Σεροτονίνη: 4 τρόποι για να αυξήσετε την ορμόνη της ευτυχίας Σεροτονίνη: 4 τρόποι για να αυξήσετε την ορμόνη της ευτυχίας | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Σεροτονίνη: 4 τρόποι για να αυξήσετε την ορμόνη της ευτυχίας

Σεροτονίνη: 4 τρόποι για να αυξήσετε την ορμόνη της ευτυχίας
Η σεροτονίνη είναι μια χημική ουσία που έχει πολλαπλές λειτουργίες στο ανθρώπινο σώμα. Εντοπίζεται κυρίως στον εγκέφαλο, στο έντερο και στα αιμοπετάλια. Θεωρείται ότι παίζει ρόλο στην όρεξη, στα συναισθήματα, στην κίνηση, στη συμπεριφορά και στις λειτουργίες του αυτόνομου νευρικού συστήματος.
Εμφανίζεται να παίζει ρόλο κλειδί στην διατήρηση της ισορροπίας της διάθεσης. Χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης συνδέονται με την κατάθλιψη.
Πολλοί την αποκαλούν και ως «ορμόνη της ευτυχίας», επειδή συμβάλλει στην ευεξία και στην καλή διάθεση.
Πώς όμως μπορούμε να αυξήσουμε τη σεροτονίνη;
Ακολούθουν 4 τρόποι:
Κάντε ψυχοθεραπεία: αποδεδειγμένα οδηγεί σε βελτίωση της διάθεσης και αύξηση επιπέδων Σεροτονίνης, μέσω των αλλαγών στον τρόπο σκέψης, μείωσης της θλίψης και του άγχους
Βγείτε στον ήλιο
Είμαστε τυχεροί που ζούμε στην πιο ηλιόλουστη χώρα του κόσμου. Γι’ αυτό και τους χειμερινούς μήνες δεν πρέπει να αφήνουμε την ηλιοφάνεια ανεκμετάλλευτη. Εξάλλου, τις μέρες που επικρατεί συννεφιά και μαυρίλα, τότε είναι που η διάθεσή μας πέφτει και σίγουρα αυτό σχετίζεται και με την απουσία φυσικού φωτός. 10 με 15 λεπτά έκθεσης στον ήλιο την ημέρα είναι αρκετά για να αυξήσουμε τα επίπεδα σεροτονίνης.
Γυμναστική: Η άσκηση έχει αντικαταθλιπτική δράση και αυξάνει την δράση της σεροτονίνης στον εγκέφαλο.
Διατροφή: τροφές που είναι πλούσιες σε τρυπτοφάνη θα μπορούσαν να βελτιώσουν την διάθεση πιθανόν μέσω αύξησης των επιπέδων της σεροτονίνης. 
Η τρυπτοφάνη είναι μια πρόδρομη ουσία (αμινοξύ), ένα κύριο συστατικό που χρειάζεται το σώμα για να συνθέσει σεροτονίνη. Η κατανάλωση τροφών που περιέχουν τρυπτοφάνη δεν σημαίνειότι το σώμα θα την απορροφήσει, αλλά κάνει την τρυπτοφάνη περισσότερο διαθέσιμη όταν χρειάζεται για την σύνθεση της σεροτονίνης. Οι ακόλουθες τροφές περιέχουν τρυπτοφάνη :
Τροφές με υψηλά επίπεδα πρωτεϊνών: Κάποιες τροφές όπως η γαλοπούλα, τα αβγά, και το τυρί πιστεύεται ότι περιέχουν τρυπτοφάνη και αυξάνουν τα επίπεδα της τρυπτοφάνης στο αίμα.
Μπανάνες: Περιέχουν σεροτονίνη και ανεβάζουν την διάθεση.
Τυρί
Γαλοπούλα
Αβγά
Προϊόντα σόγιας
Σολωμός
Γάλα: μια πρωτεΐνη γνωστή ως α-λακτοαλβουμίνη βρίσκεται στο γάλα. Και περιέχει περισσότερη τρυπτοφάνη από τις πρωτεΐνες.
epirusblog.gr
5 of 5
Σεροτονίνη: 4 τρόποι για να αυξήσετε την ορμόνη της ευτυχίας
epirusblog.gr
5 of 5
ενδιαφέροντα 7520175455770646670
Σχόλια
item