Γιάννενα: Η ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ...Περισσότεροι πεζόδρομοι και ποδηλατόδρομοι Γιάννενα: Η ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ...Περισσότεροι πεζόδρομοι και ποδηλατόδρομοι | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Γιάννενα: Η ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ...Περισσότεροι πεζόδρομοι και ποδηλατόδρομοι

Γιάννενα: Η ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ...Περισσότεροι πεζόδρομοι και ποδηλατόδρομοι

Ριζοσπαστικές προτάσεις, που προϋποθέτουν στρατηγικές υποδομές, πολιτική βούληση και αλλαγή νοοτροπίας αναφορικά με τις μετακινήσεις, είναι αυτές που κατατέθηκαν στη δεύτερη διαβούλευση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, η οποία θα «τρέχει» το επόμενο διάστημα, προκειμένου πολίτες και φορείς να καταθέσουν τις απόψεις τους.

Το Σχέδιο ουσιαστικά προτείνει την ενοποίηση του εμπορικού και ιστορικού κέντρου με την παραλίμνια περιοχή, με την πεζοδρόμηση ή μετατροπή σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας της οδού Αβέρωφ και καθέτων της.

Η εμπειρία από την πεζοδρόμηση του εμπορικού κέντρου είναι εξαιρετικά χρήσιμη, καθώς, παρά τις όποιες επιφυλάξεις και προβληματισμούς για τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις, υπήρξε μια αισθητική, περιβαλλοντική, τουριστική και εμπορική αναβάθμιση της περιοχής, επιτρέποντας το περπάτημα αλλά και το ποδήλατο στο κέντρο της πόλης.
Είναι η πόλη έτοιμη να επεκτείνει τους πεζόδρομους μέχρι και την παραλίμνια περιοχή και κυρίως να αλλάξει βασικές συνήθειες; Ναι, θα έλεγε κανείς, εφόσον όμως εξασφαλίζονταν βασικές προϋποθέσεις, όπως η απρόσκοπτη πρόσβαση στην περιφέρεια του κέντρου και θέσεις στάθμευσης. 
Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να εξασφαλιστούν αυτές οι προϋποθέσεις, θα φανεί κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης, η οποία θα αναδείξει πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα, προβλήματα και προοπτικές.
Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) προκύπτει από την ανάγκη επίλυσης ενός μεγάλου αριθμού προβλημάτων, άμεσα συνυφασμένων με την κινητικότητα ανθρώπων και αγαθών και της γενικότερης κυκλοφοριακής οργάνωσης της πόλης.
«Εμπιστευόμαστε την επιστημονική γνώση και σχεδιάζουμε ολοκληρωμένα στο πλαίσιο μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής πόλης με κέντρο των άνθρωπο. 
Δίνουμε προτεραιότητα στις μετακινήσεις με τα πόδια, το ποδήλατο, τα μέσα μαζικής μεταφοράς, σεβόμενοι απόλυτα και τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία», σημείωσε ο δήμαρχος Θωμάς Μπέγκας, ανοίγοντας τη συζήτηση στην ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, που έγινε το βράδυ της Πέμπτης.
Η αρμόδια αντιδήμαρχος Ελένη Βασιλείου τόνισε ότι με το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας σχεδιάζουμε τα Γιάννενα, που θέλουμε και οραματιζόμαστε στο μέλλον. «Με δημόσια συζήτηση, με συμμετοχή όλων των δημοτών, η δημοτική αρχή εγκαινιάζει μια νέα περίοδο ανοικτού και συμμετοχικού σχεδιασμού για το μέλλον μας. 
Δε μένουμε στα λόγια, αλλά μπαίνουμε σε πράξεις. Ο δήμος μας αλλάζει, αναπτύσσεται, εξελίσσεται, γιατί μαζί σχεδιάζουμε τα Γιάννενα που ονειρευόμαστε, τον τόπο που αγαπάμε», τόνισε μεταξύ άλλων η κ. Βασιλείου.
Οι ίδιοι οι μελετητές, που παρουσίασαν το ΣΒΑΚ, υπογράμμισαν ότι πρόκειται για ένα στρατηγικό σχέδιο, το οποίο περιλαμβάνει ριζοσπαστικές προτάσεις και παρεμβάσεις, που αφορούν το σύνολο της περιοχής παρέμβασης, δηλαδή ολόκληρο τον δήμο Ιωαννιτών και όχι μόνο το κέντρο.
Αυτό σημαίνει οργάνωση των χώρων στάθμευσης, νέους κυκλικούς κόμβους, νέο σύστημα αστικής συγκοινωνίας, που θα αναπτύσσει «ακτινικά» τις διαδρομές και όχι από την μία άκρη της πόλης στην άλλη, χρήση mini bus, συστήματα «έξυπνης πόλης» για τον έλεγχο της κυκλοφορίας, της στάθμευσης αλλά και της εισόδου/εξόδου οχημάτων σε πεζοδρομημένους ή ήπιας κυκλοφορίας δρόμους, εκτεταμένους και συνεχείς ποδηλατόδρομους.
Μάλιστα, σύμφωνα με τους μελετητές, σε βάθος δεκαετίας είναι δυνατή η ανάπτυξη ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων μήκους 47 χιλιομέτρων. Κάτι τέτοιο, ωστόσο, συνδέεται με την αναβάθμιση της περιφερειακής οδού και κάθετων συνδέσεων, που μπορούν να υποστηρίξουν ποδηλατοδρόμους, σύμφωνα με τους όρους που θέτει η νομοθεσία. 
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ
Στο πλαίσιο του ΣΒΑΚ αξιολογήθηκε ο υφιστάμενος σχεδιασμός και η υπάρχουσα κατάσταση του δικτύου της πόλης. 
Στα συμπεράσματα της μελέτης περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η έλλειψη ενός ολοκληρωμένου δικτύου οδών ήπιας κυκλοφορίας και πεζοδρόμων στην κεντρική περιοχή της πόλης, όπου και έχουν αναπτυχθεί έντονη εμπορική δραστηριότητα και χρήσεις αναψυχής, το χαμηλό ποσοστό χρήσης της αστικής συγκοινωνίας (μόλις 8% των μετακινήσεων και κυρίως από φοιτητές), έλλειψη ολοκληρωμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων, αλλά και λιμναίας συγκοινωνίας και πλωτής σύνδεσης με Πέραμα, Λογγάδες, Κατσικά και άλλα σημεία ενδιαφέροντος της λίμνης, πέρα από το Νησί.
Το μήνυμα του ΣΒΑΚ είναι «στο κέντρο ο άνθρωπος», με διττή σημασία. Αφενός ο άνθρωπος βρίσκεται στο επίκεντρο του σχεδιασμού, αφετέρου το κέντρο της πόλης αποτελεί σημείο αναφοράς της καθημερινότητας του δημότη αλλά και έλξης του επισκέπτη», σημείωσε ο μελετητής Χρυσόστομος Ρυζομηλιώτης.
Δύο είναι τα βασικά σενάρια της μελέτης. Και στα δύο σενάρια η Αβέρωφ πεζοδρομείται και συνδέει το εμπορικό κέντρο της πόλης με έναν εξίσου εμβληματικό, πεζοδρομημένο, παραλίμνιο δρόμο από την πλατεία Μαβίλη έως την Βογιάνου.
Στη μελέτη, σημαντικό σημείο είναι το έργο της νέας πλατείας, η οποία ουσιαστικά θα «εισάγει» τους οδηγούς (ουσιαστικά και ψυχολογικά), από το ύψος του Δικαστικού Μεγάρου, σε έναν δρόμο ήπιας κυκλοφορίας και οδηγεί ένα μεγάλο μέρος αυτών, στον μεγάλο δημοτικό χώρο στάθμευσης.
Αναλυτικά, το πρώτο σενάριο προβλέπει παράλληλη πεζοδρόμηση του οδικού άξονα Γιοσέφ Ελιγιά-Κουντουριώτου και της οδού Εθνικής Αντιστάσεως, με βασικό άξονα διέλευσης των οχημάτων τον άξονα Κατσάρη-Γερβασίου-Μητροπόλεως-Ανεξαρτησίας.
Το δεύτερο σενάριο προωθεί την πεζοδρόμηση της οδού Ανεξαρτησίας και της οδού Εθνικής Αντιστάσεως, με άξονα διέλευσης τις οδούς Ελιγιά-Κουντουριώτου-Γαριβάλδη.
Σύμφωνα με τους μελετητές, τα στοιχεία και οι μετρήσεις κυκλοφορίας, που συγκέντρωσαν, δείχνουν ότι μπορούν να εξασφαλιστούν οι απαιτούμενες θέσεις στάθμευσης, που «χάνονται» από τους δρόμους, σε οργανωμένους χώρους, αλλά και να αξιοποιηθεί η τεχνολογία για τον καθορισμό των διελεύσεων των μονίμων κατοίκων, των φορτοεκφορτώσεων ή οχημάτων έκτακτης ανάγκης.
Σε ό,τι αφορά την οδό Κ. Παπούλια, η λωρίδα κυκλοφορίας από την πλευρά της λίμνης μετατρέπεται σε δρόμο για πεζούς και ποδήλατα, ενώ η άνω λωρίδα γίνεται μονής κατεύθυνσης και θα φιλοξενεί και χώρους στάθμευσης «υπό γωνία» (περί τις 450 θέσεις).
agon.gr
Epirusblog Gr
5 of 5
Γιάννενα: Η ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ...Περισσότεροι πεζόδρομοι και ποδηλατόδρομοι
Epirusblog Gr
5 of 5
Ιωάννινα 4992981298787022700
Σχόλια
item