στην συμβολική τελετή «drydock» παρουσία  του Αρχηγού ΓΕΝ Αντιναύαρχου Στυλιανού Πετράκη.

Τόσο για τους κατασκευαστές Γάλλους όσο κυρίως για το Πολεμικό μας Ναυτικό και τον Ελληνικό Στόλο αποτελεί ημέρα-σταθμό  για την πορεία του προγράμματος. 

Η ταχύτητα των Γάλλων έχει προχωρήσει τις εργασίες μπροστά από το χρονοδιάγραμμα κάτι που φαίνεται να επιβεβαιώνει και το κλιμάκιο Στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού το οποίο έχει «ρίξει άγκυρα» στα Γαλλικά ναυπηγεία και παρακολουθεί στενά την πρόοδο του project.

 Mε τις πρώτες εκτιμήσεις όπως ήδη έχει αναφέρει το Newpost να κάνουν λόγο για παράδοση της φρεγάτας «ΚΙΜΩΝ» πριν από τον Μάρτιο του 2025 με την «ΝΕΑΡΧΟΣ» και «ΦΟΡΜΙΩΝ» να ακολουθούν.





































Οι Γάλλοι της Naval Group πάντως δείχνουν ότι επιθυμούν να κάνουν ακόμη πιο έντονο το «αποτύπωμα» τους  και εντός Ελληνικών συνόρων ειδικά όσο παραμένει ανοιχτή η «ναυμαχία» για τις κορβέτες,  με την υπογραφή συνολικά 20 συμβάσεων  με 15 Ελληνικές εταιρείες

Πρόκειται για συμβάσεις που αφορούν τόσο την Πλατφόρμα των πλοίων όσο και το Σύστημα Μάχης. 

Με πιο χαρακτηριστική αυτή με τα Ναυπηγεία  Σαλαμίνας τα οποία θα κατασκευάζουν  τμήματα του κήτους των φρεγατών FDI. Και άμεσο αποτέλεσμα τη διατήρηση αλλά και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα υψηλής εξειδίκευσης. 

Συμβάσεις οι οποίες υπερβαίνουν το  πρόγραμμα των τριών Ελληνικών φρεγατών FDI. Με optionγια αυτές τις εταιρείες να συμμετέχουν στο μέλλον και σε άλλα προγράμματα ή διεθνείς διαγωνισμούς. 

Και ξεκάθαρο στόχο από τη Naval Group να ενισχύσει τη θέση της στην «κούρσα» διεκδίκησης του προγράμματος κορβετών το οποίο δείχνει να «αναθερμαίνεται» και έχει ως φαβορί πλέον την Ιταλική Fincantieri με την Doha.

Χαρακτηριστικά είναι όσα τόνισε ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Χαρδαλιάς  έπειτα από τη συνάντηση που είχε με τον Γάλλο υπουργό Άμυνας Σεμπαστιάν Λεκορνύ και τα εγκαίνια του Ελληνικού περιπτέρου στη Διεθνή  Έκθεση Ναυτικής Άμυνας  και Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας «Euronaval 2022». «Οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις έχουν μια μακρά παράδοση χρήσης γαλλικών οπλικών συστημάτων. 

Η πρόσφατη προμήθεια των Φρεγατών Belharrαποτελεί το πιο πρόσφατο δείγμα της διαχρονικής και εξαιρετικής σημασίας σύγκλισης μεταξύ των χωρών μας στα πεδία της άμυνας, της οικονομίας και της εξωτερικής πολιτικής. 

Συνιστά, επίσης, ένα σύνθετο έργο που αφορά σε πολλούς εμπλεκόμενους, στοχεύοντας στην παράδοση ενός τελικού προϊόντος που φιλοδοξούμε να καταστεί η «αιχμή του δόρατος» του Πολεμικού μας Ναυτικού. 

Τα πλοία αυτά, μαζί με τις υπόλοιπες ελληνικές και γαλλικές ναυτικές δυνάμεις, θα αποτελέσουν τους καλύτερους εγγυητές της ειρήνης, της ασφάλειας και της σταθερότητας στα ανατολικά θαλάσσια σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

epirusblog.gr
5 of 5
Νωρίτερα ο «εφιάλτης» των Τούρκων στα νερά του Αιγαίου - Το «μυστικό» των Γάλλων που επιταχύνει τη ναυπήγηση – Η ελληνική Belharra «ΚΙΜΩΝ» παίρνει μορφή
epirusblog.gr
5 of 5
ενδιαφέροντα 998232046004516789

Τα καλύτερα

item