ΕΛΜΕ Ιωαννίνων: Πρόσληψη εκπαιδευτικών για να λειτουργήσουν τα σχολεία

ΕΛΜΕ Ιωαννίνων: Πρόσληψη εκπαιδευτικών για να λειτουργήσουν τα σχολεία
Ο Υπουργός Παιδείας με διθυραμβικές ανακοινώσεις στην αρχή της σχολικής χρονιάς ανήγγειλε ότι τα σχολεία εφέτος θα ανοίξουν κανονικά με όλους τους εκπαιδευτικούς στις θέσεις τους.
Για να το πραγματοποιήσει αυτό, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησ ε στο κλείδωμα των εγγραφών των μαθητών και των τμημάτων το κατακαλόκαιρο (μέσα Ιουλίου) και επεδίωξε να πραγματοποιήσει τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά ως το τέλος Ιουλίου, με απαράδεκτη διαδικασία, χωρίς ακόμα να έχει ολοκληρώσει τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών. 
Το κύριο επιχείρημα του Υπουργείου ήταν ότι μέχρι τις 5 Σεπτεμβρίου έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί η πρόσληψη των αναπληρωτών εκπαιδευτικών έτσι ώστε τα σχολεία να διαθέτουν όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό απ’ την πρώτη ημέρα.
Με αυτό τον προσχηματικό τρόπο το Υπουργείο Παιδείας προσπάθησε να εφαρμόσει το σχέδιο κατάργησης και συγχώνευσης χιλιάδων τμημάτων  ΕΠΑΛ και ΓΕΛ πανελλαδικά.
Αυτό γιατί ακόμη τώρα στο τέλος Νοεμβρίου υπάρχουν πολλά κενά εκπαιδευτικών που δεν έχουν καλυφθεί και οι μαθητές δεν κάνουν βασικά μαθήματα στα σχολεία τους. 
Να θυμίσουμε ότι η τελευταία «φουρνιά» πρόσληψης αναπληρωτών πραγματοποιήθηκε στο τέλος του πρώτου 10ημερου του Νοεμβρίου, ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Παρ’ όλα αυτά παραμένουν κενά εκπαιδευτικών σε ειδικότητες φιλολόγων, μαθηματικών κλπ. Οι τραγικότερες ελλείψεις παρουσιάζονται στα ΕΠΑΛ, στα σχολεία δηλαδή που το Υπουργείο Παιδείας διατυμπανίζει σε όλους τους τόνους ότι η αναβάθμισή τους αποτελεί βασικό του στόχο. 
Προβάλει ιδιαίτερα το πρόγραμμα ΕΣΠΑ «Μια νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ», που για τη λειτουργία του προσλαμβάνει αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που τοποθετούνται επιπλέον των εκπαιδευτικών της τάξης (δυο εκπαιδευτικοί στην τάξη) για τα μαθήματα των Ελληνικών και των Μαθηματικών της Α’ τάξης ΕΠΑΛ. 
Την ίδια ώρα που προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί για το συγκεκριμένο πρόγραμμα λείπουν εκπαιδευτικοί των ίδιων ειδικοτήτων σε άλλα σχολεία με αποτέλεσμα να μην διδάσκονται οι μαθητές τους ελληνικά και μαθηματικά. 
Την ίδια ώρα στα ΕΠΑΛ, λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών, οι μαθητές τους δεν διδάσκονται βασικά μαθήματα ειδικοτήτων που κάποια απ’ αυτά ειδικώς της Υγείας Πρόνοιας είναι πανελλαδικά εξεταζόμενα.
Όσον αφορά το Νομό μας, πρέπει άμεσα να καλυφθούν 1 κενό ΠΕ02, με πλήρες ωράριο, καθώς και 3 κενά πλήρους ωραρίου στην Ειδική Αγωγή και 6 μειωμένου ωραρίου.
Επίσης 1 κενό ΠΕ03 με πλήρες ωράριο και 1 μειωμένου ωραρίου, καθώς και 1 κενό πλήρους στην Ειδική Αγωγή και 4 μειωμένου ωραρίου.
2 κενά ΠΕ04.04 και ΠΕ04.01 πλήρους ωραρίου και 3 μειωμένου Ειδικής, 2 ΠΕ04.01 και 1 ΠΕ04.02.
Ακόμα υπάρχουν κενά στις ειδικότητες ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ80, ΠΕ82, ΠΕ83, ΠΕ87.01, ΠΕ87.02, ΠΕ87.03, ΠΕ87.09 ΚΑΙ ΠΕ86.
Σε πολλά σχολεία δεν υπάρχει γραμματειακή υποστήριξη με αποτέλεσμα να καθυστερεί δραματικά η διεκπεραίωση των διοικητικών εργασιών, που αφορά άμεσα και τους εκπαιδευτικούς και σε όλα αυτά προστέθηκε και η διαδικασία επιλογής Υποδιευθυντών που έφερε σοβαρό πρόβλημα με τα επιπλέον κενά που δημιούργησε. 
Φυσικά δεν μας ξενίζει αυτή η κατάσταση.
Την ώρα που η κυβέρνηση διατυμπανίζει σε όλους τους τόνους τα δις των υπερπλεονάσματων, υπάρχουν σχολεία χωρίς καθηγητές.
Την ώρα που η κυβέρνηση μιλάει για κανονικότητα οι τάξεις στενάζουν απ’ το βάρος των 27 και 28 μαθητών.
Άλλωστε στο πλαίσιο της «κανονικότητας» εφαρμόζεται ηλεκτρονικό σύστημα εγγραφών που καρατομεί και συγχωνεύει τμήματα, που στέλνει σε κινητικότητα τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για να μειωθούν οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Επίσης η ίδια κανονικότητα επιβάλλει το 10% των εκπαιδευτικών να είναι ελαστικά εργαζόμενοι που ως αναπληρωτές, παρά του ότι καλύπτουν πάγιες ανάγκες των σχολείων, μετακινούνται ως «γυρολόγοι» κάθε χρόνο και αλλού στις εσχατιές της χώρας.
Η πολιτική αυτή είναι η ίδια με αυτή που ακολούθησαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Κύριος στόχος η συρρίκνωση του Δημόσιου σχολείου, η απομάκρυνση του κράτους απ’ την κύρια ευθύνη της παροχής Δημόσιας εκπαίδευσης και η λειτουργία των σχολείων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. 
Το εκπαιδευτικό κίνημα απαιτεί:
Να καλυφθούν ΤΩΡΑ όλες οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία.
Άμεσα μαζικοί μόνιμοι διορισμοί  στην εκπαίδευση για την κάλυψη όλων των αναγκών των σχολείων με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό.

epirusblog.gr
5 of 5
ΕΛΜΕ Ιωαννίνων: Πρόσληψη εκπαιδευτικών για να λειτουργήσουν τα σχολεία
epirusblog.gr
5 of 5
Ιωάννινα 3991287338482293515
item