Ο κομβικός ρόλος του Βελγίου στη μετάβαση του πρωτοτύπου F-16V στις ΗΠΑ… Ο παθών, μαθών! Ο κομβικός ρόλος του Βελγίου στη μετάβαση του πρωτοτύπου F-16V στις ΗΠΑ… Ο παθών, μαθών! | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Ο κομβικός ρόλος του Βελγίου στη μετάβαση του πρωτοτύπου F-16V στις ΗΠΑ… Ο παθών, μαθών!

Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση υπερατλαντικών πτήσεων, ήταν πάντα μία πολύ μεγάλη πρόκληση για τα πληρώματα μονοκινητήριων αεροπλάνων. Είτε αυτά είναι ελαφρά εμβολοφόρα αεροπλάνα Γενικής Αεροπορίας, είτε είναι μαχητικά. Ο λόγος είναι απλός. Σε περίπτωση κράτησης του μοναδικού κινητήρα, οι επιλογές προσγείωσης με ασφάλεια σε κάποιο εναλλακτικό αεροδρόμιο, είναι εξαιρετικά περιορισμένες.

Στην περίπτωση της πτήσης του 005 (F-16C Block 52+ Advanced), προς τις ΗΠΑ, αυτή είναι προγραμματισμένη για 4-5 Φεβρουαρίου. Την ερχόμενη Παρασκευή ή τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί δοκιμαστική λειτουργία κινητήρα και από την επόμενη ημέρα θα γίνουν τροχοδρομήσεις και πτήσεις εθισμού-προσαρμογής. Πέντε ή έξι συνολικά διάρκειας μικρότερης των 10 ωρών.

Όταν έρθει η ώρα του ταξιδιού στην Αμερική, πρώτος ενδιάμεσος σταθμός θα είναι αεροδρόμιο του Βελγίου. Πιθανότατα πρόκειται για το διεθνές αεροδρόμιο Charleroi (Σαρλερουά), καθώς εκεί διατηρεί εγκαταστάσεις συντήρησης και υποστήριξης μαχητικών η βελγική SABCA.

Από εκεί το ελληνικό πρωτότυπο μαχητικό F-16V κωδικοποιημένο ως WJ5 θα απογειωθεί με άλλα τρία F-16 που βρίσκονται στα υπόστεγα της βελγικής εταιρείας και πρέπει να ταξιδέψουν στις ΗΠΑ για τον ίδιο σκοπό… Και τα τέσσερα μαχητικά θα συνοδεύονται από ιπτάμενο τάνκερ, το οποίο θα τα ανεφοδιάσει τρεις φορές, μέχρι την προσγείωσή τους στη Νότια Καρολίνα.

Πρόκειται για μία ευνοϊκή εξέλιξη από πλευράς οικονομίας χρόνου και πόρων, αλλά και από πλευράς ασφαλείας, δεδομένου ότι καταργούνται οι ενδιάμεσοι σταθμοί και συμπιέζεται η χρονική διάρκεια της υπέρπτησης του Ατλαντικού.

Κατάργηση ενδιάμεσων σταθμών συνεπάγεται περιορισμό προσγειώσεων και απογειώσεων, συνεπάγεται αποφυγή άσχημων – επικίνδυνων καιρικών συνθηκών, μέσω άμεσων αλλαγών της διαδρομής και των επιπέδων πλεύσης.

Η δε σύμπλευση με ιπτάμενο τάνκερ παρέχει και μία αίσθηση ασφάλειας, για ευνόητους λόγους. Ακόμη και σε περίπτωση που το καύσιμο καταναλώνεται αρκετά ταχύτερα από ό,τι είχε υπολογιστεί λόγω ισχυρών μετωπικών (head winds), το τάνκερ είναι εκεί…

Η ΠΡΟΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΣ 343Μ

Είναι κάτι που πρέπει να το ζήσει κανείς για να εκτιμήσει… Αυτό μας είχε πει πολλά χρόνια πριν, ιπτάμενος της 343 Μοίρας που συμμετείχε στην αποστολή τεσσάρων αεροσκαφών της, στην αμερικανική άσκηση Red Flag το 2008. Το να μην σε προβληματίζει η επάρκεια καυσίμου επάνω από τον Ατλαντικό, είναι μεγάλη ανακούφιση.

Τότε τα ελληνικά F-16C/D Block 52+ είχαν ταξιδέψει στις ΗΠΑ μέσω Γαλλίας, Ισλανδίας, Γροιλανδίας και Καναδά. Είναι μία ιστορία με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον στην οποία θα επανέλθουμε λεπτομερώς…Γα λόγους Ιστορίας και ουσίας!

Τα F-16C/D Block 52+ Advanced ταξίδεψαν, αρχής γενομένης από το Mάιο του 2009, πάλι με εναέριους ανεφοδιασμούς με έναν ενδιάμεσο σταθμό στις Αζόρες κατά τις πτήσεις παράδοσής τους στην Πολεμική Αεροπορία.

Οι φωτογραφίες που δημοσιεύουμε είναι από την άφιξη των τεσσάρων πρώτων F-16C Block 52M στην 116 Πτέρυγα Μάχης στον Άραξο. Μεταξύ αυτών και το 005 που μετά από σχεδόν 12 χρόνια, ταξιδεύει ξανά προς τις ΗΠΑ, με τελικό προορισμό την αεροπορική βάση Edwards. Κέντρο δοκιμών της Αεροπορίας των ΗΠΑ…














ΣΤΟ “ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ” ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ

Το πρωτότυπο αναβαθμισμένο σε F-16V αεροσκάφος είναι επί της ουσίας έτοιμο. Όπως αναφέρθηκε στην αρχή, για να λάβει το “πράσινο φως” και να πετάξει για το Βέλγιο με τον Αμερικανό χειριστή, θα πρέπει πρώτα να ολοκληρώσει τις πτητικές δοκιμές στην Ελλάδα. Στον τομέα αυτόν “παραμόνευε” άλλη μια αναποδιά… σε ένα γενικώς “ανάποδο” έτος!

Οι Αμερικανοί πιλότοι της LM βρίσκονται ήδη στην Ελλάδα. Όμως ξεκινώντας από τις ΗΠΑ, γνώριζαν ότι θα πρέπει να παραμείνουν σε καραντίνα τρεις ημέρες. Στην κυριολεξία ενώ βρίσκονταν στον αέρα, στην Ελλάδα αποφασίστηκε αυτό να αλλάξει λόγω των εξελίξεων με τις μεταλλάξεις του κορονοϊού και οι τρεις μέρες έγιναν εφτά!

Όπως πληροφορηθήκαμε, όλοι οι εμπλεκόμενοι με την αναβάθμιση επιχειρούν να πετύχουν μια εξαίρεση ώστε οι Αμερικανοί να αποδεσμευθούν σήμερα και να ξεκινήσουν δουλειά από αύριο Τρίτη

Αυτό διασφαλίζει ότι θα είναι σε θέση να ξεκινήσουν πτητική δραστηριότητα την ερχόμενη Παρασκευή, όπως προαναφέρθηκε. Με απλά λόγια, εάν δεν καταστεί εφικτό να ξεκινήσουν σήμερα στην ΕΑΒ, οι πτήσεις του πρωτοτύπου αεροσκάφους θα ξεκινήσουν από Δευτέρα.

Μια μικρή καθυστέρηση. Εάν όμως αναλογιστεί κανείς πόσες αναποδιές υπερνικήθηκαν ώστε το πρόγραμμα να παραμείνει εντός χρονοδιαγράμματος, στην κυριολεξία το έργο ολοκληρώθηκε στο 70% του προβλεπόμενου χρόνου.

Είναι μια μεγάλη επιτυχία που ανήκει σε όλους τους αρμόδιους στην οποία και θα επανέλθουμε, επειδή γεννά πολλές σκέψεις και ίσως ανοίγει δρόμους.

Πηγή: defence-point.gr

epirusblog.gr
5 of 5
Ο κομβικός ρόλος του Βελγίου στη μετάβαση του πρωτοτύπου F-16V στις ΗΠΑ… Ο παθών, μαθών!
epirusblog.gr
5 of 5
ενδιαφέροντα 6152181445691702626
Σχόλια
item