Γιάννενα: Χωρίς πραγματικό νόημα ο εορτασμός της «Ημέρας χωρίς Αυτοκίνητο» όταν… Ασφυκτιούν τα Γιάννενα απο τα Ι.Χ. Γιάννενα: Χωρίς πραγματικό νόημα ο εορτασμός της «Ημέρας χωρίς Αυτοκίνητο» όταν… Ασφυκτιούν τα Γιάννενα απο τα Ι.Χ. | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Γιάννενα: Χωρίς πραγματικό νόημα ο εορτασμός της «Ημέρας χωρίς Αυτοκίνητο» όταν… Ασφυκτιούν τα Γιάννενα απο τα Ι.Χ.

Γιάννενα: Χωρίς πραγματικό νόημα ο εορτασμός της «Ημέρας χωρίς Αυτοκίνητο» όταν… Ασφυκτιούν τα Γιάννενα απο τα Ι.Χ.

Ο τετράωρος «αποκλεισμός» του κέντρου ανέδειξε τα οφέλη για τους πεζούς, αλλά και το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.

Η ενοποίηση του κέντρου απαιτεί σχεδιασμό με βάση και τις καλές πρακτικές άλλων πόλεων…

Η χθεσινή εκδήλωση του Δήμου Ιωαννιτών στο πλαίσιο του εορτασμού της «Παγκόσμιας Ημέρας χωρίς αυτοκίνητο», που περιλάμβανε αποκλεισμό της κυκλοφορίας οχημάτων στο κέντρο της πόλης και έδωσε τη δυνατότητα σε πεζούς και ποδηλάτες να χαρούν το κέντρο χωρίς τον κίνδυνο να βρεθούν κάτω από τις ρόδες κάποιου οχήματος, προκάλεσε κυκλοφοριακό κομφούζιο, εκνευρισμό στους οδηγούς, αρρυθμία σε δραστηριότητες και ταλαιπωρία σε όσους είχαν προγραμματίσει εργασία στην «αποκλεισθείσα» περιοχή.
Ο Δήμος Ιωαννιτών, πρέπει να επισημανθεί, έγκαιρα είχε ενημερώσει για την απόφασή του να «πεζοδρομήσει» συμβολικά για ένα τετράωρο συγκεκριμένους κεντρικούς δρόμους, να διοργανώσει διάφορες εκδηλώσεις, που περιλάμβαναν και έκθεση ηλεκτρικών ποδηλάτων και οχημάτων κ.α.
Πρόκειται ασφαλώς για εικόνα από το μέλλον (!), το οποίο επιδιώκει να διαμορφώσει και η σημερινή Δημοτική Αρχή, όπως και οι προηγούμενες. 
Η λειτουργία άλλωστε των πεζοδρόμων στο κέντρο της πόλης, έχει αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων, δίνει όμορφη εικόνα στους επισκέπτες, αύξησε τον τζίρο των καταστημάτων.
Αυτοί όμως δεν μπορούν να θεωρηθούν πως είναι «οδηγοί» και για τις άλλες πεζοδρομήσεις που μελετώνται ή εξετάζονται, καθώς εκφράζονται πολλές επιφυλάξεις για την επίδραση που θα έχουν στη ζωή της πόλης, καθώς εκτείνονται στον κεντρικό πυρήνα του κυκλοφοριακού.
Ασφυκτιούν τα Γιάννενα
Εκείνο που αναδείχτηκε χθες το απόγευμα από την προσωρινή πεζοδρόμηση, ήταν η πολύ μεγάλη κίνηση οχημάτων που υπάρχει σε καθημερινή βάση, ακόμη και σε ώρες που δεν λειτουργεί το σύνολο της αγοράς. 
Αν και υπήρξε ένας σεβαστός αριθμός συμπολιτών που ακολούθησε την προτροπή του Δήμου, να βγάλουν ένα τετράωρο από την καθημερινότητά τους το Ι.Χ. εν τούτοις εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες ήταν εκείνοι που λειτούργησαν διαφορετικά, προφανώς θέλοντας να εξυπηρετηθούν σε υποχρεώσεις και ανάγκες τους. 
Εκ των πραγμάτων η διαπίστωση αυτή, θέτει προβληματισμούς στη Δημοτική Αρχή, στις άλλες συναρμόδιες υπηρεσίες, στις δημοτικές παρατάξεις, κυρίως όμως για τους πολίτες, για το τι τελικά σχέδιο πρέπει να εφαρμόσουν για την άμβλυνση του κυκλοφοριακού και τη μείωση της κίνησης Ι.Χ. εντός της πόλης.
Η δημόσια συγκοινωνία
Οι πρώτες «σκέψεις» που γίνονται στρέφονται στη δημόσια αστική συγκοινωνία και στην αύξηση των δρομολογίων και των περιοχών που πρέπει να εξυπηρετεί.
Ένα άλλο θέμα που τίθεται σε συζητήσεις είναι η χρήση ποδηλάτων, που ειδικά με την ηλεκτροκίνησή τους θα μπορούν να καλύπτουν τις ανάγκες και κατοίκων συνοικιών που σήμερα λόγω εδαφολογικών κλίσεων δεν μπορούν να τα εκμεταλλεύονται. 
Σήμερα όμως η κίνηση ποδηλάτων «σκοντάφτει» στην μεγάλη κίνηση των αυτοκινήτων και την έλλειψη ποδηλατοδρόμων, που είναι σχεδόν αδύνατο να κατασκευαστούν στους κεντρικούς οδικούς άξονες.
Στο παρελθόν υπήρχε η δικαιολογία της ανυπαρξίας περιφερειακών πάρκινγκ. Σήμερα αυτή δεν υφίσταται και έχουμε να αντιμετωπίσουμε τη συνήθεια χρήσης του «Ι.Χ.» και της άμεσης πρόσβασης στους χώρους που επιθυμεί ο κάθε οδηγός.
Με βάση την τεχνολογία
Αυτό, είτε αρέσει, είτε όχι, είναι μια πραγματικότητα που πρέπει να ληφθεί υπόψη από τη Δημοτική Αρχή. 
Ειδικά σήμερα που γειτονικές πόλεις, όπως τα Τρίκαλα κάνουν άλματα στη χρήση καινοτομίας και τεχνολογίας στις δημόσιες συγκοινωνίες -κυκλοφορώντας λεωφορεία και χωρίς οδηγό- θα πρέπει ο όποιος σχεδιασμός γίνει να είναι συνολικός, καλά μελετημένος και να λαμβάνει υπόψη τις σύγχρονες εξελίξεις και κατευθύνσεις.
Οι αποσπασματικές λύσεις που δόθηκαν στο παρελθόν, δεν οδηγούν πουθενά και το έζησαν άλλωστε πολύ πρόσφατα οι δημότες Ιωαννίνων με το σχέδιο που παρουσίασε η απελθούσα Δημοτική Αρχή για το κέντρο της πόλης, το οποίο συνάντησε έντονες αντιδράσεις και όλα δείχνουν ότι βασικές προτάσεις του θα καταλήξουν στις «ελληνικές καλένδες».
Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι οι πεζοδρομήσεις που θα αποφασιστούν, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στις οποίες τελικά θα καταλήξουν οι αρμόδιοι, πρέπει να είναι καλά μελετημένες και να έχουν προοπτική δεκαετιών.
Κι εδώ το λόγο πρέπει να έχουν πλέον η Δημοτική Αρχή, το Δημοτικό Συμβούλιο, η Τροχαία, η Διεύθυνση Συγκοινωνιών της Περιφέρειας, αλλά και ειδικοί συγκοινωνιολόγοι που πρέπει να καταλήξουν σε κοινές προτάσεις, οι οποίες θα πρέπει να ενσωματώνουν όλες τις σύγχρονες εξελίξεις. Και καλό είναι η κυκλοφοριακή αγωγή να εισαχθεί άμεσα προς διδασκαλία από το Δημοτικό Σχολείο.
«Ευφυές σύστημα στάθμευσης»
Μια πρόγευση από το «μέλλον» και τις έξυπνες συγκοινωνιακές πρακτικές, μπορούν να πάρουν φορείς και πολίτες, από την ημερίδα που διοργανώνεται στον Πολυχώρο «Δ. Χατζής» αύριο το απόγευμα (6.30-8.30). 
Πρόκειται για τη λειτουργία συστήματος ευφυούς στάθμευσης, που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα INTERREG MED 2014-2020 και στο οποίο ο Δήμος Ιωαννιτών συμμετέχει με το ποσό των 165.950 ευρώ.
Η εκδήλωση του Δήμου
Στην κεντρική πλατεία, απέναντι από την Περιφέρεια ήταν το επίκεντρο των χθεσινών εκδηλώσεων στα Γιάννενα, με τη συμμετοχή πεζών, παιδιών και ποδηλατών. Το Αστικό ΚΤΕΛ, με τα δύο λεωφορεία που κινούνται με φυσικό αέριο έκανε δωρεάν διαδρομές επικεντρωμένες στα πολιτιστικά μνημεία της πόλης, ενώ μουσική έπαιζε το «φυτώριο» της Φιλαρμονικής. 
Ο Δήμαρχος Ιωαννίνων Μωυσής Ελισάφ σε δηλώσεις που έκανε επεσήμανε ότι η βιώσιμη κινητικότητα είναι κάτι που έχει γίνει πράξη στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις. Σε μία εποχή όπου η προστασία του περιβάλλοντος αναδεικνύεται ως παγκόσμια ανάγκη λόγω και της κλιματικής αλλαγής, η αλλαγή συνηθειών στις καθημερινές μας μετακινήσεις μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά. 
Ο Δήμαρχος ευχαρίστησε το Αστικό ΚΤΕΛ και τον πρόεδρό του Στέφανο Μουστακλή για την συμβολή τους στην εκδήλωση όπως και την Τροχαία Ιωαννίνων η οποία έκανε την ρύθμιση της κυκλοφορίας ώστε το κέντρο να μείνει ελεύθερο από αυτοκίνητα.
proinoslogos.gr
epirusblog.gr
5 of 5
Γιάννενα: Χωρίς πραγματικό νόημα ο εορτασμός της «Ημέρας χωρίς Αυτοκίνητο» όταν… Ασφυκτιούν τα Γιάννενα απο τα Ι.Χ.
epirusblog.gr
5 of 5
Ιωάννινα 2105851089890755705
Σχόλια
item