Ήπειρος: Ήπειρος η φετινή επιλογή του THE RIDING PROJECT

Picture
Η Ήπειρος βρίσκεται στο βορειοδυτικό τμήμα της χώρας και αποτελείται από τέσσερις νομούς που δεν είναι άλλοι από αυτόν της Άρτας, Ιωαννίνων, Πρέβεζας και Θεσπρωτίας...
Η περιοχή αυτή χαρακτηρίζεται από πολλούς ως ένα ιδιαίτερα προικισμένο μέρος με πληθώρα φυσικών τοπίων. Χαρακτηριστικό γνώρισμα της Ηπείρου είναι ο συνδυασμός βουνού και θάλασσας καθιστώντας την έναν προορισμό τεσσάρων εποχών.
Επιβλητικοί ορεινοί όγκοι, ποτάμια με γάργαρο νερό και πλούσιο φυσικό περιβάλλον εναλλάσσονται αρμονικά με δημοφιλείς καλοκαιρινούς προορισμούς και γραφικά χωριά που μαγνητίζουν τον επισκέπτη με την αυθεντικότητα και την γνήσια και ανεπιτήδευτη ομορφιά τους.
Εκτός από τη φυσική ομορφιά αξίζει να σημειωθεί πως η ιστορία της περιοχής εντυπωσιάζει κάθε επισκέπτη.
Η αρχαία Δωδώνη με το εντυπωσιακό της θέατρο, το ξακουστό Νεκρομαντείο Εφύρας, τα μοναστήρια, η αρχαία Νικόπολη που είναι εντυπωσιακά καλοδιατηρημένη, καλντερίμια, αλλά και τα τοξωτά πετρόκτιστα γεφύρια που αντέχουν στο πέρασμα του χρόνου και έχουν γίνει ένα με τη φύση.
Το ταφικό ηρώο στο Ζερβοχώρι, ο αρχαίος οικισμός στο Πολυνέρι, στη Βροσίνα, το Δημόκαστρο στην παραλία Καραβοστάσι και ο πύργος του Ραγίου στην Ηγουμενίτσα.
Η Ήπειρος είναι ένα από τα καλύτερα κρυμμένα μυστικά της Ελλάδας τα οποία λειτουργούν ως κοιτίδες εναλλακτικού τουρισμού.
Για να αξιοποιηθεί καλύτερα ως ταξιδιωτικός προορισμός απαιτούνται ωστόσο ελκυστικά, καινοτόμα και κυρίως αυθεντικά τουριστικά προϊόντα.
Τα τελευταία χρόνια γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια ανάδειξης της περιοχής μας τόσο με δράσεις των Δήμων και της Περιφέρειας όσο και με ιδιωτικές πρωτοβουλίες.
Το The Riding project λοιπόν είναι μία πρωτοβουλία ανάδειξης της ενδοχώρας της Ελλάδας ως εναλλακτικό τουριστικό προορισμό. Φέτος, είχαμε την τιμή και τη χαρά να ποδηλατήσουν στην περιοχή της Ηπείρου.
Picture
Συνομιλήσαμε με ένα από τα μέλη της ομάδας του Project και πιο συγκεκριμένα με τον κ. Πέτρο Γκαζώνη ο οποίος μοιράστηκε μαζί μας πληροφορίες σχετικά το πώς γεννήθηκε το The Riding project, ποια είναι τα ποδηλατικά ταξίδια που έχουν πραγματοποιηθεί και πώς μέσα από μια μεγάλη ποδηλατική διαδρομή θα μπορέσουν να αναδείξουν το μεγαλείο της ηπειρωτικής Ελλάδας.
Σύμφωνα με τον ίδιο:

«Η ιδέα του The Riding Project γεννήθηκε στις αρχές του 2019, όταν αποφασίσαμε να αφιερώσουμε μια εβδομάδα των διακοπών μας, της καλοκαιρινής μας άδειας δηλαδή, στο άθλημα μας.

Το αρχικό πλάνο αναπτύχθηκε μεταξύ Κωνσταντίνου και Πέτρου και ήταν απλώς να ποδηλατήσουμε προς την Κεντρική Ελλάδα με μια χρεωστική κάρτα και λίγα πράγματα σε μια τσάντα.

Στο πλάνο μπήκε και ο Δημήτρης, που ήθελε να κάνει διακοπές μαζί μας αλλά δεν άντεχε να ποδηλατήσει στις αποστάσεις που σχεδιάζαμε.

Έτσι πήρε αμάξι και από εκεί η ιδέα πήρε εντελώς διαφορετική μορφή. Ψάξαμε χορηγούς, τον κατάλληλο άνθρωπο για τη βιντεοσκόπηση- και τον βρήκαμε στο πρόσωπο του Νάσου Τριανταφύλλου, ενός κορυφαίου αθλητικού φωτογράφου- καθώς και σημεία διαμονής.

Η διαδρομή που χαραξαμε στο περσινό μας εγχείρημα, το The Riding project / Central Greece, το οποίο μπορείτε να βρείτε και στο YouTube, ήταν η εξής: Αθήνα, Δελφοί, Καρπενήσι, Βουργαρέλι, Θέρμο, Αίγιο, Αθήνα.

Έξι μέρες, 940 χιλιόμετρα και 13.600 μέτρα υψομετρική διαφοράς. Τότε, είχαμε την υποστήριξη της περιφέρειας Κεντρικής Ελλάδας. Στο φετινό μας εγχείρημα, είχαμε την υποστήριξη τους περιφέρειας Ηπείρου, η οποία επιτεύχθηκε μέσω του Epirus Travel, μιας ιδιωτικής πρωτοβουλίας που στόχο έχει την ανάδειξη της Ηπείρου ως τουριστικό προορισμό.
Picture
Το Epirus Travel οργάνωσε τη διαμονή μας για το φετινό Riding Project και με γνώμονα αυτό χαράχτηκε η φετινή διαδρομή που είχε ως εξής : Βουργαρέλι - Μέτσοβο - Πάπιγκο - Ιωάννινα μέσω Γεωπαρκου Βίκου-Αωού - Πάργα - Πρέβεζα - Βουργαρέλι. Είδαμε μοναδικά τοπία και αρχαία μνημεία που αγνοούσαμε πριν το ταξίδι μας στην Ήπειρο.
Διασχίσαμε το φράγμα της Μεσοχώρας και ακολουθήσαμε αντίθετα την πορεία του Αχελώου μέσω ενός χωματόδρομου 15 χιλιομέτρων, περάσαμε τον Αυχένα Σκαφιδά μέσα από μια μαγευτική ανάβαση και βγήκαμε στο Ανήλιο και το Μέτσοβο.
Από εκεί, ξεκινήσαμε για το Πάπιγκο περνώντας από τη Λίμνη πηγών Αώου που βρίσκεται σε υψόμετρο 1400 μέτρων. Τα τοπία ήταν μαγευτικά. Μπήκαμε στο Ζαγόρι από τα ανατολικά και πορευθήκαμε προς το Πάπιγκο, διάσημο για τα πετρόχτιστα οικήματα του -και στον ποδηλατικό κόσμο για την δύσκολη και εντυπωσιακή ανάβασή του με θέα τους Πύργους της Αστράκας-.
Μετά το Πάπιγκο, σειρά είχαν τα Ιωάννινα, στα οποία δεν πήγαμε από τον εύκολο δρόμο , αλλά μέσω του Γεωπάρκου Βίκου-Αώου, δηλαδή περνώντας ανάμεσα από τον Σμόλικα και την Τύμφη.
Τα τοπία ήταν μοναδικά και η δυσκολία της διαδρομής μεγάλη, αλλά στη συνέχεια μας αποζημίωσε και πάλι το Ζαγόρι, αφού περάσαμε από τις Σαρακατσάνικες καλύβες στον Γυφτόκαμπο και από το Τσεπέλοβο για να κινηθούμε νότια προς την πόλη των Ιωαννίνων.
Picture
Οι επόμενες δύο ημέρες μας ταξίδεψαν στα παράλια του Νομού, στην Πάργα και την Πρέβεζα. Θαυμάσαμε την πρώτη για το αμφιθεατρικό της χτίσιμο με θέα το νησί της Παναγίας και τη δεύτερη για την ηρεμία και την αυθεντικότητα της. Στην Πρέβεζα προλάβαμε να κάνουμε και μια βόλτα για παγωτό στα κατάμεστα με κόσμο σοκάκια της, από τα οποία μείναμε ιδιαίτερα εντυπωσιασμένοι! Αφήσαμε την Πρέβεζα στις 7 Αυγούστου για το τελευταίο σκέλος του ταξιδιού μας, την επιστροφή στο Βουργαρέλι. Περάσαμε από την Άρτα είδαμε και μάθαμε για το ξακουστό της Γεφύρι και συνεχίσαμε προς το μικρό φράγμα του Αράχθου και τη Γραμμενίτσα. Έπειτα μπήκαμε ξανά στον όγκο των Τζουμέρκων και τις τελευταίες σκληρές αναβάσεις με τον καιρό να κάνει τα δικά του. Βραχήκαμε για τα καλά από το καλοκαιρινό μπουρίνι της Θάλειας, μα απολαύσαμε κάθε πεταλιά στη διάρκεια των τελευταίων 30 χιλιομέτρων, σκαρφαλώνοντας σε υψόμετρο χιλίων μέτρων μέσα σε ένα φυλλωμένο, ομιχλώδες δάσος. Ήταν το κρεσέντο σε ένα μαγευτικό ταξίδι και ευελπιστούμε πως έχουμε κάνει το καλύτερο δυνατό ώστε να αποτυπωθεί όσο το δυνατόν πιο ατόφια η εμπειρία και το ταξίδι μας στο επικείμενο ντοκιμαντέρ μας που υπολογίζουμε να είναι έτοιμο στα τέλη του Σεπτεμβρίου.

Όσο για το ποιοι είμαστε, στο βίντεο και τη φωτογραφία είναι ο Νάσος Τριανταφύλλου, στη σχεδίαση διαδρομής και το drone ο Δημήτρης Πατρίκιος, στο ποδήλατο οι Γιαννακόπουλος Γιώργος, Ευαγγελίου Κωνσταντίνος και ο Γκαζώνης Πέτρος.»
Κλείνοντας, θα θέλαμε να συγχαρούμε την ομάδα του The Riding Project και να αναφέρουμε πως το εγχείρημα αυτό ήταν μια ιδέα που γεννήθηκε μέσα από την αρχική παρόρμηση για ποδηλατικές διακοπές. Η ιδέα αυτή βρίσκοντας πρόσφορο έδαφος στην αγάπη για το πετάλι και την ανάδειξη της «εναλλακτικής» Ελλάδας μετατράπηκε σε ένα πολύ φιλόδοξο Project το οποίο ταξίδεψε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Ελπίζουμε στην συνέχεια αυτής της προσπάθειας και την πραγματοποίηση πολλών ακόμα ποδηλατικών ταξιδιών ώστε να επιτευχθεί ο αρχικός στόχος.