Γιάννενα: Ποιοτική και ποσοτική αύξηση της επισκεψιμότητας Γιάννενα: Ποιοτική και ποσοτική αύξηση της επισκεψιμότητας | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Γιάννενα: Ποιοτική και ποσοτική αύξηση της επισκεψιμότητας

Γιάννενα: Ποιοτική και ποσοτική αύξηση της επισκεψιμότητας
Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε το πρόγραμμα δράσεων τουριστικής προβολή του δήμου Ιωαννιτών από το δημ. συμβούλιο στη συνεδρίαση της Τετάρτης, περιλαμβάνοντας δράσεις με πιστώσεις από τον προϋπολογισμό του δήμου, που θα υποβληθούν προς έγκριση στον ΕΟΤ.
Η εισήγηση έγινε από τον αντιδήμαρχο Γιώργο Λώλη ο οποίος τόνισε ότι το πρόγραμμα αποσκοπεί στην προώθηση της πόλης με σκοπό την αύξηση της αναγνωρισιμότητας και στην διερεύνηση νέων αγορών με την προβολή των Ιωαννίνων ως ολοκληρωμένου τουριστικού προορισμού. 
Το νέο σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης του δήμου Ιωαννιτών -με ορίζοντα πενταετίας – αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου πλάνου βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και εξωστρέφειας.
Ο κ. Λώλης σημείωσε ότι η δημοτική αρχή διαθέτει και πρόγραμμα και όραμα για την τουριστική ανάπτυξη και την εξωστρέφεια της πόλης. «Δεν μηδενίζουμε τίποτα, προχωράμε μπροστά αναδεικνύοντας τα ισχυρά σημεία του δήμου μας με όλα τα πρόσφορα μέσα και με την εμπλοκή και συνεργασία όλων των φορέων», ανέφερε.
Ο δήμαρχος Μωυσής Ελισάφ στην τοποθέτησή του τόνισε ότι το σχέδιο για το 2020 δεν περιλαμβάνει το συνολικό όραμα της δημοτικής αρχής για την τουριστική ανάπτυξη, αλλά τις δράσεις με τους αντίστοιχους κωδικούς στον προϋπολογισμό ώστε να υποβληθούν στον ΕΟΤ.
Σκοπός όπως τόνισε, είναι η ποιοτική και ποσοτική αύξηση της επισκεψιμότητας αξιοποιώντας όλα τα πλεονεκτήματα της πόλης. 
Οι βασικοί άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθεί η δημοτική αρχή είναι:
– Η παρουσία της πόλης και η επικοινωνία σε αγορές του εξωτερικού
– Οι στοχευμένες εκστρατείες σε εκθέσεις με πολύ καλή προετοιμασία και η διπλωματία των πόλεων.  
Οι επαφές σε Κύπρο – Ισραήλ
Όπως έκανε γνωστό ο δήμαρχος, μετά τις επαφές και τις συνεργασίες που είχε στην Κύπρο τα Γιάννενα περιλαμβάνονται πλέον στους προορισμούς των σχολικών εκδρομών και των εκδρομών θρησκευτικού τουρισμού.
Σημείωσε ότι έγιναν πολύ σημαντικές επαφές στο Ισραήλ που αποτελεί μεγάλη τουριστική αγορά, τονίζοντας ότι το πιο κρίσιμο στοιχείο είναι η απευθείας αεροπορική σύνδεση, θέμα για το οποίο γίνονται συζητήσεις καθώς απαιτεί την συνεργασία με όλους τους τοπικούς φορείς.
Το αμέσως επόμενο διάστημα θα πραγματοποιηθεί επίσκεψη στην Κωνσταντινούπολη ενώ βασικός στόχος είναι η παρουσία των Ιωαννίνων σε όλες τις Βαλκανικές χώρες αφού ο οδικός τουρισμός καταγράφει ανοδικές τάσεις. 
Τέλος, ο δήμαρχος υπογράμμισε τον πολύ σημαντικό ρόλο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων για την διοργάνωση συνεδρίων στην πόλη. 
Οι δράσεις προβολής
Οι δράσεις προβολής που αφορούν στο 2020 είναι οι ακόλουθες:
• Έκδοση – παραγωγή εξειδικευμένων τουριστικών εντύπων (χάρτες, τουριστικοί οδηγοί, φυλλάδια) – Τμήμα Τουρισμού.
• Έξοδα φιλοξενίας φυσικών προσώπων και αντιπροσωπειών για την τουριστική προβολή της πόλης.
• Δαπάνες προβολής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
• Διαγωνισμός φωτογραφίας για την τουριστική προβολή της πόλης
• Δράσεις τουριστικής προβολής, προώθησης  και παρουσίασης του προορισμού "Ιωάννινα" στο εξωτερικό, στο πλαίσιο "Διπλωματία πόλεων". 
• Διοργάνωση συνεδρίων, συναντήσεων και διαλέξεων.
• Εισφορά στο Δίκτυο EUROPEAN CITIES MARKETING.
• Αμοιβή ξεναγών για τη δράση "Ξεναγήσεις στην πόλη" – Τμήμα Τουρισμού. Μίσθωση λεωφορείων για τη δράση "Ξεναγήσεις στην πόλη" – Τμήμα Τουρισμού.
• 'Έξοδα συντήρησης – αναβάθμισης ιστοσελίδας και δικτυακών ηλεκτρονικών μέσων του Tουριστικού Portal του Δήμου Ιωαννιτών.
• Συμμετοχή του Δήμου στη Γιορτή Γαστρονομίας.
• Συμμετοχή του Δήμου στο Shopping festival.
• Προμήθεια εφαρμογής τουριστικής προβολής για το νησί με προτεινόμενες διαδρομές και ηλεκτρονική ξενάγηση ανά διαδρομή. 
Η παράταξη Μπέγκα
Ο Θ. Μπέγκας υπεραμύνθηκε των ενεργειών για την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος των Ιωαννίνων επί της προηγούμενης δημοτικής αρχής, και πρόσθεσε, ότι ένα σημαντικό μέρος των προτεινόμενων δράσεων, προέρχονται από την προηγούμενη διοίκηση και το σχέδιό της. 
Σημείωσε ακόμη, ότι τουλάχιστον προς το παρόν, η δημοτική αρχή δεν έχει καταθέσει έναν στρατηγικό σχεδιασμό για την τουριστική ανάπτυξη της πόλης.
«Μας ικανοποιεί το γεγονός ότι ο αρμόδιος αντιδήμαρχος παραδέχεται πως οι δράσεις που καλούμαστε σήμερα να εγκρίνουμε αποτελούν τμήμα του ολοκληρωμένου σχεδίου της δικής μας δημοτικής αρχής. 
Ένα σχέδιο που εκπονήθηκε σε συνεργασία με εξειδικευμένους συμβούλους για τον τουρισμό, αλλά και με διαβούλευση η οποία πραγματοποιήθηκε με όλους τους τοπικούς φορείς και τους επαγγελματίες του κλάδου και παρουσιάσαμε στους πολίτες σε ανοιχτή εκδήλωση.
Σας αφήσαμε μια σοβαρή παρακαταθήκη την οποία προσπαθείτε να απαξιώσετε και να μας πείσετε ότι εκ του μηδενός θα ξεκινήσετε ένα νέο σχεδιασμό. 
Οι ατάκτως ειρημένες πρωτοβουλίες για την τουριστική προβολή που ο δήμαρχος ενημερώνει ότι λαμβάνει, κανένα αποτέλεσμα δεν θα έχουν», ανέφερε ο κ. Μπέγκας, που πρόσθεσε, ότι η δημοτική αρχή της θητείας του άφησε τη μεγαλύτερη παρακαταθήκη που ήταν η λειτουργική αναβάθμιση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, η πιο σημαντική πύλη εισόδου στην περιοχή μας από το εξωτερικό.
«Το δίκτυο υποδομών μεταφορών, οδικών αξόνων και αεροδρομίου, δημιουργούν μια τεράστια δυναμική για την ποιοτική τουριστική ανάπτυξη του τόπου», κατέληξε ο κ. Μπέγκας. 
Η παράταξη Καλογιάννη
Η παράταξη «Ιωάννινα 2023» είχε εισηγητή στο θέμα τον Στ. Σιούτη, που χαρακτήρισε αναγκαιότητα την ενίσχυση της στρατηγικής χάραξης του τουριστικού προϊόντος και την ανάπτυξη ενός ισχυρού destination brand.
Για το 2020 οι τουριστικοί στόχοι τους οποίους ο δήμος μας θα πρέπει να θέσει οφείλουν να είναι συγκεκριμένοι και εφικτοί. 
Ενδεικτικά πρότεινε:
Την συμμετοχή σε συγκριμένες τουριστικές εκθέσεις και τις προσωπικές συναντήσεις με τουριστικούς πράκτορες που ειδικεύονται στον εισερχόμενο και εξερχόμενο τουρισμό στους τομείς της αναψυχής, των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, των συνεδρίων, του πολιτιστικού κ.λπ.
Συναντήσεις με την ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού και τον Ε.Ο.Τ.
Διοργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης Fam trips για συγκεκριμένους τουριστικούς πράκτορες όπου στις συναντήσεις αυτές θα πραγματοποιούνται B2B συναντήσεις με τους επιχειρηματίες του δήμου μας. 
Προετοιμασία και υλοποίηση Press Trips με δημοσιογράφους έντυπων και ηλεκτρονικών μέσων, bloggers και ταξιδιωτικούς ανταποκριτές ώστε να συμπεριληφθούν τα Ιωάννινα στα εκτενή αφιερώματα που θα κάνουν.
Η κα Καλογιάννη που πήρε το λόγο λίγο αργότερα πρότεινε τη δημιουργία Φορέα Τουριστικής Προβολής και Προώθησης του δήμου με τη συμμετοχή επιχειρηματιών του κλάδου, τη συγκρότηση συγκεκριμένου προγράμματος συμμετοχών σε εκθέσεις και εκδηλώσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, στη διανομή πληροφοριακού υλικού στους διερχόμενους από τα διόδια των αυτοκινητοδρόμων της περιοχής και την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών για τον εύκολο εντοπισμό των ιδιαίτερων σημείων της πόλης για κάθε επισκέπτη.
«Αν καταφέρουμε να δημιουργήσουμε αυτή την πόλη, αυτόν τον δήμο, το ενδιαφέρον των επισκεπτών θα παράγεται και θα αναπαράγεται «αυτόματα» χωρίς την διαιώνιση παρωχημένων και ξεπερασμένων μεθόδων και μοντέλων», σημείωσε μεταξύ άλλων.
Αποστάσεις, αλλά και ενστάσεις επί των προτεινομένων δράσεων κατέθεσαν και οι άλλοι επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης.
epirusblog.gr
5 of 5
Γιάννενα: Ποιοτική και ποσοτική αύξηση της επισκεψιμότητας
epirusblog.gr
5 of 5
Ιωάννινα 9049764875066678706
Σχόλια
item