Γιάννενα: Δύσκολη εξίσωση η στάθμευση στο κέντρο της πόλης

Πολλές και διάφορες είναι οι σκέψεις της δημοτικής αρχής όσον αφορά τη στάθμευση στο κέντρο των Ιωαννίνων, ζήτημα που έρχεται με μεγαλύτερη ένταση στην επικαιρότητα, λόγω των παρεμβάσεων που οδηγούν σε μείωση των θέσεων πάρκινγκ, αλλά και των έργων που θα εξελιχθούν το επόμενο διάστημα.

Η δημοτική αρχή δεν κινείται στην κατεύθυνση εξεύρεσης νέων χώρων στάθμευσης στο κέντρο, θεωρώντας ότι το δημοτικό πάρκινγκ στα Λιθαρίτσια, το υπόγειο πάρκινγκ στην κεντρική πλατεία και τα μικρότερα ιδιωτικά πάρκινγκ καλύπτουν σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες. 

Η προβληματική εντοπίζεται στο να υπάρχει εναλλαγή στις ελεύθερες θέσεις στάθμευσης, που σήμερα καταλαμβάνονται για ώρες, καθώς, κατά κύριο λόγο, σταθμεύουν όσοι προσέρχονται από το πρωί στην εργασία τους και αποχωρούν το μεσημέρι.

Ειλημμένη είναι η απόφαση επαναφοράς της ελεγχόμενης στάθμευσης, χωρίς ωστόσο να υπάρχει οριστικό πλάνο ως προς την τιμολογιακή πολιτική, τις ζώνες και αν θα προκύψει ως ένα συνολικό σχέδιο ή θα γίνει σε διάφορες φάσεις. 

Βέβαια, ταυτόχρονα θα πρέπει να υπάρχει και ένα πλάνο εξυπηρέτησης όσων δεν μπορούν να φτάσουν στο κέντρο της πόλης πεζοί και οι οποίοι αναγκαστικά θα πρέπει να σταθμεύουν περιφερειακά. 

Στην κατεύθυνση αυτή έχουν αρχίσει οι πρώτες συζητήσεις, με πιθανότερο το σενάριο μιας-δύο επιδοτούμενων λεωφορειακών γραμμών, που με τακτικά δωρεάν δρομολόγια θα μεταφέρουν τους εργαζόμενους κατά τις ώρες προσέλευσης και αποχώρησης από την εργασία στο κέντρο από τους χώρους που θα διατίθενται για στάθμευση.

Τις παραπάνω σκέψεις επιβεβαίωσε ο αντιδήμαρχος Έργων του Δήμου Ιωαννιτών Γιώργος Αρλέτος, με αφορμή την έγκριση από την Οικονομική Επιτροπή της μελέτης για την ολοκλήρωση συνδέσεων των υφιστάμενων δικτύων πεζοδρόμων και κοινόχρηστων χώρων του Δήμου Ιωαννιτών και την υποβολή του έργου προς χρηματοδότηση στο «Πράσινο Ταμείο». 

Η παρέμβαση αυτή, που έχει συνολικό προϋπολογισμό 1,3 εκατομμύρια ευρώ και αφορά την αναβάθμιση πεζοδρομίων στις οδούς 28ης Οκτωβρίου, Χαριλάου Τρικούπη (προέκταση ), Φ. Τζαβέλα (τμήμα), Ν. Μπότσαρη, Κ. Φρόντζου και Δαγκλή, θα οδηγήσει σε απώλεια αρκετών θέσεων στάθμευσης, καθώς καταργείται η δυνατότητα στάθμευσης στην οδό 28ης Οκτωβρίου και μεταφέρονται σε άλλους δρόμους οι θέσεις για δίκυκλα, φορτοεκφόρτωσης και η πιάτσα των ταξί στο «Παλλάδιο».

«Οι θέσεις στάθμευσης στο κέντρο είναι σημαντικές, αλλά πρέπει να δούμε τι θέσεις θέλουμε. Για εξυπηρέτηση των πολιτών ή επισκεπτών; Ανάλογοι προβληματισμοί υπάρχουν σε όλες μεγάλες πόλεις και το θέμα αντιμετωπίζεται μέσω της ελεγχόμενης στάθμευσης. 

Θέλουμε να έχουμε στάθμευση στο κέντρο, ώστε ο καθημερινός επισκέπτης, που θέλει να εξυπηρετηθεί για μισή-μία ώρα και να φύγει, ή θα πρέπει να είναι κατειλημμένες θέσεις από τις 6.30 το πρωί από τους εργαζόμενους στο κέντρο; 

Είναι μεγάλο το ζήτημα, θα το λύσουμε το επόμενο διάστημα, υπάρχουν διάφορες σκέψεις», ανέφερε ο κ. Αρλέτος, επισημαίνοντας πως σε καμία περίπτωση δεν έχουν μείνει πίσω οι σκέψεις για περιφερειακά πάρκινγκ, ωστόσο θα πρέπει να συνδυαστούν με τη δυνατότητα μετακίνησης προς το κέντρο.

Έγκριση για δύο ακόμη έργα

Στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία πραγματοποιήθηκε δια ζώσης μετά από αρκετούς μήνες τηλεδιασκέψεων, ελήφθησαν αποφάσεις για δύο ακόμη σημαντικά έργα που θα υλοποιηθούν το αμέσως επόμενο διάστημα.



Το πρώτο αφορά την έγκριση της μελέτης κατασκευής και των όρων δημοπράτησης για το έργο βελτίωσης και ανακατασκευής υποδομών στη Δημοτική Ενότητα Ιωαννίνων. 


Το έργο έχει προϋπολογισμό ενός εκατομμυρίου ευρώ και, σύμφωνα με τη μελέτη, περιλαμβάνει παρεμβάσεις για τη βελτίωση του οδοστρώματος με αντικατάσταση του κατεστραμμένου ασφαλτοτάπητα, κατασκευή πεζοδρομίων και κρασπέδων. 


Οι δρόμοι στους οποίους θα εκτελεστούν έργα, είναι οι Θωμά Πασχίδη- Γεωργίου Σεφέρη, Κώστα Βάρναλη, Βορείου Ηπείρου, Μελετίου Γεωγράφου, Αρχιεπισκόπου Μακαρίου, Δημητρίου Γλάρου- Εθνικής Ανεξαρτησίας, Τριανταφυλλίδη, Αθηνάς, Μιλτιάδη και Αγαθοκλή Κωνσταντινίδη.


Η δεύτερη απόφαση αφορά την υποβολή αίτησης για χρηματοδότηση από το Ταμείο Αλληλεγγύης της σύνδεσης της δομής Κατσικά με τον παραλίμνιο πεζόδρομο-ποδηλατόδρομο. 


Το έργο έχει προϋπολογισμό 900.000 ευρώ. Ξεκινά από τον ήδη υπάρχοντα δρόμο περιφερειακά του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου Κατσικάς και καταλήγει στον παραλίμνιο πεζόδρομο – ποδηλατόδρομο.


Πηγή: agon.gr

epirusblog.gr
5 of 5
Γιάννενα: Δύσκολη εξίσωση η στάθμευση στο κέντρο της πόλης
epirusblog.gr
5 of 5
Ιωάννινα 2551918046107289132
item