Ήπειρος: Και αδικημένοι και χαμένο ι- Σφοδρή κριτική Καχριμάνη κατά του Χρ. Σπίρτζη για την πενταετία αδράνειας και απραξίας Ήπειρος: Και αδικημένοι και χαμένο ι- Σφοδρή κριτική Καχριμάνη κατά του Χρ. Σπίρτζη για την πενταετία αδράνειας και απραξίας | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Ήπειρος: Και αδικημένοι και χαμένο ι- Σφοδρή κριτική Καχριμάνη κατά του Χρ. Σπίρτζη για την πενταετία αδράνειας και απραξίας

Ήπειρος: Και αδικημένοι και χαμένο ι- Σφοδρή κριτική Καχριμάνη κατά του Χρ. Σπίρτζη για την πενταετία αδράνειας και απραξίας
Μονόδρομος για την Ήπειρο η κοινή διεκδίκηση της ολοκλήρωσης των οδικών υποδομών
Μόνο στρωμένος με ροδοπέταλα δεν είναι ο δρόμος για την οριστική απόφαση και την υλοποίησή της σχετικά με το τμήμα της Ιόνιας από τα Γιάννενα ως το Καλπάκι αρχικά και μετέπειτα ως την Κακαβιά, κάτι που φάνηκε ξεκάθαρα στη συνάντηση που έγινε την περασμένη Δευτέρα.
Λίγες ημέρες μετά, τη δυσκολία του όλου εγχειρήματος επιβεβαίωσε με δηλώσεις του και ο Αλ. Καχριμάνης, που εκτός από τις εξηγήσεις για το τι τελικά αποφασίστηκε στη συνάντηση και τι πρόκειται να γίνει στο εξής, άδραξε την ευκαιρία να επιτεθεί με δριμύτητα στον πρώην υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, για την πενταετία απραξίας και πλήρους αδράνειας στα έργα των οδικών υποδομών στην Ήπειρο.
Ωστόσο, το μείζον ζήτημα για την Ήπειρο τη δεδομένη χρονική στιγμή είναι αναμφίβολα η ολοκλήρωση της Ιόνιας οδού, έστω μέχρι το Καλπάκι σε πρώτη φάση, αλλά για να γίνει αυτό θα πρέπει να συνωμοτήσει το σύμπαν, αλλά και ο παραχωρησιούχος, που θα αναλάβει την κατασκευή του βόρειου άξονα του Ε65, γιατί ο ίδιος θα είναι, που θα κληθεί να αναλάβει πιθανότατα και τον άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι.
Από την άλλη όμως, μπορεί η Περιφέρεια να υποστηρίζει – και δικαιολογημένα – πως οι Ηπειρώτες αισθάνονται αδικημένοι από τη συμπεριφορά του υπουργείου Υποδομών απέναντί τους, ωστόσο θα πρέπει να βρεθεί και πολιτική και νομική φόρμουλα για να γίνει αποδεκτή και η πρωτοβουλία που ανέλαβε ο κ. Καχριμάνης, να διατεθεί ποσό 30 εκ. ευρώ από το ΠΕΠ Ηπείρου για την κατασκευή του συγκεκριμένου τμήματος.
Η αποδοχή των παριστάμενων στη συνάντηση, αφενός της αναγκαιότητας για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα και αφετέρου για τη συνδρομή από το ΠΕΠ Ηπείρου με 30 εκ. ευρώ, για το κόστος κατασκευής στον παραχωρησιούχο, που θα εισπράττει και το τέλος διοδίων, είναι αναμφίβολα ζητήματα που θα συζητηθούν στο μέλλον.
«Ζητήσαμε να εκτελεστεί ό,τι είναι ώριμο μέχρι το Καλπάκι και να επικαιροποιηθεί η μελέτη για το άλλο τμήμα σε τρίιχνη διατομή. Γενικά όλο το διευρωπαϊκό δίκτυο της Ηπείρου δεχόμαστε να γίνει με παραχώρηση και διόδια. Αυτή τη στιγμή νοιώθουμε διαχρονικά πολύ αδικημένοι στα υπουργεία. Τα είπαμε και στον υπουργό. 
Αυτό για το οποίο θα αγωνιστούμε όλοι – και είπαμε θα κάνουμε ειδικό λόμπι - είναι να τελειώνουμε με αυτό τον δρόμο προς Κακαβιά. Ως Περιφέρεια, βάζουμε 30 εκ. ευρώ, βάλτε και σεις ως υπουργείο άλλα 30 εκ. ευρώ και να δούμε ποια άλλα ταμεία μπορούν να βοηθήσουν για να προχωρήσει η Σύμβαση Παραχώρησης. 
Επί πέντε χρόνια δεν έγινε τίποτα. Ο κ. Σπίρτζης μας έλεγε ότι οι μελέτες είχαν προχωρήσει και ότι συζητούσε με την παραχωρησιούχο ΤΕΡΝΑ για να φθάσει ο δρόμος στην Κακαβιά και στην Πρέβεζα», τόνισε ο κ. Καχριμάνης.
Δεσμεύσεις κενές περιεχομένου
Εκτός από το τμήμα της Ιόνιας οδού στα Γιάννενα, ο κ. Καχριμάνης έκανε εκτενή αναφορά και σε άλλα οδικά έργα, που είναι ενταγμένα στα Διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών στην Ήπειρο, πλην όμως έχουν καθυστερήσει σημαντικά, ακόμη και στο επίπεδο του σχεδιασμού.
Τέτοιοι είναι η σύνδεση Ιόνιας Οδού (Καμπή) - Γεφ. Καλογήρου – Πρέβεζα και όλο το παραθαλάσσιο δίκτυο προς Ηγουμενίτσα - Μαυρομμάτι. Πρόκειται για άξονες που είναι υπό την εποπτεία του υπ. Υποδομών και για μελέτες και για κατασκευές
Για το τμήμα Καμπή - Γ. Καλογήρου είχε δοθεί από το υπουργείο Υποδομών μέσω προγραμματικής σύμβασης, το δικαίωμα δημοπράτησης.
«Αφού μας ειπώθηκε πως είναι ώριμη η μελέτη, η Περιφέρεια δέσμευσε μέσω της Επιτροπής Παρακολούθησης του ΕΣΠΑ 35 εκ. ευρώ. 
Στις 4 Ιουλίου ο αρμόδιος υπάλληλος του Υπ. Υποδομών έστειλε έγγραφο στην Περιφέρεια - που παραλήφθηκε στις 16 Ιουλίου 2019 - στο οποίο ανέφερε πως η μελέτη δεν είναι έτοιμη και χρειάζεται ακόμη 1,5 χρόνο για να εκπονηθεί η γεωτεχνική μελέτη. Για το άλλο τμήμα μέχρι Πρέβεζα δεν γινόταν καμία αναφορά.
Αυτό μας οδήγησε να διερευνήσουμε το ζήτημα και ενημερωθήκαμε από την ΤΕΡΝΑ, ότι τα γεωτεχνικά του τμήματος αυτού, είναι ίδια με εκείνα του τμήματος Φιλιππιάδα – Άρτα. Μετά από αυτό ζητήσαμε να δοθεί στην Περιφέρεια η μελέτη για να αναλάβουμε εμείς το έργο, χωρίς να έχουμε καμία απάντηση από πλευράς υπουργείου. 
Πρέπει να διευκρινιστεί ότι από την Καμπή στην Πρέβεζα και από την Πρέβεζα μέχρι το Μεσοπόταμο δεν υπάρχει καμία μελέτη. Υπάρχει μελέτη – μας ειπώθηκε - στο υπουργείο από Μεσοπόταμο μέχρι Πάργα, η οποία δεν μας έχει δοθεί, ενώ αγνοείται το τι υπάρχει μέχρι το Μαυρομμάτι», σημείωσε ο κ. Καχριμάνης.
Πρόσθεσε ακόμη πως υπήρξαν και άλλες υποσχέσεις του κ. Σπίρτζη, για χρηματοδοτήσεις έργων, οι οποίες δεν τηρήθηκαν και ήταν για τους άξονες Μηλιές - Πράμαντα και Τετράκωμο - Καστανιά.
«Πρέπει να συντονιστούμε όλοι, να γίνει ένα μέτωπο για τους διευρωπαϊκούς δρόμους στην Ήπειρο. Πρέπει να γίνει ένα μέτωπο, εμείς δεν απορρίψαμε ούτε τα διόδια αρκεί να γίνουν οι δρόμοι», κατέληξε ο περιφερειάρχης.
epirusblog.gr
5 of 5
Ήπειρος: Και αδικημένοι και χαμένο ι- Σφοδρή κριτική Καχριμάνη κατά του Χρ. Σπίρτζη για την πενταετία αδράνειας και απραξίας
epirusblog.gr
5 of 5
Ιωάννινα 1292504140512403650
Σχόλια
item