Η ιστορία του ΠΗΓΑΣΟΥ, του Made in Creece κατασκοπευτικού ρομποτικού αεροσκάφους

Η ιστορία του ΠΗΓΑΣΟΥ, του Made in Creece κατασκοπευτικού ρομποτικού αεροσκάφους

Μια είδηση από το ΝΑΤΟ την απόκτηση μη επανδρωμένων αεροσκαφών επιτήρησης μας έφερε στο νου ένα ελληνικό επίτευγμα που , ως συνήθως, το τρώει η …μαρμάγκα!

Μιλάμε για τον ΠΗΓΑΣΟ, το μη επανδρωμένο – τηλεκατευθυνόμενο- κατασκοπευτικό αεροσκάφος που έχει κατασκευάσει σε αρκετά κομμάτια η Πολεμική Αεροπορία, έχει δοκιμαστεί επαρκώς σε ρόλους επιτήρησης με επιχειρησιακά κριτήρια και χαρακτηριστικά, εδώ και 2-3 χρόνια και έκτοτε …το χάσαμε.


Τι συμβαίνει κύριοι του ΓΕΕΘΑ, του ΓΕΑ και κύριοι του Υπουργείου; Γιατί δεν αξιοποιείτε επαρκώς; Η μήπως δεν αξιοποιείται καθόλου; Ούτε φωνή ούτε ακρόαση από ελληνικής πλευράς . Αντίθετα κάποιοι ψιθυρίζουν λέξεις από …άλλη γλώσσα…


Να τι έγραφαν ,μεταξύ άλλων ΤΑ ΝΕΑ τον Αύγουστο του 2009 για τον Πήγασο : <<Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος Πήγασος ΙΙ, δεν είναι ένα όπλο που ανήκει στη σφαίρα της μυθολογίας, όπως το όνομά του. 


Μόλις πριν από λίγες ημέρες πέρασε ένα ιδιαίτερα σκληρό πολεμικό τεστ στη Δυτική Ελλάδα και πολύ σύντομα, εντάσσεται πλήρως στο οπλοστάσιο της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας!

Αποστολή του, όπως φάνηκε από το σενάριο προσομοίωσης που προαναφέραμε, είναι η στοχοποίηση του εχθρού αθόρυβα, αόρατα, με ακρίβεια, πίσω από τις γραμμές του. 


Η μεγάλη διαφορά από το σύνολο σχεδόν των άλλων όπλων των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων είναι ότι το μη επανδρωμένο αεροσκάφος (UΑV) Πήγασος ΙΙ είναι ελληνικής ανάπτυξης, σχεδίασης και κατασκευής, με πολύ λίγες προσθήκες ξένης τεχνολογίας- κυρίως από το Ισραήλ.

Την πρώτη απόπειρα των τεχνικών της Πολεμικής Αεροπορίας για το ελληνικό UΑV τη συναντάμε νωρίς, στις αρχές της δεκαετίας του ΄80, και έκτοτε ακολούθησαν πολλά σκαμπανεβάσματα. 


Το 2002 κατασκευάστηκε το πρώτο Πήγασος και άρχισαν δειλά οι δοκιμές του. Το 2005 αποφασίστηκε η αναβάθμισή του με νέα άτρακτο, βελτιωμένα χαρακτηριστικά και επιδόσεις, ενώ σύντομα τα 4 πρώτα Πήγασος ΙΙ ήταν γεγονός.

Πέρυσι τα ελληνικά UΑV εξοπλίστηκαν με 3 κάμερες υψηλής ευκρίνειας ημέρας- νύχτας ισραηλινής κατασκευής. Το μεγάλο πλεονέκτημά του είναι ότι απογειώνεται και προσγειώνεται σε μικρούς διαδρόμους. Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη πρόγραμμα κατασκευής άλλων 12 UΑV, με εμπλοκή πλέον και του ΓΕΕΘΑ λόγω της διακλαδικής αξιοποίησής του.


Η τελευταία δοκιμή, σε καθαρά επιχειρησιακό περιβάλλον, έγινε πριν από λίγες μέρες στο πλαίσιο της άσκησης «Ηνίοχος» και η κατασκοπευτική εικόνα (βίντεο) που έπαιρνε ο Πήγασος ΙΙ από τα αλλεπάλληλα «πεδία μάχης» στα οποία ενεπλάκη έφθανε μέσω του δορυφόρου Ηellas-Sat και στα Κέντρα Επιχειρήσεων του ΓΕΕΘΑ και του ΓΕΑ.
Έχουν προηγηθεί και άλλες φάσεις αξιολόγησης και σε συνθήκες ηλεκτρονικών αντιμέτρων με άριστες επιδόσεις.


Μάλιστα το καλοκαίρι, ύστερα από συνεννόηση του αρχηγού ΓΕΑ αντιπτεράρχου Γ. Γιάγκου με τους αρμοδίους της Πολιτικής Προστασίας, τα 4 διαθέσιμα Πήγασος ΙΙ θα χρησιμοποιηθούν για επιτήρηση μεγάλων περιοχών με σκοπό την έγκαιρη ειδοποίηση σε περιπτώσεις πυρκαγιών>>.


Αυτά το 2009. Τι έγινε μετά και …σήμανε σιγή ασυρμάτου; Οι δημοσιογράφοι ψάχνουν αλλά …τους παρακάμπτουν δια της κωλισιεργείας….


Προχθές οι υπουργοί Άμυνας των 28 χωρών του ΝΑΤΟ συμφώνησαν να θέσουν σε εφαρμογή ένα φιλόδοξο πρόγραμμα εναέριας επιτήρησης του εδάφους, με την απόκτηση μη επανδρωμένων αεροσκαφών. 


Δεκατρείς χώρες του ΝΑΤΟ, μεταξύ των οποίων η Γερμανία, η Ιταλία, η Ρουμανία και οι ΗΠΑ, θα αποκτήσουν μέχρι το 2017 το σύστημα Alliance Ground Surveillance (AGS) το οποίο θα είναι εξοπλισμένο με πέντε μη επανδρωμένα, αναγνωριστικά αεροπλάνα.

Το κέντρο εκπαίδευσης και διοίκησης της μονάδας θα εγκατασταθεί στην αεροπορική βάση Σιγκονέλα της Σικελίας.


Το σύστημα, που βασίζεται στην αμερικανική τεχνολογία Global Hawk, θα χρηματοδοτηθεί από τις χώρες μέλη του ΝΑΤΟ, εκτός της Βρετανίας και της Γαλλίας. Μήπως πρέπει να τους …προτείνουμε να μπούμε μέσα με τον ΠΗΓΑΣΟ;
epirusblog.gr
5 of 5
Η ιστορία του ΠΗΓΑΣΟΥ, του Made in Creece κατασκοπευτικού ρομποτικού αεροσκάφους
epirusblog.gr
5 of 5
ενδιαφέροντα 7606316041119173828
item