Κρατικές ενισχύσεις με λεφτά εθελοντών και ελέγχους – εξπρές τύπου Επιστρεπτέας Προκαταβολής Κρατικές ενισχύσεις με λεφτά εθελοντών και ελέγχους – εξπρές τύπου Επιστρεπτέας Προκαταβολής | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Κρατικές ενισχύσεις με λεφτά εθελοντών και ελέγχους – εξπρές τύπου Επιστρεπτέας Προκαταβολής

Με την ευχή και την ελπίδα να μην εξελιχθεί σε νέο … «Ταμείο Μολυβιάτη», η κυβέρνηση και το υπουργείο Οικονομικών στρέφονται στην ιδιωτική πρωτοβουλία για τη δημιουργία ενός νέου μεγάλου Ταμείου Κρατικής Αρωγής των επιχειρήσεων σε έκτακτες περιπτώσεις καταστροφών από θεομηνίες

Έτσι, το Κράτος επιζητά ξανά την αρωγή και την εμπιστοσύνη ιδιωτών, για έναν σύγχρονο μηχανισμό ενίσχυσης των επιχειρήσεων (πρώτη στήριξη και προκαταβολές, σταδιακή εκταμίευση ενισχύσεων βάσει προόδου έργων αποκατάστασης κτλ)

Για να πείσουν την κοινωνία, στο οικονομικό επιτελείο ποντάρουν πολλά στην αυστηρή πειθαρχία στην οικονομική διαχείριση που επέβαλαν στο κράτος τα μνημόνια, καθώς και στα νέα ηλεκτρονικά συστήματα που δεν υπήρχαν στο παρελθόν, αλλά έχουν κάνει πλέον αισθητό τον ρόλο τους στη διανομή επιδομάτων ή ενισχύσεων, όπως οι Επιστρεπτέες Προκαταβολές.

Θεωρούν έτσι πως ωριμάζουν πλέον οι συνθήκες για καλύτερη διαχείριση από το κράτος των πόρων που θα προέλθουν από την κινητοποίηση της κοινωνίας. Και εισηγούνται προς τη Βουλή των Ελλήνων τη σύσταση ενός Ταμείου Κρατικής Αρωγής, το οποίο με αυστηρούς κανόνες λογοδοσίας και με διαφανείς κανόνες λειτουργίας θα συγκεντρώνει εισφορές ιδιωτών για αντιμετώπιση πληγών από φυσικές καταστροφές.

Περισσότεροι δικαιούχοι

Εκτός από τις επιχειρήσεις, άμεση προτεραιότητα αποζημίωσης για να ορθοποδήσουν θα δίδεται και στους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, αλλά και σε ιδιώτες με αγροτικές εκμεταλλεύσεις που δεν είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, λαμβάνοντας υπόψη τη βαρύτητα που έχει η αγροτική δραστηριότητα στο εισόδημα της κάθε κατηγορίας.

Επιπλέον, στον ίδιο «κουμπαρά», ως δεύτερη πηγή χρηματοδότησης του Ταμείου Αρωγής, θα καταλήγουν και τα ποσά που ανακτήθηκαν ως αχρεωστήτως καταβληθέντα, από όσους διαπιστώνεται από διασταυρώσεις και ελέγχους ότι έλαβαν ενισχύσεις κρατικής αρωγής χωρίς να τις δικαιούνται.

«Αυτόματες» ενισχύσεις και έλεγχοι

Για τον σκοπό αυτόν, ψηφιοποιείται η όλη διαδικασία με τη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας κρατικής αρωγής, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η οποία θα καθιστά τη διαδικασία της οικονομικής ενίσχυσης γρήγορη, αποτελεσματική, αλλά και με δυνατότητα αυτόματων ελέγχων και διασταύρωσης των στοιχείων και των σχετικών δηλώσεων.

Την εποπτεία του Ταμείου αναλαμβάνει η Προεδρία της Κυβέρνησης. Και είναι ένα μέρος μόνο από το σχέδιο που φέρνει προς ψήφιση στη Βουλή η κυβέρνηση, για ένα πάγιο και μόνιμο μηχανισμό κρατική στήριξης, σε περιπτώσεις καταστροφών από θεομηνίες όπως ο «Ιανός» ή η «Μήδεια».

Επιπλέον, με τη νομοθετική πρωτοβουλία που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από χθες:

  • Μπαίνουν σταθεροί κανόνες και μηχανισμοί που θα τους γνωρίζουν εκ των προτέρων όλοι όσοι εμπλέκονται στην καταβολή ενισχύσεων στις επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από θεομηνίες, ώστε να διευκολύνεται η αποκατάσταση της κανονικότητας στην οικονομική ζωή των πληττόμενων επιχειρήσεων το συντομότερο δυνατόν.
  • Δημιουργούνται εξειδικευμένες υπηρεσιακές δομές, οι οποίες θα αναλάβουν τις διαδικασίες επιχορήγησης των πληγεισών επιχειρήσεων, τη διαμόρφωση ειδικών καθεστώτων και έκτακτων μέτρων στήριξης επιχειρήσεων, καθώς και τον συντονισμό της υλοποίησης των μέτρων αποκατάστασης ζημιών και στήριξης των πληγέντων.
  • Ιδρύεται Εθνική Επιτροπή Κρατικής Αρωγής, η οποία συντονίζει και διασφαλίζει σε εθνικό επίπεδο την υλοποίηση του θεσμικού πλαισίου για την κρατική αρωγή. Η Επιτροπή τελεί υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα Οικονομικής Πολιτικής και αποτελείται από Γενικούς Γραμματείς των συναρμόδιων υπουργείων, καθώς και τον διοικητή του ΕΛΓΑ.

Με βάση και την εμπειρία που αποκτήθηκε ύστερα από το πλήγμα της θεομηνίας του «Ιανού», αναδιαμορφώνεται ο μηχανισμός επιχορήγησης επιχειρήσεων που επλήγησαν. Και αυτό γιατί διαπιστώθηκε κατακερματισμός των αρμοδιοτήτων, οδηγεί σε καθυστερήσεις και προβληματική εφαρμογή των διαδικασιών.

Ειδικότερα, προβλέπεται, μεταξύ άλλων:

(α) Ορισμός Περιφερειακού Συντονιστή Κρατικής Αρωγής, για να υπάρχει ένας μόνιμος γνώστης και υπεύθυνος για τη διαδικασία

(β) Δημιουργία Επιτροπών Κρατικής Αρωγής στις Περιφέρειες για τις εκτιμήσεις ζημιάς σε επιχειρήσεις

(γ) Εθνικό Μητρώο Στελεχών Επιτροπών Κρατικής Αρωγής, στο οποίο εντάσσονται υποψήφιοι που μπορούν να ενταχθούν στις Επιτροπές Κρατικής Αρωγής, τηρώντας συγκεκριμένες προϋποθέσεις και ποιοτικά κριτήρια

(δ) Σαφής διαδικασία επιχορήγησης των επιχειρήσεων και η διαμόρφωση εργαλείων -ανάλογα με την περίπτωση- ενίσχυσης των επιχειρήσεων (δηλαδή πρώτη αρωγή και προκαταβολή)

(ε) Πρόβλεψη διαδικασίας ελέγχου του εν λόγω σχήματος.

Θεσπίζεται μάλιστα διαδικασία συντονισμού των μέτρων αποκατάστασης και στήριξης, σε συνεργασία με όλα τα εμπλεκόμενα υπουργεία, προκειμένου να διαμορφώνεται πλήρης εικόνα για τις ανάγκες αποκατάστασης και την πορεία υλοποίησης των μέτρων στήριξης.

Πέραν αυτών πάντως, παρέχονται και κίνητρα για προσφυγή στην ιδιωτική ασφάλιση, μέσω σχετικής διάταξης που προβλέπει τη δυνατότητα να λαμβάνουν επιχορήγηση οι πληγείσες επιχειρήσεις, επιπλέον και ασχέτως της αποζημίωσης που δικαιούνται από την ιδιωτική τους ασφάλιση.

epirusblog.gr
5 of 5
Κρατικές ενισχύσεις με λεφτά εθελοντών και ελέγχους – εξπρές τύπου Επιστρεπτέας Προκαταβολής
epirusblog.gr
5 of 5
πολιτική 762811080123605071
Σχόλια
item