Γιάννενα: Μείζον πρόβλημα η έλλειψη αδειών οικοδομής στις σχολικές κτιριακές υποδομές Γιάννενα: Μείζον πρόβλημα η έλλειψη αδειών οικοδομής στις σχολικές κτιριακές υποδομές | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Γιάννενα: Μείζον πρόβλημα η έλλειψη αδειών οικοδομής στις σχολικές κτιριακές υποδομές



Τη δυνατότητα για μια «ακτινογραφία» στα μεγάλα προβλήματα των σχολικών υποδομών στα Γιάννενα έδωσε η εκδήλωση που πραγματοποίησε την προηγούμενη εβδομάδα η Ένωση Γονέων Μαθητών του δήμου, με θέμα «Σχολικές κτιριακές υποδομές στα Γιάννενα: Ασφάλεια, επάρκεια, λειτουργικότητα, πλαίσιο διεκδίκησης», παρουσία εκπροσώπων γονέων, εκπαιδευτικών αλλά και της αυτοδιοίκησης.

Στόχος της εκδήλωσης, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Τάσο Τόκα, ήταν, εκτός από την ανάδειξη των προβλημάτων, «να δημιουργήσουν τη συνείδηση ότι στις σημερινές σύγχρονες συνθήκες, το να διεκδικείς ένα άλλο σχολείο για το παιδί σου, που ν’ ανταποκρίνεται σ’ αυτές, δεν είναι ούτε λαϊκισμός ούτε ουτοπία. 
Κι αυτό γιατί ο πλούτος που παράγεται στη χώρα μας, μπορεί αυτό το σχολείο να το κάνει πραγματικότητα. Αρκεί μόνο να αλλάξει η πολιτική βούληση, να υπάρχει πολιτική πίεση, από τους αγώνες και την καθημερινή πάλη μας», όπως ανέφερε, σημειώνοντας και την ευθύνη των γονέων για διεκδίκηση.
Μια περιγραφή της υφιστάμενης κατάστασης έκανε ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Ηπείρου Κωνσταντίνος Καμπουράκης, σημειώνοντας την ανεπάρκεια σχολικών υποδομών, αλλά και τις επιπτώσεις στο παιδαγωγικό έργο, ενώ παράλληλα κατέθεσε και τις προτάσεις του για νέες σχολικές μονάδες.
Σημαντικό πρόβλημα στη διαδικασία συντήρησης και εκσυγχρονισμού των σχολικών μονάδων αποτελεί η έλλειψη, σε πολλές περιπτώσεις, αδειών οικοδομής. «Δεν τις έχουμε, δε σημαίνει ότι δεν υπήρξαν. 
Είναι ένα φαινόμενο, που δεν αφορά μόνο τα δικά μας σχολεία εδώ, με συνέπεια να μην είναι εύκολη η παρέμβαση στο κτίριο και να μην μπορεί να ενταχθεί σε πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης και γενικότερα,σε επιδοτούμενα προγράμματα.
Οι άδειες αυτές θα πρέπει να αναζητηθούν στα γραφεία του πρώην Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων, στις πρώην Νομαρχίες και τους δήμους», σημείωσε ο κ. Καμπουράκης.
Μίλησε, μάλιστα, για τη δική του εμπειρία, που αφορούσε μια άδεια οικοδομής σχολείου, στο οποίο τότε ήταν διευθυντής,η οποία βρέθηκε δύο χρόνια μετά σε αρχεία της πρώην Νομαρχίας.
«Ένας αριθμός από αυτές τις άδειες μπορεί να βρεθεί, ένας άλλος ενδεχομένως δεν υπάρχει και θα πρέπει να δούμε σε συνεργασία με τους δήμους τι μπορούμε να κάνουμε», πρόσθεσε.

Τι ζητούν οι σχολικές μονάδες

Από την επεξεργασία των αιτημάτων ασφάλειας, υγιεινής και άλλα, που είχε ζητήσει η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης από τις σχολικές μονάδες, προκύπτει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των νηπιαγωγείων ζητά –κατά σειρά προτεραιότητας- επισκευή θυρών εισόδου, περίφραξη αυλής και κάγκελα, πυρασφάλεια, συντήρηση στέγης, κουφώματα παραθύρων και κατασκευή ραμπών ΑμεΑ. 
Σε ό,τι αφορά τα θέματα υγιεινής για τα νηπιαγωγεία, κατά ποσοστό αναφοράς ζητούνται τουαλέτες ΑμεΑ, επισκευή –συντήρηση τουαλετών, συντήρηση υδραυλικών και ειδών υγιεινής και, σε ό,τι αφορά τη γενικότερη λειτουργία τους, ζητείται ψηφιακός εξοπλισμός, βελτίωση του αύλειου χώρου, δάπεδο αυλής και παιχνίδια.
Για τα δημοτικά σχολεία τίθενται αντίστοιχα ζητήματα, ενώ τα γυμνάσια θέτουν ως προτεραιότητα τη βελτίωση των χώρων υγιεινής, με βάση το ποσοστό αναφοράς, και ακολουθούν τα ζητήματα όπως παραπάνω. Η πλειονότητα των λυκείων αναφέρει ως προτεραιότητα την ανακαίνιση/βελτίωση των χώρων υγιεινής και ακολουθεί η επισκευή/συντήρηση/μόνωση στέγης.
«Σε σχέση με αυτά, θα πρέπει να πω πως ένας αριθμός κτιρίων που στεγάζονται σήμερα σχολεία, κατασκευάστηκαν για άλλη χρήση», σημείωσε, ενώ πρόσθεσε ότι μέσω του ΠΕΠ Ηπείρου ενισχύεται ο ψηφιακός εξοπλισμός, ύψους 2,75 εκ. ευρώ,σε 488 σχολικές μονάδες. 
Η παράδοση του εξοπλισμού έχει ξεκινήσει από τον Γενάρη και με την ολοκλήρωσή του θα καλυφθούν σε ικανοποιητικό βαθμό οι ανάγκες των σχολείων. Παράλληλα, το πρόγραμμα που αφορά τον εργαστηριακό εξοπλισμό και εξοπλισμό ΤΠΕ των ΕΠΑΛ και ΙΕΚ, ύψους 2,97 εκ. ευρώ, θα αρχίσει να παραδίδει τον εξοπλισμό στις μονάδες, καθώς ορίστηκε η επιτροπή παραλαβής.

Ανεπάρκεια χώρου και προτάσεις

Η ανεπάρκεια χώρου εντοπίζεται στο συγκρότημα σχολείων στην πρώην ΖΠΑ, όπου βρίσκονται καθημερινά 1198 μαθητές και 180 εκπαιδευτικοί. Την ίδια ώρα, εκκρεμεί η μεταστέγαση, στον χώρο του παλιού «Χατζηκώστα», για το ειδικό δημοτικό και νηπιαγωγείο ΣΑΠ και το 1ο δημοτικό σχολείο. 
«Είναι επιτακτική η ανάγκη ολοκλήρωσης των εργασιών στον συγκεκριμένο χώρο, ώστε τα σχολεία αυτά να λειτουργήσουν σε δικό τους χώρο τη νέα σχολική χρονιά», σημείωσε ο κ. Καμπουράκης.
Παράλληλα, πρότεινε να ενταχθεί στο πρόγραμμα σχολικής στέγης η ανέγερση νέου δημοτικού σχολείου στη Νέα Ζωή, καθώς απαιτείται αποσυμφόρηση των δύο σχολείων (ένα 17θέσιο και ένα 18θέσιο), που εξυπηρετούν την περιοχή και έχουν συνολικά περίπου 700 μαθητές. 
«Πρέπει να βρεθεί οικόπεδο και να ενταχθεί στο πρόγραμμα σχολικής στέγης», σημείωσε, ενώ ζήτησε την εξέταση της δυνατότητας ανέγερσης σύγχρονου κτιρίου, ίσως μέσα στον χώρο του πανεπιστημίου, στο οποίο υπάγονται για το 1ο και 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο.
Σε ό,τι αφορά τα νηπιαγωγεία, πρότεινε την ανέγερση νέου κτιρίου για το 28ο, σε οικόπεδο που υπάρχει δίπλα στο 24ο δημοτικό σχολείο, προκειμένου να αποσυμφορηθεί το 7ο Νηπιαγωγείο και να δώσει τη δυνατότητα κάλυψης περισσότερων παιδιών.
Τέλος, έθεσε επιτακτικά και το ζήτημα της ανέγερσης νέου Μουσικού Σχολείου.«Φρονώ ότι τα Γιάννενα με μια τεράστια μουσική παράδοση δικαιούνται ένα πρωτοποριακό μουσικό σχολείο», σημείωσε.
«Επί του πρακτέου, απαιτείται μια συνεχής συνεργασία διοίκησης της εκπαίδευσης, δήμου και συλλόγων γονέων, να συνεχιστεί η καταγραφή προβλημάτων, αλλά να γίνει και η ιεράρχησή τους, ώστε να ξεκινήσει ένας προγραμματισμός έργων συντήρησης/επισκευής από την τεχνική υπηρεσία του δήμου και να αυξηθεί η χρηματοδότηση των δήμων», σημείωσε.
Αναφορά στις πρωτοβουλίες που θα πάρει το επόμενο διάστημα ο δήμος για την επίλυση των στεγαστικών προβλημάτων των σχολείων και τη βελτίωση των υφιστάμενων κτηριακών υποδομών, έκανε ο αντιδήμαρχος Παιδείας Γιάννης Αϊβατίδης, ενώ παρέμβαση έκανε η πρόεδρος της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φιλιώ Νόκα.

Παρεμβάσεις φορέων

Στα οξυμένα προβλήματα των σχολικών μονάδων, τονίζοντας την αναγκαιότητα συμπόρευσης εκπαιδευτικών- γονέων για την επίλυσή τους, αναφέρθηκε ο εκπρόσωπος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χρήστος Στουγιάννος, ενώ τη θέση του Εργατικού Κέντρου Ιωαννίνων για ενιαίο κρατικό φορέα, ο οποίος θα έχει συνολικά την ευθύνη για τη μελέτη, την κατασκευή και τη συντήρηση των δημόσιων κτιρίων, των σχολείων και όλων των υποδομών, μετέφερε ο Χρ. Νάκος.
Ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ/ΤΗ Αλέξανδρος Λάμπρου, στην ομιλία του, αναφέρθηκε στις τεχνικές προδιαγραφές που πρέπει να έχει κάθε σχολική μονάδα, ενώ η εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής Αναστασία Κόλια αναφέρθηκε στο ζήτημα της έλλειψης πιστοποιητικών πυρασφάλειας των σχολείων, που οφείλεται στο ότι οι περισσότερες σχολικές μονάδες δεν 
έχουν οικοδομικές άδειες.

Πηγή: agon.gr

έχουν οικοδομικές άδειες.
epirusblog.gr
5 of 5
Γιάννενα: Μείζον πρόβλημα η έλλειψη αδειών οικοδομής στις σχολικές κτιριακές υποδομές
epirusblog.gr
5 of 5
Ιωάννινα 3906248864788579520
Σχόλια
item