Γιάννενα: “Μαύρα μαντάτα” από την Κομισιόν για τον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα-Κακαβιά Γιάννενα: “Μαύρα μαντάτα” από την Κομισιόν για τον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα-Κακαβιά | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Γιάννενα: “Μαύρα μαντάτα” από την Κομισιόν για τον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα-Κακαβιά

Γιάννενα: “Μαύρα μαντάτα” από την Κομισιόν για τον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα-Κακαβιά
Μία ξεκάθαρη απάντηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έλαβε η Ευρωβουλευτής της ΝΔ Ελίζα Βόζεμπεργκ, όταν ζήτησε να μάθει για τις καθυστερήσεις στον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα-Κακαβιά.
Η κα Βόζεμπεργκ ρώτησε:
“Το σύγχρονο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ιωάννινα-Κακαβιά, που ακόμα δεν έχει υλοποιηθεί, θεωρείται ουσιαστικά η φυσική επέκταση και ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού μέχρι τα βόρεια σύνορα της Ελλάδας με την Αλβανία. 
Παράλληλα, αποτελεί κάθετο άξονα στην Εγνατία Οδό ενώ στο σύνολό της η Ιόνια Οδός από την Κακαβιά μέχρι την Ηγουμενίτσα αποτελεί το νότιο άκρο του Mediterranean corridor (Κροατία (Rijeka-Ploce), Μαυροβούνιο (Bar), Αλβανία (Tirana-Durres-Lezhe), Ελλάδα (Σύνορα-Ηγουμενίτσα). 
Το εν λόγω έργο διαθέτει πλήρη εγκεκριμένη μελέτη, τεύχη δημοπράτησης και έχει λάβει έγκριση περιβαλλοντικών όρων, οπότε θα μπορούσε να δημοπρατηθεί άμεσα και να ξεκινήσει η κατασκευή του.
Δεδομένου ότι η υλοποίηση του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά θα μετατρέψει την περιοχή της Ηπείρου σε συγκοινωνιακό κόμβο προς γειτονικές χώρες, καθώς η Ήπειρος θα αποκτήσει μετά το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και δεύτερη πύλη εισόδου, ενώ η ολοκλήρωσή του αποτελεί αίτημα τόσο των τοπικών φορέων όσο και της κοινωνίας, ερωτάται η Επιτροπή:
  1. Πού εντοπίζονται οι ευθύνες για την καθυστέρηση ολοκλήρωσης του εν λόγω τμήματος του κεντρικού δικτύου μεταφορών της ΕΕ (ΔΕΔ-Μ);
  2. Έχει υποβληθεί σχετική πρόταση χρηματοδότησης από τις ελληνικές αρχές;
  3. Πώς θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί άμεσα ο οδικός αυτός άξονας, δεδομένης της διασυνοριακής του διάστασης και της υψηλής ευρωπαϊκής προστιθέμενης αξίας του για τα κράτη μέλη;
Η απάντηση ήρθε από την κα Bulc εξ' ονόματος της Κομισιόν: 
1) Εναπόκειται πλήρως στις ελληνικές αρχές να αποφασίσουν αν θα ολοκληρωθεί η κατασκευή της εν λόγω διασύνδεσης. Το 2007 και το 2012 διατέθηκε χρηματοδότηση στο πλαίσιο του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) για τη διενέργεια δύο μελετών σχετικά με το τμήμα αυτό.
Η χρηματοδότηση του εν λόγω έργου δεν συγκαταλέγεται στις προτεραιότητες των Ευρωπαϊκών Διαρθρωτικών και Επενδυτικών Ταμείων (ΕΔΕΤ) στην Ελλάδα για την περίοδο προγραμματισμού 2014-2020.
2) Δεν έχει υποβληθεί αίτημα χρηματοδότησης για την ολοκλήρωση της εν λόγω σύνδεσης αυτοκινητοδρόμου στο πλαίσιο του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» ή των Ευρωπαϊκών Διαρθρωτικών και Επενδυτικών Ταμείων, το δε έργο δεν περιλαμβάνεται στα μεγάλα έργα που έχουν συμφωνηθεί για την περίοδο προγραμματισμού 2014-2020 των ΕΔΕΤ.
3) Για τη χρηματοδότηση έργων στην Ελλάδα μπορούν να χρησιμοποιηθούν εθνικοί πόροι επιπλέον των πόρων της ΕΕ. Για αμφότερες τις περιπτώσεις, η Ελλάδα καταρτίζει εθνικό σχέδιο μεταφορών με χρονικό ορίζοντα το έτος 2037, στο οποίο αξιολογούνται διάφορα μέτρα ως προς το δυναμικό τους. 
Είναι εύλογο να αναμένεται ότι όλα τα μελλοντικά έργα στην Ελλάδα θα πρέπει να συνάδουν με το Στρατηγικό Σχέδιο της χώρας. 
Για να εξεταστεί το ενδεχόμενο χρηματοδότησης της κατασκευής αυτοκινητοδρόμου στο συγκεκριμένο τμήμα θα ήταν αναγκαίο να διενεργηθεί ενδελεχής αξιολόγηση του δυναμικού κυκλοφορίας και των αναμενόμενων κοινωνικοοικονομικών οφελών. Υπάρχει ήδη σύνδεση αυτοκινητοδρόμου με την Αλβανία μέσω του σημείου διέλευσης των συνόρων της Κρυσταλλοπηγής”.
epirusblog.gr
5 of 5
Γιάννενα: “Μαύρα μαντάτα” από την Κομισιόν για τον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα-Κακαβιά
epirusblog.gr
5 of 5
Ιωάννινα 8996309371116794061
Σχόλια
item