Γιάννενα: Προοπτικές ανάπτυξης της ΒΙΠΕ, παρά τα μειονεκτήματα Γιάννενα: Προοπτικές ανάπτυξης της ΒΙΠΕ, παρά τα μειονεκτήματα | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Γιάννενα: Προοπτικές ανάπτυξης της ΒΙΠΕ, παρά τα μειονεκτήματα


Γιάννενα: Προοπτικές ανάπτυξης της ΒΙΠΕ, παρά τα μειονεκτήματα

Στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των εγκατεστημένων επιχειρήσεων εντός της Βιομηχανικής Περιοχής, σε μια εποχή που διαφαίνεται μια αντιστροφή του κλίματος και τα «λουκέτα» αντικαθίστανται με επεκτάσεις ή και ζήτηση για εγκατάσταση νέων επιχειρήσεων, ιδίως στον τομέα των logistics, στοχεύει ο Σύνδεσμος των εγκατεστημένων επιχειρήσεων.

Στη Βιομηχανική Περιοχή ήδη είναι εγκατεστημένες 140 επιχειρήσεις, ενώ έχει πουληθεί πλέον πάνω από το 90% των οικοπέδων. 

Το τελευταίο διάστημα, με την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων και τις προοπτικές που ανοίγονται με την ολοκλήρωση των έργων στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας και τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου, υπάρχει ζήτηση για εγκατάσταση νέων επιχειρήσεων, κυρίως στον τομέα της αποθήκευσης και μεταφοράς, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων στη ΒΙΠΕ Λευτέρη Αραμπατζή, η οποία ωστόσο αντιμετωπίζει ένα πολύ σοβαρό μειονέκτημα, σε σχέση για παράδειγμα με την «άτυπη» βιομηχανική περιοχή, στην είσοδο/έξοδο της πόλης.

Αυτό δεν είναι άλλο από την απόστασή της από τους μεγάλους οδικούς άξονες, με το τμήμα Ιωάννινα –Κακκαβιά, να παραμένει ακόμη στα «ορφανά» οδικά τμήματα. «Επειδή η κρίση δείχνει να τελειώνει -είμαι φύσει αισιόδοξος άνθρωπος-, ήδη υπάρχει ζήτηση βιοτεχνικών χώρων, χώρων αποθήκευσης και οικόπεδα που πωλούνται. 

Πάνω από το 90% των οικοπέδων έχουν πουληθεί, τα μέλη μας σταμάτησαν να κλείνουν, κάποια άρχισαν να λειτουργούν υποκαταστήματα ή χώρους αποθήκευσης, αλλά και όσα ήταν σε δύσκολη κατάσταση, τώρα πάμε καλύτερα», σημείωσε ο κ. Αραμπατζής, εξηγώντας ότι η ζήτηση για logistics αυξάνεται όσο αυξάνεται γενικότερα η δραστηριότητα σε μια περιοχή.

«Όταν υπάρχουν έργα υποδομής, όπως οδικοί άξονες, λιμάνι, εμπορευματικός σταθμός που προχωρά, υπάρχουν εμπορεύματα, αυξάνεται η δραστηριότητα ακόμα και ο τουρισμός. Όταν όμως δε φέρνεις τους άξονες μέχρι τους οργανωμένους χώρους, εκεί που υπάρχουν όλα τα προϊόντα, υπάρχει θέμα. 

Η συνέχιση της Ιόνιας Οδού είναι για εμάς εκ των ων ουκ άνευ. Είναι το βασικό μειονέκτημα που έχει η ΒΙΠΕ Ιωαννίνων. Μακάρι να ερχόταν και το τρένο, αλλά είναι ανεπίτρεπτο να μην έρθει ο άξονας», σημείωσε.

Το δεύτερο μειονέκτημα, είναι ο κακώς νοούμενος ανταγωνισμός που υπάρχει με τις εκτός των ΒΙΠΕ επιχειρήσεις, που όμως συγκεντρώνονται σε άτυπες ΒΙΠΕ, χωρίς να επιβαρύνονται με τα ίδια επιπλέον έξοδα ή ακόμη και τους συνεχείς ελέγχους, που –ορθά όπως ανέφερε ο κ. Αραμπατζής- υπόκεινται οι επιχειρήσεις εντός της ΒΙΠΕ.

Βήματα για αυτοδιαχείριση

Στο πλαίσιο της βελτίωσης μια σειράς ζητημάτων, όπως η σήμανση, η φύλαξη και η καθαριότητα, ο ΣΕΒΙΠΕ βρίσκεται σε συνεργασία και με τους τοπικούς φορείς, αλλά και με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, που, μετά την αλλαγή της διοίκησης, είναι πιο… συνεργάσιμη, προωθώντας παράλληλα το μοντέλο της αυτοδιαχείρισης, που επιδιώκει να εφαρμόσει μελλοντικά.

Η ΒΙΠΕ Ιωαννίνων μπορεί εκ του νόμου να δημιουργήσει μια ανώνυμη εταιρία, με μέλη τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις, η οποία θα διαχειρίζεται τα του οίκου της. Κάτι αντίστοιχο έχει συμβεί και σε άλλες ΒΙΠΕ, όπως αυτή του Βόλου.

Σε αυτή τη διαδικασία υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα και, όπως ανέφερε ο κ. Αραμπατζής, η αυτοδιαχείριση δεν αποτελεί αυτοσκοπό. Σκοπός είναι να δημιουργηθούν οι απαραίτητες υποδομές και παράλληλα να υπάρξει μείωση του κόστους για τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις.

«Η ΕΤΒΑ λειτουργεί λίγο σαν διαχειριστής πολυκατοικίας, πολλές φορές κάνει δαπάνες για τις οποίες δε μας ρωτά και λαμβάνει αμοιβή. Με την αυτοδιοχείριση, μπορούμε να εξοικονομήσουμε κάποια χρήματα. 

Βέβαια υπάρχουν και αρνητικά, όπως το γεγονός ότι η εισπραξιμότητα τώρα ανέρχεται μόλις στο 65% των επιχειρήσεων», σημείωσε ο κ. Αραμπατζής, εκτιμώντας ότι, εφόσον υπάρξει ανταποδοτικότητα, θα ενισχυθεί και η εισπραξιμότητα.

«Η αυτοδιαχείριση είναι ένας μακροπρόθεσμος στόχος. Στον Βόλο πήρε πάνω από δύο χρόνια. Έχουμε ξεκινήσει τα πρώτα βήματα. Απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του 70% των οικοπεδούχων ως έκταση ή του 51% ως άτομα, για να στήσουμε μια ΑΕ με άμισθη διοίκηση και έναν-δυο υπαλλήλους. 

Αυτό το ξεκινήσαμε, αλλά δεν είναι αυτοσκοπός. Αυτοσκοπός είναι να κάνουμε υποδομές και οικονομία στα έξοδά μας και να πιέσουμε προς πάσα κατεύθυνση για τα έργα που λείπουν», σημείωσε.

Παράλληλα, υπάρχει συνεργασία με την περιφέρεια Ηπείρου για τη βελτίωση του κόμβου στην είσοδο της Βιομηχανικής Περιοχής, ενώ στα θετικά συγκαταλέγεται η κίνηση του δήμου Ζίτσας για μείωση των δημοτικών τελών, αν και η καθαριότητα συνεχίζει να αποτελεί ένα σημείο τριβής με τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις.

Ο πρόεδρος του ΣΕΒΙΠΕ, με αφορμή τις ανακοινώσεις της νέας κυβέρνησης για φοροελαφρύνσεις, εμφανίστηκε αισιόδοξος. «Ελπίζω σε μια καλή σχέση με τη νέα κυβέρνηση, καλύτερη από την προηγούμενη, αφού ο εχθρός του καλού είναι πάντα το καλύτερο. 

Αυτό που πρωτίστως θέλουμε, είναι σταθερότητα πολιτικο-οικονομική. Θέματα που είχαμε υποβάλλει στον κ. Χαρίτση, κάποια έγιναν κάποια όχι, βλέπουμε ότι υιοθετούνται από τη νέα κυβέρνηση και αυτό είναι προς τη θετική κατεύθυνση», ανέφερε μεταξύ άλλων.

Πηγή: agon.gr
epirusblog.gr
5 of 5
Γιάννενα: Προοπτικές ανάπτυξης της ΒΙΠΕ, παρά τα μειονεκτήματα
epirusblog.gr
5 of 5
Ιωάννινα 7858543198869109876
Σχόλια
item