Ήπειρος: Με το… βλέμμα στην νέα εποχή έργων!...Η Ήπειρος αναμένει να κλείσουν εκκρεμότητες στις οδικές της υποδομές

Ήπειρος: Με το… βλέμμα στην νέα εποχή έργων!...Η Ήπειρος αναμένει να κλείσουν εκκρεμότητες στις οδικές της υποδομές

Την επέκταση της Ιόνιας ως την Κακαβιά και τη σύνδεσή της με την Πρέβεζα προκρίνει σε άρθρο του ο Δ/νων Σύμβουλος της «Νέα Οδός» Στ. Πενθερουδάκης, δείχνοντας προς τη μεριά της Πολιτείας…

Σε τροχιά υλοποίησης η σύνδεση Λιμανιού Ηγουμενίτσας με Εγνατία…

Oι αυτοκινητόδρομοι έχουν παραδοθεί από καιρό σε κυκλοφορία, οι εργασίες επέκτασης του Αεροδρομίου Ιωαννίνων ολοκληρώθηκαν, εκείνες στο αντίστοιχο του Ακτίου προχωρούν, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται, παρά τα κατά καιρούς εμπόδια, τα έργα γ’ φάσης στο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι η Ήπειρος παύει πλέον να διεκδικεί υποδομές στον τομέα των μεταφορών και επικοινωνιών που θα ανοίξουν περαιτέρω τις αναπτυξιακές της προοπτικές, αφού υπάρχουν ακόμα σημαντικές εκκρεμότητες που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Κάτι που αναμένεται να γίνει τα αμέσως επόμενα χρόνια.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Ιόνια Οδός, στην οποία εκκρεμούν, μεταξύ άλλων, η επέκταση ως την Κακαβιά αλλά και η σύνδεση με την Πρέβεζα. 

Γι’ αυτά τα έργα η διοίκηση της παραχωρησιούχου εταιρίας «Νέα Οδός» αναμένει τις πρωτοβουλίες της Πολιτείας όπως επισημαίνει ο Διευθύνων Σύμβουλός της Στέλιος Πενθερουδάκης. Στο μεταξύ, καλά νέα έρχονται από την πρωτεύουσα της Θεσπρωτίας όπου ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για τη σύνδεση του λιμανιού της με την Εγνατία οδό!

«Είναι έργο πνοής…»
«Η Ιόνια Οδός είναι πολλά περισσότερα από τα 196 χιλιόμετρα, σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου. 

Είναι ένα έργο πνοής, που ήρθε να καλύψει μια απαίτηση ετών, να βγάλει την Ήπειρο από την απομόνωση, να συνδέσει ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα και να γίνει σημείο αναφοράς για το μέλλον», τονίζει ο Διευθύνων Σύμβουλος της «Νέα Οδός» Στέλιος Πενθερουδάκης σε άρθρο του το οποίο δημοσιεύεται στην ειδική έκδοση της εφημερίδας «Πελοπόννησος» για το 7ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Δυτικής Ελλάδας.

Όπως αναφέρει σε άλλο σημείο, «με την ολοκλήρωση της Ιόνιας ο οδικός χάρτης της Δυτικής Ελλάδας άλλαξε. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα, το ταξίδι από το Αντίρριο έως τα Ιωάννινα έχει μετατραπεί σε μια ασφαλή, άνετη διαδρομή της 1 ώρας και 40 λεπτών. Μια διαδρομή που προσφέρει μια νέα οδηγική εμπειρία, με αιχμή την οδική ασφάλεια και την ποιοτική εξυπηρέτηση».

Νέα εποχή έργων
Ο κ. Πανθερουδάκης αφήνει όμως το παρόν και με το άρθρο του πάει ένα βήμα παραπέρα, στο κοντινό μέλλον, το οποίο σημειώνει πως η παραχωρησιούχος εταιρία του αυτοκινητόδρομου ατενίζει με αισιοδοξία, «αναμένοντας την ανάληψη πρωτοβουλιών, προκειμένου να περάσουμε στη νέα εποχή έργων που θα συμπληρώσουν την Ιόνια Οδό, επιταχύνοντας περαιτέρω την ανάπτυξη», όπως γράφει χαρακτηριστικά.

Ανάμεσα στα έργα αυτά συγκαταλέγονται η σύνδεση με την Αλβανία, μέσω της συνέχειας της Ιόνιας Οδού από τον Ανισόπεδο Κόμβο Εγνατίας ως το συνοριακό σταθμό Κακαβιάς, μήκους 70 χλμ. 

Σύμφωνα με τον Στ. Πενθερουδάκη, για το έργο αυτό υπάρχουν οριστικές μελέτες από την Περιφέρεια Ηπείρου και είναι ώριμο προς κατασκευή. Φυσικά, όπως έχει γράψει ήδη ο «Π.Λ.», απαιτείται πρώτα η πηγή από την οποία θα αντληθούν τα περίπου 400 εκατ. ευρώ που υπολογίζεται ότι θα στοιχίσει η κατασκευή του.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της «Νέα Οδός» κάνει αναφορά επίσης στην παράκαμψη της Φιλιππιάδας και τη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα, για την οποία τονίζει πως υπάρχουν οι μελέτες και το έργο είναι ώριμο προς κατασκευή. 

Παράλληλα, μνημονεύει τη σύνδεση του λιμανιού του Αστακού και της πόλης του Αγρινίου με την Ιόνια και καταλήγει τονίζοντας χαρακτηριστικά πως «όραμα και διάθεση υπάρχουν. Το ίδιο και οι προϋποθέσεις. Όλα τα άλλα είναι ζήτημα χρόνου»!

Σύνδεση με Εγνατία
Ενώ λοιπόν η Ήπειρος αναμένει κάποιο θετικό νέο για τα έργα που εκκρεμούν αναφορικά με την Ιόνια Οδό, σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει μία άλλη σημαντική παρέμβαση του τομέα των μεταφορών - επικοινωνιών και συγκεκριμένα η σύνδεση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας με την Εγνατία Οδό και η πρόσβαση προς Μαυρομάτι.

Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα «ypodomes.com», η διαγωνιστική διαδικασία ολοκληρώθηκε, ανάδοχος βρέθηκε και η σχετική σύμβαση υπεγράφη αυτές τις μέρες. 

Το αρχικό κόστος του έργου ανερχόταν σε 11,6 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) και σε 9,35 εκατ. (χωρίς ΦΠΑ) και με τη δοθείσα έκπτωση έπεσε στα 5,41 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Φορέας Υλοποίησης είναι φυσικά η Περιφέρεια Ηπείρου.

Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 24 μήνες και, εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, τότε το έργο, το οποίο χρηματοδοτείται από πόρους του ΠΔΕ, μπορεί να ολοκληρωθεί στις αρχές φθινοπώρου του 2021.

Τι περιλαμβάνει…
Σύμφωνα με τη σύμβαση του συγκεκριμένου έργου, θα κατασκευαστεί εκ νέου τμήμα της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων – Ηγουμενίτσας (δευτερεύον εθνικό δίκτυο), αφού αποξηλωθεί η υπάρχουσα οδός. Θα γίνει άξονας διπλής κατεύθυνσης, με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση και παράπλευρους δρόμους.

Έχει συνολικό μήκος 1.722,93 μ. Η πρόταση λειτουργίας της οδού περιλαμβάνει εισόδους – εξόδους σε ενδιάμεσα σημεία (κόμβοι Ν. Σελεύκειας, Εργατικών κατοικιών, Εθνικής Αντίστασης και Ντάσιου) και εξόδους, σε επίσης άλλα σημεία, που ρυθμίζονται με δεξιόστροφες κινήσεις. 

Θα κατασκευαστούν επίσης δίκτυο απορροής ομβρίων και όλα τα απαραίτητα τεχνικά έργα (τοιχία αντιστήριξης, γέφυρες κ.λπ.).

proinoslogos.gr
epirusblog.gr
5 of 5
Ήπειρος: Με το… βλέμμα στην νέα εποχή έργων!...Η Ήπειρος αναμένει να κλείσουν εκκρεμότητες στις οδικές της υποδομές
epirusblog.gr
5 of 5
Ιωάννινα 5394338244730421171
item