Γιάννενα: «Αγκάθι» το ΤΑΙΠΕΔ, για τον κόμβο στο Δρίσκο Γιάννενα: «Αγκάθι» το ΤΑΙΠΕΔ, για τον κόμβο στο Δρίσκο | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Γιάννενα: «Αγκάθι» το ΤΑΙΠΕΔ, για τον κόμβο στο Δρίσκο

Γιάννενα: «Αγκάθι» το ΤΑΙΠΕΔ, για τον κόμβο στο Δρίσκο
«Μέτωπο» από όλους τους τοπικούς φορείς για τη διεκδίκηση και κατασκευή κόμβου της Εγνατίας στο Δρίσκο, που θα συμβάλει στην ανάπτυξη του βορειοδυτικού τμήματος του νομού Ιωαννίνων - Προχωρά η μελέτη για κατάργηση των σηματοδοτών στον κόμβο της Εγνατίας, στην Πεδινή.

Η αδήριτη πλέον ανάγκη να κατασκευαστεί κόμβος στην Εγνατία Οδό, ο οποίος θα εξυπηρετεί το Βορειοδυτικό τμήμα του Λεκανοπεδίου και του Νομού Ιωαννίνων, ως και την κίνηση προς Αλβανία, προσκρούει προς το παρόν στην παραχώρηση του οδικού άξονα στο ΤΑΙΠΕΔ.
Αυτό προέκυψε κατά τη χθεσινή ευρεία σύσκεψη Δήμων, φορέων και εκπροσώπων του επιχειρηματικού κόσμου στην Περιφέρεια Ηπείρου. Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» με έγγραφη απάντησή της, επανέλαβε την από 1η Αυγούστου 2016 απάντησή της προς την Περιφέρεια, στην οποία αναφέρει πως είναι πρόθυμη να διευκολύνει τις Υπηρεσίες της στην εκπόνηση των προμελετών για ημικόμβους σε Δρίσκου - Περιστέρι, προσθέτοντας όμως πως με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» είχε συσταθεί Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων για τη σύνταξη τεχνικών οδηγιών, παρακολούθησης και ελέγχου των μελετών σκοπιμότητας κατασκευής νέων κόμβων κατά μήκος της Εγνατίας Οδού.
«Σύμφωνα με την παραπάνω επιτροπή, η κατασκευή των εν λόγω κόμβων δεν θεωρήθηκε σκόπιμη. Σήμερα θεωρούμε, με δεδομένο ότι η Εγνατία Οδός Α.Ε. είναι υπό παραχώρηση, οποιαδήποτε μεταβολή των δεδομένων της οδού τα οποία είχαν ληφθεί υπόψη στον σχεδιασμό της παραχώρησης από το ΤΑΙΠΕΔ (υφιστάμενη κατάσταση) είναι δύσκολο να επιτευχθεί», αναφέρεται στην απάντηση.
Με βάση αυτή την απάντηση, χθες, στη μεγάλη και διευρυμένη σύσκεψη για την αναγκαιότητα κατασκευής του κόμβου στο Δρίσκο, έγινε ενημέρωση, όσων παρέστησαν, από τον Περιφερειάρχη, Αλ. Καχριμάνη, ότι έκτοτε η Περιφέρεια έχει κινηθεί προς δύο κατευθύνσεις, εκπονώντας προκαταρκτικές μελέτες:
Σε πρώτο, μεταβατικό στάδιο για τη βελτίωση του υπάρχοντος τμήματος της επαρχιακής οδού στη Μπαλντούμα που καταλήγει στον κόμβο Ζαγορίου - Τζουμέρκων και σε δεύτερο, που θα είναι και η οριστική λύση, εφόσον βεβαίως αλλάξουν τα δεδομένα από πλευράς του ΤΑΙΠΕΔ, η κατασκευή του κόμβου στο Δρίσκο.
Στη σύσκεψη έγινε σύντομη αναφορά, από τον Πρόεδρο του Τμήματος Ηπείρου του ΤΕΕ, Γιάννη Λυκοτραφίτη και στην πρόταση που είχε κατατεθεί εκ μέρους του Τεχνικού Επιμελητηρίου, για κατασκευή κόμβου στην είσοδο της σήραγγας του Δρίσκου, (εντός Λεκανοπεδίου Ιωαννίνων), η οποία ωστόσο εκτιμάται ότι θα είναι περισσότερο κοστοβόρα, σε σχέση με την κατασκευή κόμβου στην έξοδο του Δρίσκου (γέφυρα Αράχθου), λύση υπέρ της οποίας τάχθηκε σε πολιτικό επίπεδο, το σύνολο σχεδόν όσων ζήτησαν και έλαβαν το λόγο.
Στο τέλος, της σύσκεψης, συμφωνήθηκε όπως οι φορείς της Αυτοδιοίκησης, των επαγγελματιών και οι βουλευτές, επιδιώξουν συνάντηση με τη Διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να συζητηθεί η δυνατότητα προώθησης του έργου κατασκευής κόμβου στην περιοχή Δρίσκου, με βάση πάντα τις απαιτούμενες τεχνικές προδιαγραφές.
Οι τοποθετήσεις
Κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε συνολικά στους κόμβους που έχει ζητήσει η Περιφέρεια να κατασκευαστούν στην Εγνατία Οδό, αλλά και σε αυτόν που ήδη ετοιμάζει επί της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων - Αθηνών.
«Ο κεντρικός κόμβος με την Ε.Ο. Ιωαννίνων – Άρτας, δεν είναι παραδεκτός κόμβος. Εμείς εκπονήσαμε μια προμελέτη, και τώρα προχωράμε σε οριστική μελέτη, με δύο κυκλικούς κόμβους (roundabouts) και από τις δύο πλευρές, οπότε θα καταργηθούν και οι σηματοδότες. Πρόκειται για παρέμβαση, για την οποία δεν εμπλέκεται η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» γιατί κατασκευάζεται επί της εθνικής οδού. Το δεύτερο που μας έχει απασχολήσει κατά καιρούς, είναι ο κόμβος στο Δροσοχώρι. 
Ζητήσαμε επίσης μια έξοδο από το Μεγάλο Περιστέρι προς την Εγνατία Οδό. Κάπως έτσι είχε γίνει και ο κόμβος Χρυσοβίτσας. Επίσης έχουμε ζητήσει άλλους δύο κόμβους, έναν μετά την Τύρια για τα χωριά Κουρέντων (που ποτέ δεν ευδοκίμησε), και τον άλλο για το Εμπορευματικό Κέντρο Παραμυθιάς, για τον οποίο υπάρχει ανταλλαγή εγγράφων.
Θεωρήσαμε σωστό, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, να εξετάσουμε τους κόμβους. Έχουμε εκπονήσει προμελέτη για την έξοδο στην περιοχή Περιστερίου, όπως και για την περιοχή του Δρίσκου (μετά τη σήραγγα Δρίσκου). 
Δυστυχώς, από 2016 και μετά υπάρχουν έγγραφα μας στα οποία αναφέρουν ότι θα μας βοηθήσουν για τις προμελέτες, αλλά λόγω ΤΑΙΠΕΔ δεν μπορούν να μας δώσουν αδειοδοτήσεις», δήλωσε μεταξύ άλλων ο Περιφερειάρχης.
Ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ιωαννίνων Γιάννης Στέφος συντάχτηκε μεν, αλλά παράλληλα αναφέρθηκε και σε μια έκθεση του 2011 από το ΑΠΘ.
Όπως είπε τρεις καθηγητές του Πανεπιστημίου δεν συντάσσονται με την κατασκευή κόμβου, αν και τα δεδομένα από το 2011 έχουν αλλάξει καταλυτικά μιας και τα Γιάννενα γνωρίζουν μεγάλης τουριστικής ανάπτυξης και προβολής. 
Στο δια ταύτα, ο βουλευτής αναρωτήθηκε: «Είναι χρήσιμος ο κόμβος;» για να απαντήσει ο ίδιος λέγοντας «ότι χρειάζεται και ότι θα πρέπει να το παλέψουμε παρά το μεγάλο εμπόδιο του ΤΑΙΠΕΔ».
Ο πρώην βουλευτής και πρώην δήμαρχος Περάματος Μιχάλης Κασσής, αναφέρθηκε στις τεράστιες πολιτικές ευθύνες που υπάρχουν
«Τα μισά Γιάννενα από τους Αμπελόκηπους και μέχρι Αμφιθέα, δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν. Το έργο θα έδινε ανάσα στην πόλη. 
Εκτελέστηκε το έργο κόμβος Αμφιθέας- Λυκοστόμου και βοηθάει πολύ αλλά έμεινε το μεγάλο κενό της διαπλάτυνσης στη παλιά εθνική οδό 17 χιλιόμετρα που η περιφέρεια πρέπει να το θέσει σε προτεραιότητα» είπε για να συνεχίσει λέγοντας πως είναι καιρός υλοποίησης του έργου.
Ο Δήμαρχος Ιωαννίνων Θωμάς Μπέγκας αναφέρθηκε στα όσα είχε πει ενώπιον του πρωθυπουργού στην διάρκεια του αναπτυξιακού συνεδρίου.
«Είχα πει απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό ότι ο πιο ωραίος τρόπος για να δεις τα Γιάννενα είναι είτε από τον αέρα εννοώντας το Αεροδρόμιο είτε από τον Δρίσκο δείχνοντας τον κόμβο! Το αεροδρόμιο πήρε καλή πορεία, το παλέψαμε και καλά κάνουμε για να διεκδικήσουμε την είσοδο από βορρά στο λεκανοπέδιο. 
Σαν μια γροθιά, να πάμε στη βέλτιστη λύση, υπάρχουν μεγάλες ευθύνες για τότε που σχεδιαζόταν. Αλλοίμονο, τότε έπρεπε να διεκδικηθεί...αλλά ας προσπαθήσουμε να το παλέψουμε. 
Ξεκάθαρο ότι αιτιολογούν δεύτερη είσοδο, δικαιούται δεύτερη είσοδο. Κάποιοι πιο μάγκες στα Γρεβενά...διεκδίκησαν πολλούς κόμβους και τους πήραν...Μιας και μιλάμε για το ΤΑΙΠΕΔ, νομική διερεύνηση πως θα εισηγηθούμε λύση», τόνισε ο κ. Μπέγκας.
Ο δήμαρχος Ζίτσας, Μιχάλης Πλιάκος, με τη σειρά του υποστήριξε ότι θα έπρεπε να είχε γίνει νωρίτερα η συζήτηση και η ένωση δυνάμεων.
« Όλοι κατάλαβαν την ανάγκη κόμβων. Για εμένα τρεις είναι οι απαραίτητοι, Δρίσκος, Αγ. Νικολάου και ο κεντρικός. Να πιέσουμε όλοι μαζί», είπε χαρακτηριστικά.
Ο δήμαρχος Ζαγορίου, Βασίλης Σπύρου, είπε πως πρόκειται για μια παλιά ιστορία που είχε ξεκινήσει από τους δήμους, για να συμπληρώσει πως επιβάλλεται να γίνει ο κόμβος.
Ο δήμαρχος Πωγωνίου, Κώστας Καψάλης, ανέφερε πως υπήρξε αδράνεια και στη συνέχεια τόνισε: «Επομένως όλοι μαζί να συμφωνήσουμε και να διεκδικήσουμε, εαν είμαστε διασπασμένοι δεν γίνεται τίποτα».
Από πλευράς αντιπολίτευσης του περιφερειακού συμβουλίου οι κ.κ. Μπασιούκας και Ζάψας υποστήριξαν ότι μπορούν να γίνουν έργα ενίσχυσης του υπάρχοντος δικτύου αλλά με απαγόρευση της κίνησης βαρέων οχημάτων στον υφιστάμενο επαρχιακό δρόμο ενώ έθεσαν σειρά ερωτημάτων για τεχνικές λεπτομέρειες.
Ποιοι συμμετείχαν
Τέλος, να σημειώσουμε πως στη σύσκεψη παραβρέθηκαν, ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Ηπείρου Ι. Λώλος, οι Δήμαρχοι Ιωαννίνων Θ. Μπέγκας, Ζίτσας Μ. Πλιάκος, Κόνιτσας Ανδ. Παπασπύρου, Πωγωνίου Κ. Καψάλης, Ζαγορίου Β. Σπύρου, ο βουλευτής Ι. Στέφος, οι επικεφαλής των περιφερειακών παρατάξεων Κ. Μπασιούκας- Γ. Ζάψας, ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Κ. Ντέτσικας, ο πρώην βουλευτής Μ. Κασσής, ο Πρόεδρος του Τμ. Ηπείρου/ΤΕΕ Ι. Λυκοτραφίτης, ο Πρόεδρος και ο Γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Ιωαννίνων Κ. Βλάχος – Στ. Σιούτης αντίστοιχα, ο προϊστάμενος του Κρατικού Αερολιμένα Ιωαννίνων Β. Μητσιμάρης, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. των Επιχειρήσεων της ΒΙΠΕ Ελ. Αραμπατζής, ο Γραμματέας της Ν.Ε. του ΚΙΝΑΛ Άλκης Λάνταβος, εκ μέρους του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων η Οικονομική Επόπτης κ. Βασιλική Παππά, εκ μέρους των Ξενοδόχων Ζαγορίου η κ. Κλεονίκη Φερεντίνου Φερεντίνου, εκ μέρους του βουλευτή Χρ. Μαντά ο συνεργάτης του στο Πολιτικό Γραφείο κ. Νικολόπουλος κ.α.
Πηγή: anex.gr
Epirusblog Gr
5 of 5
Γιάννενα: «Αγκάθι» το ΤΑΙΠΕΔ, για τον κόμβο στο Δρίσκο
Epirusblog Gr
5 of 5
Ιωάννινα 6199052998433768653
Σχόλια
item