Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η κατασκευή της πρώτης φρεγάτας «Belharra» στη Γαλλία

Πυρετώδεις εργασίες! Στις 11 Απριλίου, είχαμε την τοποθέτηση σε λαβή της ανεστραμμένης πλώρης της πρώτης φρεγάτας άμυνας και επέμβασης (FDI)

Με βάση το αρχικό πλάνο,  και με γοργούς ρυθμούς προχωρά ο σχεδιασμός κατασκευής των φρεγατών μας καθώς οι δύο πρώτες ελληνικές «Belh@rra» – από τις τρεις συνολικά – θα ναυπηγηθούν το 2025, ενώ θα ακολουθήσει η ναυπήγηση του τρίτου πλοίου το 2026.

Μάλιστα στις 11 Απριλίου, είχαμε την τοποθέτηση σε λαβή της ανεστραμμένης πλώρης της πρώτης φρεγάτας άμυνας και επέμβασης (FDI) όπως διακρίνεται και στην φωτογραφία. 

Να τονίσουμε ότι, πριν από μερικούς μήνες στο πλαίσιο της παρουσίασης, τέθηκε σε λειτουργία και το «σήμα κατατεθέν» των φρεγατών «Belh@rra», ο ενσωματωμένος ιστός (κατάρτι)  που ονομάζεται Panoramic Sensors and Intelligence Module (PSIM). Πρόκειται για ένα καινοτόμο σύστημα με ραντάρ εντοπισμού και πλήθος «έξυπνων» λειτουργιών, που κατασκευάζεται ξεχωριστά από το υπόλοιπο πλοίο.

Με αυτό το συμβολικό τρόπο, η Naval Group σηματοδότησε την έναρξη των δοκιμών του ολοκληρωμένου συστήματος μάχης, με το οποίο θα είναι εξοπλισμένες οι φρεγάτες «Belh@rra». Στόχος είναι, το σύστημα μάχης PSIM να είναι «ετοιμοπόλεμο» αρκετούς μήνες πριν την εγκατάστασή του πάνω στην πρώτη φρεγάτα.

Να υπενθυμίσουμε ότι ο υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος και η Γαλλίδα ομόλογός του κ. Φλωράνς Παρλύ,   έβαλαν τις τελικές υπογραφές  την  Πέμπτη, 24 Μαρτίου. Την επόμενη ημέρα, η Γαλλίδα ΥΠ.ΑΜ.  εκπροσώπησε τον Μακρόν στις εκδηλώσεις για την Ελληνική Επανάσταση του 1821.

Στο Πενταπόσταγμα σε άρθρο του με τίτλο : Οι φρεγάτες «Belharra» του Γαλλικού Ναυτικού θα είναι λιγότερο καλά εξοπλισμένες από αυτές που πωλούνται στην Ελλάδα, αναφέραμε ότι σύμφωνα με το opex360, με έκπληξη μαθαίνουμε ότι οι ελληνικές ΑΞΕ  θα υπερτερούν από αυτές των Γαλλικών, καθώς δεν θα έχουν τις ίδιες δυνατότητες με αυτές που θα εφαρμόσει το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό.

Ενώ τα δύο μοντέλα θα έχουν ορισμένα κοινά στοιχεία, όπως ο πυργίσκος των 76 mm, τα δύο τηλεχειριζόμενα πυροβόλα των 20 mm, οι δύο εκτοξευτές αντιπλοίων Exocet MM40 Block 3C ή το ραντάρ Seafire 500 (παρέχεται από την Thales),  της Αθήνας θα εξοπλιστούν με 32 πυραύλους εδάφους-αέρος Aster 30 B1(αντί για 16), 2 τριπλούς εκτοξευτές τορπιλών για MU-90 (αντί για διπλό εκτοξευτή τορπιλών), ένα αντιαεροπορικό σύστημα μικρής εμβέλειας RAM (Rolling Airframe Missile) καθώς και αντιπυραυλικά και αντιτορπιλικά παρεμβολές και δόλωμα.

Παράλληλα το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, προετοιμάζει τις συνθήκες για την παραλαβή 15 Φρεγατών και Κορβετών τα επόμενα χρόνια, αναβαθμίζοντας την δύναμη του κατακόρυφα.

Το παιχνίδι παίζεται πλέον στην Α.Μεσόγειο και το Αιγαίο με την Τουρκία, αφού περί αυτής πρόκειται, και για αυτό απαιτείται ισχυρότατη αεροναυτική δύναμη για να διασφαλίσουμε όλα τα γνωστά αλλά τεράστια ενεργειακά σχέδια.  

Η διαπίστωση περί 15 πολεμικών πλοίων, στην ελληνική δύναμη τα επόμενα πέντε με επτά χρόνια, είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε αυτήν την δεδομένη περίοδο.

ΣτΣτο Πενταπόσταγμα σε άρθρο μας με τίτλο : Φόβητρο! Δημιουργούμε τρομερό στόλο από 15 ετοιμοπόλεμα πλοία λόγω ενεργειακών εξελίξεων, αναφέραμε,  ότι το έτερο πρόγραμμα που έπρεπε  να ξεκινήσει να σχεδιάζεται από "προχθές" ήδη, αφορά την κατασκευή από ελληνικά χέρια μικρών σκαφών, επιπέδου περιπολικών πλοίων, ενώ με ορίζοντα τα επόμενα πέντε χρόνια θα έπρεπε να δούμε και την κατασκευή Κορβέτας ( εφόσον ξεκινήσουμε βέβαια).

Μάλιστα  τον περασμένο Δεκέμβριο αναφέραμε ότι, είχαμε την πρώτη συνάντηση μεταξύ των αντιπροσώπων των Πολεμικών Ναυτικών της Ιταλίας, της Γαλλίας, της Ελλάδας, της Ισπανίας και της Πορτογαλίας (παρατηρητής), καθώς και της βιομηχανικής κοινοπραξίας που συντονίζει το πρόγραμμα κατασκευής της ευρωπαϊκής Κορβέτας, NAVIRIS.      

Η ουσία από αυτήν την συνάντηση, είναι το χρονοδιάγραμμα που φέρει τα συμμετέχοντα κράτη-μέλη στοχεύουν στην παραγωγή του πρώτου τους πρωτοτύπου πλοίου το 2027, ενώ η Ελλάδα έχει παραγγείλει την κατασκευή Τριών Κορβετών μέσω του προγράμματος PESCO.

Παράλληλα θα “τρέχει” και το πρόγραμμα κατασκευής μη επανδρωμένων εναερίων οχημάτων UAV, τα οποία και αυτά σε βάθος τριών-πέντε ετών θα πρέπει να μετατραπούν σε UCAV, δηλαδή σε “καθαρά” επιθετικά εναέρια οχήματα που θα εκτοξεύουν μικρούς πυραύλους.

Επίσης βλέπουμε και την κατασκευή μη επανδρωμένων ναυτικών σκαφών USV, από διάφορες εταιρείες που κινούνται τρομερά δυναμικά πλέον στον χώρο, και για τα οποία αναμένουμε αποτελέσματα σε τουλάχιστον τρία χρόνια.

Τι εστί «Belh@rra»

Χαρακτηριστικό των φρεγατών «Belh@rra» είναι ότι, σχεδιαστικά βασίζονται σε 100% ψηφιακή αντίληψη. Η ιδιαίτερη ΙΤ αρχιτεκτονική τους, στηρίζεται κατά βάση σε δύο ξεχωριστά data centers που λειτουργούν παράλληλα, αλλά έχουν και τη δυνατότητα να υποστηρίξουν το κάθε ένα ξεχωριστά, εφόσον απαιτηθεί, το πλοίο και όλες τις περίπλοκες λειτουργίες του.

Η πολυπλοκότητα, άλλωστε, στη σύλληψη και την υλοποίηση του προγράμματος των φρεγατών FDI, είναι τέτοια, που έως τώρα έχουν απαιτηθεί πάνω από ένα εκατ. ώρες για την παραγωγή κάθε μίας από τις μονάδες του πλοίου, ενώ αντίστοιχος χρόνος έχει δαπανηθεί για την έρευνα και την ανάπτυξη των υπερσύγχρονων συστημάτων του.

Με εκτόπισμα που «αγγίζει» τους 4.500 τόνους, μήκος που φτάνει τα 122 μέτρα και μέγιστη ταχύτητα πλεύσης τους 27 ναυτικούς κόμβους, η «Belh@rra» είναι ένα πολεμικό πλοίο που μπορεί να υποστηρίξει διαφορετικούς ρόλους, ικανό να λειτουργήσει αυτόνομα ή ως μέρος ναυτικής δύναμης.

Είναι σε θέση να υποστηρίξει όλο το φάσμα των σύγχρονων ναυτικών επιχειρήσεων, όπως πόλεμος επιφανείας, αεράμυνα περιοχής, ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις καθώς και εκτέλεση ειδικών επιχειρήσεων. Διαθέτει μεταξύ άλλων, οκτώ βλήματα επιφανείας Exocet, ανθυποβρυχιακές τορπίλες MU90 και βλήματα εναντίον εναέριων στόχων Aster 15/30.

epirusblog.gr
5 of 5
Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η κατασκευή της πρώτης φρεγάτας «Belharra» στη Γαλλία
epirusblog.gr
5 of 5
ενδιαφέροντα 6832905731806242886
item