Άρτα: Μελέτη για την οδική ασφάλεια στην Άρτα, με το χρόνο να μετρά αντίστροφα για το Δήμο Αρταίων…! Άρτα: Μελέτη για την οδική ασφάλεια στην Άρτα, με το χρόνο να μετρά αντίστροφα για το Δήμο Αρταίων…! | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Άρτα: Μελέτη για την οδική ασφάλεια στην Άρτα, με το χρόνο να μετρά αντίστροφα για το Δήμο Αρταίων…!

Συνεδρίασε εκτάκτως το Δημοτικό Συμβούλιο Αρταίων την Παρασκευή το απόγευμα, έπειτα από αίτηση που κατέθεσαν δεκαπέντε Δημοτικοί Σύμβουλοι του Δ. Αρταίων για τη συζήτηση του θέματος “κιγκλιδώματα αστικού και περιαστικού οδικού δικτύου και επικινδυνότητα για τους χρήστες (πεζούς, οδηγούς)”. 

Το Δημοτικό Συμβούλιο Αρταίων αποφάσισε την άμεση έναρξη διαδικασίας μελέτης για την οδική ασφάλεια στην πόλη της Άρτας. Κάλλιο αργά παρά ποτέ θα πούμε εμείς. 

Θρηνήσαμε ήδη τρία παλικάρια που έχασαν τη ζωή τους από τα φονικά κάγκελα στην Περιφερειακή Οδό της Άρτας, όμως ας σταματήσει η δυστυχία εδώ, ας μην θρηνήσουμε κι άλλα θύματα στην άσφαλτο εξαιτίας των κάγκελων.

Ο θάνατος του Βαγγέλη Δραγατάκη δεν θα μείνει στη μνήμη μας ως μάταιος, αφού ο 19χρονος νεαρός, μέσω της μητέρας του που όλο αυτό το διάστημα αγωνίζεται για δικαίωση, προσφέρει εφτά μήνες μετά το θάνατό του ένα δώρο σε όλους εμάς τους Αρτινούς, ένα δώρο πολύτιμο, κι αυτό είναι η έναρξη διαδικασίας μελέτης για την οδική ασφάλεια στην πόλη μας. 

Ο Δήμαρχος Αρταίων δήλωσε ότι θα κινηθούν από πλευράς δημοτικής αρχής οι διαδικασίες όσο το δυνατό γρηγορότερα για την άμεση έναρξη της διαδικασίας της μελέτης, κι αυτό οφείλει να κάνει, όντας στο τιμόνι του Δήμου Αρταίων, διότι η τοπική κοινωνία δεν θα συγχωρήσει αλλά ούτε θα ανεχτεί δικαιολογίες από τη δημοτική αρχή αν υπάρξουν κι άλλα θύματα στην άσφαλτο με κάγκελα καρφωμένα στο άψυχο κορμί τους. 

Ο Βαγγέλης πρέπει να είναι ο τελευταίος και τέλος. Μετά από τρεις νεκρούς συμπολίτες μας και πολλά ατυχήματα, η τοπική κοινωνία δεν θα ανεχτεί καμία καθυστέρηση και κανένα κώλυμα στον σχεδιασμό και την υλοποίηση της συγκεκριμένης μελέτης. 

Κάθε μέρα που περνάει είναι πολύτιμη, κάθε ώρα που περνάει είναι πολύτιμη, κάθε λεπτό που περνάει είναι πολύτιμο, κι αυτό πρέπει να το καταλάβει η δημοτική αρχή και να τρέξει να υλοποιήσει την απόφαση που ελήφθη στη χθεσινή συνεδρίαση της Παρασκευής, διότι κανένα λάθος πια δεν θα συγχωρεθεί από τους πολίτες της Άρτας.

Ο Δήμαρχος Αρταίων, κ. Τσιρογιάννης, δήλωσε σε κάποια στιγμή ότι ναι μεν έχουμε τρεις νεκρούς, αλλά δεν ξέρουμε πόσους θα είχαμε αν δεν υπήρχαν τα κάγκελα.

Και αφορμή για τη δήλωσή του αυτή ήταν και η τοποθέτηση της κυρίας Γρύλλια (Διευθύντριας της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δ. Αρταίων) ότι τα κάγκελα αυτά προστατεύουν τα παιδάκια κι αν αφαιρεθούν ποιος ξέρει εάν δεν θα έχουμε νέα θύματα με παιδάκια που μπορεί να πεταχτούν στο δρόμο.

Προσωπικά, ακούγοντας τη φράση αυτή, την αισθάνθηκα ως μια πολύ ωραία δικαιολογία. Διότι, ο σκοπός των κάγκελων κατά μήκος της Περιφερειακής Οδού δεν είναι σίγουρα το να λειτουργούν ως προστατευτική ασπίδα για γονείς που επιδεικνύουν ανευθυνότητα! 

Τα κάγκελα κατά κάποιο τρόπο αποτελούν διαχωριστική γραμμή, διαχωρίζουν το χώρο που κινούνται τα αυτοκίνητα, δηλαδή το δρόμο, από το χώρο που κινούνται οι πεζοί, δηλαδή το πεζοδρόμιο, και κατά κανόνα σκοπός της τοποθέτησής τους είναι να εμποδίζουν τα αυτοκίνητα να ανεβαίνουν στο πεζοδρόμιο και να τραυματίζουν πεζούς σε περίπτωση που αυτά παρεκκλίνουν της πορείας τους. 

Ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι τα συγκεκριμένα κάγκελα είναι τόσο χαμηλά που αν κάποιος θελήσει να τα πηδήξει μπορεί να το κάνει εύκολα και το ίδιο ισχύει για ένα παιδί αν αυτό ξεφύγει της προσοχής των γονιών του. 

Όταν όμως, υπάρχουν τρεις καταγεγραμμένοι θάνατοι, τρία νεκρά παλικάρια που τα δύο τρυπήθηκαν στο σώμα από τα κάγκελα και το τρίτο αποκεφαλίστηκε από αυτά, δεν είναι δυνατό να μιλάμε με υποθέσεις, με εάν, και να χρησιμοποιούμε τις υποθέσεις μας ως στοιχεία για να υπερασπιστούμε την άποψή μας δημόσια. 

Θα ήταν ορθότερο να μένουμε στα γεγονότα, σε αυτά που έχουν ήδη συμβεί κι όχι στα εάν κάναμε αυτό, τότε ίσως… τότε μπορεί… Παρακάτω παραθέτω φωτό από την πλατεία Αριστοτέλους στη Θεσσαλονίκη, όχι για να κάνουμε σύγκριση αλλά για να δούμε ότι ο λόγος προστασίας των παιδιών από τα κάγκελα δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία για την τοποθέτηση αυτών. 

Πρόκειται για κεντρική πλατεία στη Συμπρωτεύουσα, όπου πληθώρα κόσμου τη διασχίζει καθημερινά, ενώ αμέτρητα παιδιά παίζουν εκεί, τρέχουν, κάνουν ποδήλατο... χωρίς να συμβαίνουν ατυχήματα.

Και ναι, κατανοώ ότι οι ταχύτητες ίσως είναι μικρότερες μιας που πρόκειται για δρόμους στο κέντρο της πόλης, μα όλοι έχουμε επισκεφτεί τα μεγάλα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, υπάρχει κάποιος από εμάς που να πιστεύει ότι αν ένα παιδί πεταχτεί στο δρόμο την ώρα που τρέχουν τα αυτοκίνητα με το άναμμα του πράσινου φαναριού, τότε το παιδί θα σωθεί; Όχι φυσικά. 

Γιατί εκεί λοιπόν, όπως στην πλατεία Αριστοτέλους στη Θεσσαλονίκη δεν βάζουν κάγκελα για να προστατέψουν τα μικρά παιδιά; Και πώς οι γονείς εκεί στη Θεσσαλονίκη έχουν μάθει να επιδεικνύουν υπευθυνότητα και να προστατεύουν τα παιδιά τους από το να πεταχτούν στο δρόμο σε χώρους όπου υπάρχει κοσμοπλημμύρα, ενώ εμείς εδώ στην Άρτα και μάλιστα στην Περιφερειακή Οδό με το λίγο κόσμο δεν θα μπορούσαμε να το κάνουμε;


Για να επιστρέψουμε στο θέμα της Άρτας, μου έκανε τρομερή εντύπωση που δεν άκουσα από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου αλλά και από τους φορείς που υποστήριξαν την άποψη ότι τα κάγκελα τάχα προστατεύουν τα παιδάκια από το να πεταχτούν στο δρόμο, το αν προστατεύουν τους πεζούς σε περίπτωση που κάποιο αυτοκίνητο πέσει πάνω στα κάγκελα.

Στην πραγματικότητα, αυτός είναι ο σκοπός που έχουν τα κάγκελα, να εμποδίσουν το αυτοκίνητο που έχει φύγει από την πορεία του να ανέβει πάνω στο πεζοδρόμιο και να τραυματίσει πεζούς. 

Γιατί στη χθεσινή συνεδρίαση κανείς δεν αναφέρθηκε σε αυτό; Τα γεγονότα μιλούν από μόνα τους, και τα τρία τροχαία δυστυχήματα το απέδειξαν, ότι όταν το αυτοκίνητο πέσει πάνω στα κάγκελα, τότε αυτά ξηλώνονται και δεν είναι ικανά να σταματήσουν το αυτοκίνητο. 

Οπότε αν κάποιος πεζός εκείνη την ώρα περπατάει αμέριμνα στην άκρη του πεζοδρομίου, θα έχει κι αυτός την ίδια μοίρα να δεχτεί δηλαδή τα κάγκελα να καρφώσουν το κορμί του, τα κάγκελα τα οποία θα έχουν παρασυρθεί από το αυτοκίνητο που ξέφυγε της πορείας του. 

Και το ακόμη τραγικότερο είναι ότι η πρόσκρουση του αυτοκινήτου πάνω στα κάγκελα έχει ως αποτέλεσμα να ξηλώνεται ολόκληρη η σειρά από τα κάγκελα, οπότε και δύο τρία ή και πέντε μέτρα πιο μακριά να είναι ο πεζός θα παρασυρθεί από αυτά κι ίσως βρει κι αυτός τραγικό θάνατο.

Οπότε, για ποια προστασία πεζών μιλάμε; Αντιθέτως, αν υπήρχαν χαμηλά εμπόδια ή στηθαία ασφαλείας θα σταματούσαν την ορμή του αυτοκινήτου πριν αυτό ανέβει στο πεζοδρόμιο και σίγουρα όποιος βρισκόταν ένα δυο ακόμη και πέντε μέτρα πιο κάτω δεν θα κινδύνευε.

Τουλάχιστον, από τη συγκεκριμένη συνεδρίαση έστω και αργά ο Δήμος Αρταίων παραδέχτηκε εμμέσως πλην σαφώς ότι τα συγκεκριμένα κάγκελα (διότι πρόκειται για κάγκελα όχι για κιγκλιδώματα) είναι ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΑ. 

Τί να πω φυσικά για όσους μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο δεν γνώριζαν τόσους μήνες μετά, μετά από τόσα επίσημα έγγραφα σταλμένα στο Δήμο, το πώς λέγεται ο Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα και μάλιστα κατά τη συνεδρίαση ανέφεραν δημόσια ότι έγινε μάλλον κάποιο λάθος και ο σύλλογος λέγεται τροχαία ατυχήματα…! Ήμαρτον!

Από αυτό καταλαβαίνει κανείς πόσο σοβαρά έχουν πάρει κάποιοι φορείς την υπόθεση αυτή, την ώρα που η Άρτα θρηνεί τρία νέα παλικάρια… Τροχαία Εγκλήματα λέγεται λοιπόν, όχι τροχαία ατυχήματα, διότι το να γνωρίζεις ότι έχεις κάνει λάθος και να μην το παραδέχεσαι και να το συνεχίζεις με αποτέλεσμα το θάνατο συνανθρώπων μας είναι έγκλημα, γι’ αυτό και ο σύλλογος πήρε αυτό το όνομα, με σκοπό να διορθώνει βαλτωμένες καταστάσεις στους δρόμους της χώρας.

Στη συνεδρίαση, η Eπικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης του Δήμου, Τζένη Ταπραντζή – Κοίλια, πήρε το λόγο κάνοντας την εισήγηση, ζητώντας από το Δημοτικό Συμβούλιο να λάβει ομόφωνη απόφαση για την άμεση απομάκρυνση των κάγκελων από την Περιφερειακή Οδό.

“Τί μετράμε σήμερα ως Αρτινή κοινωνία; Μετράμε τρία νεκρά παιδιά και πολλά ατυχήματα”, τόνισε η κα Ταπραντζή. 

Την απομάκρυνση των επικίνδυνων κάγκελων ζήτησε και η κα Σωτηρία Μποκογιάννη, μητέρα του αδικοχαμένου Βαγγέλη Δραγατάκη, που πήρε το λόγο κατά τη συνεδρίαση και με εμφανή τη συγκίνηση στα λόγια της, αναφέρθηκε σε όλα τα επίσημα στοιχεία που έχει στα χέρια της, ζητώντας με τη σειρά της να αφαιρεθούν τα επικίνδυνα κάγκελα, διότι δεν χάθηκε μόνο ο δικός της γιος αλλά πριν από αυτόν ακόμη δύο νέα παλικάρια. “Τα συγκεκριμένα κάγκελα δεν προστατεύουν κανέναν, ούτε πεζούς ούτε οδηγούς. 

Είναι κάγκελα γενικού τύπου που χρησιμοποιούνται ως διακοσμητικά στα μπαλκόνια, πρόκειται για την πιο οικονομική λύση για ένα δήμο και λειτουργούν σαν ακόντια για όσους χτυπήσουν πάνω τους”. 

Ο Πρόεδρος του Πανελλαδικού Συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα, Γεώργιος Κουβίδης, τόνισε “Τα κάγκελα είναι σε λάθος μέρος τοποθετημένα, αν είναι δυνατόν να θρηνήσουμε και τέταρτο θύμα… Τρεις συμπολίτες μας χάθηκαν και τα κάγκελα έφεραν ευθύνη”. 

Ωστόσο, η πρόταση της Αντιπολίτευσης για άμεση απομάκρυνση των επικίνδυνων κάγκελων από την Περιφερειακή Οδό δεν έγινε δεκτή από την πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου, με αποτέλεσμα να περάσει η πρόταση για άμεση έναρξη διαδικασίας μελέτης για την οδική ασφάλεια στην πόλη της Άρτας. 

Αναμένουμε να δούμε τις εξελίξεις… Ο χρόνος μετράει αντίστροφα…! Αναμένουμε να δούμε την άμεση έναρξη της διαδικασίας για το σχεδιασμό μελέτης και την άμεση υλοποίησή της πριν θρηνήσουμε και τέταρτο ή και πέμπτο θύμα, και μάλιστα και κανέναν πεζό αυτή τη φορά…!

Της Ειρήνης Κατσούλα

Πηγή: maxitisartas.gr

epirusblog.gr
5 of 5
Άρτα: Μελέτη για την οδική ασφάλεια στην Άρτα, με το χρόνο να μετρά αντίστροφα για το Δήμο Αρταίων…!
epirusblog.gr
5 of 5
Αρτα 6004572204705524134
Σχόλια
item