«Επί του παρόντος, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ) βρίσκεται στη διαδικασία διερεύνησης αρχικού επιχειρησιακού ενδιαφέροντος από τα Γενικά Επιτελεία, υπό το πρίσμα πάντα της εμπειρίας της Εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας που αποκτήθηκε με την συμμετοχή στο πρόγραμμα NEURON καθώς και της σχέσης κόστους-οφέλους από την πιθανή εξέταση συμμετοχής στο πρόγραμμα FCAS».
Αυτό γνωστοποίησε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος, απαντώντας σε ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής Βασίλης Κεγκέρογλου, Γιώργος Φραγγίδης, Αχμέτ Ιλχάν, Κώστας Σκανδαλίδης, Μιχάλης Κατρίνης και Γιώργος Μουλκιώτης με θέμα «Συμφωνία για την Ανάπτυξη του Μελλοντικού Ευρωπαϊκού Stealth Μαχητικού Αεροσκάφους 6ης γενιάς FCAS (Future Combat Air System) από Γερμανία, Γαλλία και Ισπανία».
Σύμφωνα με το κοινό δελτίο τύπου των εταιρειών AirBus-Dassault-MBDAMTU-SAFRAN-THALES, οι κυβερνήσεις της Γαλλίας και της Γερμανίας ανέθεσαν στις εταιρείες Dassault Aviation- Airbus, σε συνεργασία με τις εταιρείες MBDA, ΜΤU AeroEngines, SAFRAN και THALES, την αρχική σύμβαση πλαίσιο (Phase 1A), με την οποία ξεκινά η φάση DEMONSTRATOR (ανάπτυξης πρωτοτύπου) για το Future Combat Air System (FCAS).
Η εν λόγω σύμβαση, έχει διάρκεια 18 μηνών και περιλαμβάνει την ανάπτυξη πρωτοτύπων και ωρίμανσης τεχνολογιών αιχμής.
Η προοπτική του προγράμματος είναι η έναρξη πτητικών δοκιμών το 2026.
Παράλληλα ο υπουργός επισήμανε πως «αναγκαία προϋπόθεση για την εξέταση συμμετοχής της χώρας μας σε αναπτυξιακά προγράμματα οπλικών συστημάτων αποτελεί η ύπαρξη σχετικής επιχειρησιακής απαίτησης από το οικείο Γενικό Επιτελείο και η συνακόλουθη προτεραιοποίησή της, μέσω του Μακροπρόθεσμου Προγραμματισμού Αμυντικών Εξοπλισμών (ΜΠΑΕ) στο πλαίσιο υλοποίησης της εγκεκριμένης από το ΚΥΣΕΑ Δομής Δυνάμεων» και προσέθεσε:
Πηγή: tribune.gr