Γιάννενα: Εντατικοί έλεγχοι σε εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο από το τμήμα τροχαίας Ιωαννίνων Γιάννενα: Εντατικοί έλεγχοι σε εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο από το τμήμα τροχαίας Ιωαννίνων | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Γιάννενα: Εντατικοί έλεγχοι σε εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο από το τμήμα τροχαίας Ιωαννίνων

Γιάννενα: Εντατικοί έλεγχοι σε εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο από  το τμήμα τροχαίας Ιωαννίνων
Την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς βεβαιώθηκαν παραβάσεις για υπέρβαση ορίων ταχύτητας, για μέθη και για χρήση κινητού κατά την οδήγηση όπως και για μη χρήση ζώνης ασφάλειας και κράνους
- Προβληματισμός από τα στοιχεία του ευρωβαρομέτρου για τον τρόπο που οδηγούν οι Έλληνες
Εντατικοί θα είναι και το τριήμερο των Φώτων οι έλεγχοι του Τμήματος Τροχαίας Ιωαννίνων, σε όλο το εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο της περιοχής, καθώς το χρονικό διάστημα Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, οι έλεγχοι απέδωσαν καρπούς, αφού δεν καταγράφηκε κανένα δυστύχημα, κανείς σοβαρός τραυματισμός, παρά μόνο κάποια ατυχήματα με μικρές υλικές ζημιές.
Στόχος των ελέγχων των αστυνομικών της Τροχαίας, είναι αφενός η διευκόλυνση της κυκλοφορίας στον αστικό ιστό και αφετέρου η βεβαίωση παραβάσεων, ειδικότερα των επικίνδυνων για την πρόκληση δυστυχημάτων.
Σε χθεσινές του δηλώσεις, ο υποδιοικητής του Τμήματος Τροχαίας Ιωαννίνων, Γρηγόρης Καρράς, ανέφερε πως για την αναίμακτη περίοδο των Χριστουγέννων στην περιοχή, σημαντικό ρόλο διαδραμάτισαν και οι καιρικές συνθήκες αφού μόνον ο παγετός τις πρωινές ώρες ήταν το πλέον επικίνδυνο στοιχείο για τους οδηγούς.
«Οι έλεγχοι ήταν και παραμένουν συνεχείς, καταγράφηκαν και βεβαιώθηκαν παραβάσεις και για υπέρβαση ορίων ταχύτητας και για μέθη και για χρήση κινητού κατά την οδήγηση όπως και για μη χρήση ζώνης ασφάλειας και κράνους, ωστόσο φαίνεται πως καταγράφεται μία σταδιακή βελτίωση της συμπεριφοράς των οδηγών.
Αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με την περίοδο των Χριστουγέννων, αλλά με τα συνολικά στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας και σε τοπικό αλλά και σε εθνικό επίπεδο», σημείωσε ο κ. Καρράς.
Συμβουλές
Παράλληλα, οι καιρικές συνθήκες μέχρι και χθες ήταν εξαιρετικές στην περιοχή, ωστόσο είναι δεδομένο ότι και η Ήπειρος θα μπει κάποια στιγμή σε κλοιό από την κακοκαιρία και γι’ αυτό όσοι πρόκειται να κινηθούν στα εθνικά και επαρχιακά οδικά δίκτυα αλλά και στους αυτοκινητόδρομους θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.
«Αυτό που παρατηρούμε όλα τα χρόνια είναι πολλοί οδηγοί να υπερεκτιμούν τις ικανότητές τους αλλά και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Τα αυτοκίνητα έχουν διαφορετική συμπεριφορά όταν οι καιρικές συνθήκες αλλάζουν, ενώ και οι οδηγοί θεωρούν ότι μπορούν να οδηγούν με τον ίδιο τρόπο όπως με φυσιολογικές καιρικές συνθήκες.
Δε θα πρέπει μόνο το χειμώνα να έχουν μαζί αντιολισθητικές αλυσίδες, αλλά θα πρέπει να γνωρίζουν να τις χρησιμοποιούν. 
Οφείλουν να ακολουθούν τις υποδείξεις των τροχονόμων αλλά και τις ενδείξεις στις φωτεινές επιγραφές στους αυτοκινητόδρομους, να ελαττώνουν την ταχύτητα του οχήματος και να οδηγούν με τη μεγαλύτερη δυνατή σύνεση και ασφάλεια για τους ίδιους, τους συνεπιβάτες και τους άλλους οδηγούς», ανέφερε ο κ. Καρράς.
Οι Έλληνες
χειρότεροι οδηγοί
Εξάλλου, προβληματισμό προκαλούν τα στοιχεία που μας δίνει έρευνα ευρωβαρομέτρου αναφορικά με τον τρόπο που οδηγούν οι Έλληνες. Αλλά ας δούμε αναλυτικά τι αναφέρεται στη μελέτη για τη συμπεριφορά των Ευρωπαίων στον δρόμο.
Οι Γερμανοί και οι Γερμανίδες είναι οι περισσότερο προσεχτικοί/ές οδηγοί σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι δε Ολλανδοί και οι Ολλανδές οι περισσότερο ήρεμοι/ες.
Αυτά είναι τα αποτελέσματα έρευνας του ευρωβαρομέτρου σχετικά με την οδηγική ασφάλεια που πραγματοποιήθηκε το 2019 και στην οποία πήραν μέρος πολίτες (12.418 άτομα) της Γαλλίας, της Γερμανίας, του Βελγίου, της Ισπανίας, της Μ. Βρετανίας, της Ιταλίας, της Σουηδίας, της Ελλάδας, της Πολωνίας, της Ολλανδίας και της Σλοβακίας.
Ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διάρκεια της οδήγησης αποδείχθηκαν οι Γερμανοί (82%), ακολουθούμενοι από τους Έλληνες (78%) και τους Ιταλούς με το ίδιο ποσοστό, ενώ λίγο πιο κάτω βρίσκονται οι Γάλλοι με 77%.
Πιο ήρεμοι κατά τη διάρκειας της οδήγησης αποδείχθηκαν οι Ολλανδοί με 68% και ακολουθούν οι Πολωνοί και οι Σλοβάκοι με 67% και οι Ισπανοί με 66%. Οι Έλληνες βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις των κρατών της Ευρώπης με 49%.
Οι Άγγλοι αποδεικνύονται οι πιο ευγενικοί οδηγοί με 50% και τους ακολουθούν οι Βέλγοι με 44%. Λιγότερο ευγενικοί είναι οι Ιταλοί με 17% με τους Έλληνες να βρίσκονται περίπου στην μέση του πίνακα με 26%.
Περισσότερο ευάλωτοι σε παραβάσεις είναι οι Άγγλοι (9%) και ακολουθούν οι Ολλανδοί (8%) και οι Βέλγοι (7%) με τους Έλληνες να βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις (3%). 
Αναλύοντας τα στοιχεία της έρευνας του ευρωβαρόμετρου διαπιστώνουμε ότι περισσότερο αγχωμένοι οδηγοί στην Ευρώπη είναι οι Σουηδοί (58%) και ακολουθούν οι Γερμανοί (52%) και οι Ολλανδοί (42%) με τους Έλληνες να βρίσκονται στη μέση του πίνακα με 30%.
Ένας στους δύο Έλληνες (50%), σύμφωνα με την έρευνα, αποδείχθηκε ότι οδηγάει επικίνδυνα, με τους Ιταλούς να ακολουθούν με 44% και τους Γάλλους με 40%. Λιγότερο επικίνδυνα οδηγούν οι Σουηδοί με ποσοστό 11%.
Τέλος, όσον αφορά την ανευθυνότητα κατά τη διάρκεια της οδήγησης μόνο (σε σχέση με τα υψηλότερα ποσοστά των Ευρωπαίων οδηγών) το 36% των Σουηδών οδηγών είναι ανεύθυνοι και θέτουν σε κίνδυνο την ζωή τους, με τους Πολωνούς (68%) και τους Έλληνες (58%) να φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις της ανευθυνότητας.

epirusblog.gr
5 of 5
Γιάννενα: Εντατικοί έλεγχοι σε εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο από το τμήμα τροχαίας Ιωαννίνων
epirusblog.gr
5 of 5
Ιωάννινα 4691435728712909384
Σχόλια
item