Ήγουμενίτσα: Η ποδηλατική αρτηρία επί της οδού Κύπρου έρχεται για να μείνει!!! Ήγουμενίτσα: Η ποδηλατική αρτηρία επί της οδού Κύπρου έρχεται για να μείνει!!! | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Ήγουμενίτσα: Η ποδηλατική αρτηρία επί της οδού Κύπρου έρχεται για να μείνει!!!

Ήγουμενίτσα: Η ποδηλατική αρτηρία επί της οδού Κύπρου έρχεται για να μείνει!!!
του Σωτήρη Γιάκη, μέλος της Επιτροπής Διαβούλευσης του Δ.Ηγουμενίτσας
Η πρωτοβουλία δημιουργίας ποδηλατικής λωρίδας, είναι σημαντική και ευπρόσδεκτη.
Τα καταστήματα  δεν θα έχουν κανένα απολύτως πρόβλημα, τόσο στην πρόσβαση όσο και στην επισκεψιμότητά τους.
Οι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής όχι μόνον δεν  θα διαπιστώσουν μείωση των διαθέσιμων θέσεων στάθμευσης, αλλά και αύξησή τους.
Και εξηγούμαι:Με  το υπάρχον καθεστώς«άναρχης» στάθμευσης, «χάνεται» αρκετός πολύτιμος χώρος. Με την διαγράμμιση και την σωστή διευθέτηση των θέσεων, θα δημιουργηθούν και νέες, πέρα από τις υπάρχουσες.
Σημαντικό είναι ωστόσο να γίνει με  σωστό σχεδιασμό, έστω και ως πιλοτική εφαρμογή, ώστε στο τέλος να μείνει  θετικό αποτύπωμα.
Για τον λόγο αυτό, καταθέτοντας την πρότασή μου, επισημαίνω πέντε σημαντικές αλλαγές που κατά την γνώμη μου, πρέπει απαραιτήτως να συμπεριληφθούν στον σχεδιασμό, ώστε να στεφθεί με επιτυχία το όλο εγχείρημα.
Α)  Η δεξιά λωρίδα στάθμευσης δεν ενδείκνυται να χρησιμοποιηθεί  καθ’όλο το μήκος της, για  ολιγόλεπτη στάθμευση. Αν γίνει αυτό είναι σίγουρο ότι θα συμβούν τα εξής:
1) Κανείς δεν θα το σεβαστεί καθώς δεν υπάρχει μηχανισμός καταμέτρησης του χρόνου ολιγόλεπτης στάθμευσης και οι θέσεις θα καταλαμβάνονται για μόνιμη στάθμευση όπως και τώρα.
2) θα αφαιρεθούν έστω και ‘’εικονικά’’, πολλές θέσεις πάρκινγκ από τους μόνιμους κατοίκους
Β)  Η Κύπρου πρέπει να λειτουργήσει ως οδός ήπιας κυκλοφορίας, τουλάχιστον καθ’όλον  το μήκος της ποδηλατικής  λωρίδας κυκλοφορίας. Αυτό συνεπάγεται ότι το όριο ταχύτητας δεν θα υπερβαίνει τα 20 έως 30 km/h.
Γ)  Να αποδοθεί στην ποδηλατική λωρίδα  περαιτέρω εύρος,  απ’ότι έχει αρχικά σχεδιαστεί, ώστε να εξυπηρετεί αμφίδρομη ροή κυκλοφορίας.
Δ)  Οι θέσεις ολιγόλεπτης στάθμευσης να είναι μία ανά τέσσερις θέσεις. Να βαφτούν με κεραμιδί έντονο χρώμα ώστε να ξεχωρίζουν και να γίνεται χρήση τους  μόνον για τον σκοπό αυτό. Οι θέσεις αυτές θα είναι υπεραρκετές καθώς τα ταυτόχρονα  διπλοπαρκαρισμένα οχήματα επί της οδού Κύπρου, που οι ιδιοκτήτες τους εξυπηρετούνται από την τοπική αγορά, δεν είναι ποτέ σχεδόν, πάνω από δέκα τον αριθμό.
Έτσι θα γίνει σεβαστή η σκοπιμότητα ύπαρξης τους ακόμα και σε ώρες που η αγορά είναι κλειστή
Ε)   Ανά εκατό μέτρα, η θέση της παρόδιας ολιγόλεπτης στάθμευσης να είναι διπλή, ώστε να λειτουργεί ως θέση φορτοεκφόρτωσης.
Με αυτά τα μέτρα είναι σίγουρο ότι οι καταναλωτές θα εξυπηρετούνται το ίδιο καλά  όπως και  πρώτα, ίσως και καλύτερα δεδομένου ότι,  δεν θα υπάρχει το άγχος της παράνομης στάθμευσης, καθώς και της παρακώλησης της κυκλοφορίας.
Επίσης είναι σίγουρο, ότι η ευχέρεια πρόσβασης προς τα καταστήματα θα αυξηθεί,  διότι πέραν των οδηγών, θα εξυπηρετούνται και οι ποδηλάτες.
Από την άλλη  και οι μόνιμοι κάτοικοι,  θα βρίσκουν  θέσεις στάθμευσης με μεγαλύτερη άνεση.
Τέλος να επισημάνω ότι θα έπρεπε η επιτροπή διαβούλευσης να συνεδριάζει δια ζώσης, όπως και έγινε στα τελευταία δημοτικά συμβούλια.
Πεποίθησή μου είναι ότι η ποδηλατική αρτηρία επί της οδού Κύπρου έρχεται για να μείνει!!!

epirusblog.gr
5 of 5
Ήγουμενίτσα: Η ποδηλατική αρτηρία επί της οδού Κύπρου έρχεται για να μείνει!!!
epirusblog.gr
5 of 5
Ήγουμενίτσα 5024488654176935355
Σχόλια
item