Θεσπρωτία: Εργαλείο ανάπτυξης η γραμμή Καλαμπάκα – Ηγουμενίτσα!

Από τις… διαθέσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εξαρτάται η τύχη του έργου της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου με την Καλαμπάκα και κατ’ επέκταση με την υπόλοιπη χώρα.

Για να προχωρήσουν οι μελέτες θα πρέπει να ενταχθεί άμεσα η σχετική δαπάνη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, μέσω του οποίου προβλέπεται να χρηματοδοτηθούν κατά 50%, με το υπόλοιπο μισό να χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα CE 2014 – 20.

Aυτό δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής, με τους Ηπειρώτες βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ να φέρνουν το ζήτημα στη Βουλή μέσω ερώτησης που κατέθεσαν προς τους Υπουργούς Υποδομών – Μεταφορών και Ανάπτυξης – Επενδύσεων. 

Σε αυτήν επισημαίνουν τον κίνδυνο να χαθούν εγκεκριμένοι κοινοτικοί πόροι που αφορούν την ολοκλήρωση των μελετών για τη σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκας – Ιωαννίνων – λιμένα Ηγουμενίτσας.

Υπάρχει συμφωνία…

Όπως αναφέρουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στην ερώτησή τους, η οποία κατατέθηκε με πρωτοβουλία του Μάριου Κάτση από τη Θεσπρωτία, για να μπορέσει ο ΟΣΕ να ολοκληρώσει τις απαιτούμενες μελέτες για το έργο, υπέβαλε τον Μάρτιο του 2021 πρόταση χρηματοδότησης από το CEF 2014 - 20 ύψους 15,5 εκατ. ευρώ. 

Η πρόταση έγινε δεκτή, και τον Νοέμβριο του 2021 υπεγράφη μεταξύ της CINEA και του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων συμφωνία χρηματοδότησης. Το CEF, σύμφωνα με αυτήν, καλύπτει το 50% του κόστους. 

Για να προχωρήσει όμως ο ΟΣΕ στην προκήρυξη των απαιτούμενων μελετών, πρέπει, όπως τονίζουν, το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων να αποφασίσει την ένταξη της αντίστοιχης δαπάνης στο ΠΔΕ του 2022. 

Ωστόσο, παρά τις κυβερνητικές δεσμεύσεις για έναρξη των μελετών αρχικά εντός του 2021 και στη συνέχεια για τις αρχές του 2022, οι μελέτες δεν έχουν εκκινήσει έως σήμερα, ενώ το υπουργείο δεν έχει ακόμα δεσμεύσει καν τις απαραίτητες πιστώσεις στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ώστε να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την ανάθεσή τους.

Εργαλείο ανάπτυξης

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητούν λοιπόν από το υπ. Ανάπτυξης την άμεση ένταξη της απαιτούμενης δαπάνης στο ΠΔΕ του 2022, ώστε ο ΟΣΕ να προχωρήσει στις απαραίτητες μελέτες, ενώ παράλληλα καλούν την κυβέρνηση να απαντήσει εάν έχει σχέδιο για την κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας – Ιωαννίνων – λιμένα Ηγουμενίτσας.

Όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά στην ερώτησή τους, «η σύνδεση της Ηπείρου με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, αποτελεί πάγιο αίτημα τόσο των τοπικών κοινωνιών όσο και της επιχειρηματικής κοινότητας της Ηπείρου, καθώς συνιστά βασική προϋπόθεση για την εύκολη και γρήγορη μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων, και εφόσον υλοποιηθεί, θα αποτελέσει ισχυρό εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή της βορειοδυτικής Ελλάδας».

epirusblog.gr
5 of 5
Θεσπρωτία: Εργαλείο ανάπτυξης η γραμμή Καλαμπάκα – Ηγουμενίτσα!
epirusblog.gr
5 of 5
Ήγουμενίτσα 8103126167475470524
item