Άρτα: «Κάπνισμα; Όχι εμείς!» Άρτα: «Κάπνισμα; Όχι εμείς!» | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Άρτα: «Κάπνισμα; Όχι εμείς!»

Νέα εκπαιδευτική δράση του Κέντρου Πρόληψης

Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Άρτας συνεχίζει να υλοποιεί δράσεις εκπαίδευσης που είχαν διακοπεί λόγω του COVID-19,  προάγοντας  & την ψυχική ανθεκτικότητα.

Σε καταστάσεις κρίσεων, όπως η πανδημία, που η καθημερινότητά μας έχει αλλάξει μέσα σε ένα πλαίσιο αβεβαιότητας για την εξέλιξη και την πορεία της, τα επίπεδα του στρες μπορεί να είναι αυξημένα. 

Όταν τα παιδιά αισθάνονται ανασφάλεια στο περιβάλλον τους, είναι πιθανό να αναζητήσουν τον έλεγχο και να μειώσουν το στρες ενεργοποιώντας μη λειτουργικούς μηχανισμούς διαχείρισης, όπως θέματα συμπεριφοράς, απόσυρση, υπερκινητικότητα, αντιδραστική συμπεριφορά, έναρξη καπνίσματος κ.λ.π.

Ξεκινώντας με τις Επισκέπτριες Υγείας του Γ.Ν. Άρτας σε ένα στοχευμένο πρόγραμμα πρόληψης του καπνίσματος με τίτλο: «Κάπνισμα; Όχι εμείς!» και την  υποστήριξή τους στην εφαρμογή προγραμμάτων αγωγής υγείας στον χώρο του σχολείου.

Το εκπαιδευτικό υλικό: «Κάπνισμα; Όχι εμείς!» είναι ένα αξιολογημένο για την αποτελεσματικότητά του, ολιστικό προγράμματος πρόληψης, καθώς σχεδιάστηκε να παρεμβαίνει:

•στους μαθητές των τελευταίων τάξεων του δημοτικού (Δ΄, Ε΄& Στ΄)  

•στη Διεύθυνση του σχολείου και στο  Σύλλογο των Εκπαιδευτικών με την υιοθέτηση μιας πολιτικής για ένα «σχολείο χωρίς καπνό» και 

•στους γονείς, τους οποίους προσπαθεί να εμπλέξει στο πρόγραμμα με την οργάνωση ενημερωτικών συναντήσεων για τις επιπτώσεις του καπνίσματος & την εξάρτηση από τη νικοτίνη από τα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης και δραστηριοτήτων (ανάλογες με αυτές που δουλεύουν τα παιδιά) που οι γονείς καλούνται να κάνουν στο σπίτι.

Κύριος σκοπός του εκπαιδευτικού υλικού είναι η πρόληψη του καπνίσματος σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου.  

Η εφαρμογή του προγράμματος στηρίζεται στο μοντέλο κοινωνικών και προσωπικών δεξιοτήτων, το οποίο στοχεύει στη διαμόρφωση συμπεριφορών που προάγουν τη ψυχοκοινωνική υγεία. 

Αξιοποιεί τη βιωματική μάθηση, η οποία δίνει την δυνατότητα στους μαθητές να εμπλακούν ενεργά στην απόκτηση γνώσης, να ενισχύσουν την ικανότητα μάθησης, να γίνουν πιο υπεύθυνοι έτσι ώστε να διαμορφώσουν μια κοινή εμπειρία, που δύναται να οδηγήσει σε δράσεις προς την κατεύθυνση κοινωνικών αλλαγών στο σχολικό περιβάλλον. 

Υπεύθυνη του προγράμματος  είναι κ. Μπακέλα Μαρία- Κοινωνική Λειτουργός.

epirusblog.gr
5 of 5
Άρτα: «Κάπνισμα; Όχι εμείς!»
epirusblog.gr
5 of 5
Αρτα 8691498394698059000
Σχόλια
item