Γιάννενα: Μετακίνηση χωρίς Ι.Χ. το ζητούμενο Γιάννενα: Μετακίνηση χωρίς Ι.Χ. το ζητούμενο | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Γιάννενα: Μετακίνηση χωρίς Ι.Χ. το ζητούμενο

Γιάννενα: Μετακίνηση χωρίς Ι.Χ. το ζητούμενο

Οι βάσεις για τα Γιάννενα του μέλλοντος τέθηκαν κατά την πρώτη δημόσια διαβούλευση για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του δήμου Ιωαννιτών, που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου.

Η έναρξη της διαδικασίας είχε περισσότερο χαρακτήρα γνωριμίας με τις αρχές και τους στόχους του ΣΒΑΚ, κάτι που πιθανώς εξηγεί και τον χαμηλό βαθμό ενδιαφέροντος όχι μόνο από φορείς και πολίτες, αλλά ακόμη και από τους ίδιους τους δημοτικούς συμβούλους.

Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας εντοπίζει κυρίως στις δράσεις, που θα αναπτυχθούν βραχυπρόθεσμα, ως αποτέλεσμα της ανάγκης επίλυσης ενός μεγάλου αριθμού προβλημάτων, άμεσα συνυφασμένων με την κινητικότητα ανθρώπων και αγαθών και της γενικότερης κυκλοφοριακής οργάνωσης της πόλης. 
Χαρακτηριστικός είναι, άλλωστε, και ο τίτλος του «Μαζί αλλάζουμε την πόλη μας, με την προώθηση και υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού βιώσιμης κινητικότητας, με στόχο την καλύτερη ποιότητα ζωής».
Το ΣΒΑΚ ακολουθεί τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά πρότυπα και αφορά την ανάπτυξη ενός πλαισίου στρατηγικών στόχων και μέτρων, με ορίζοντα εικοσαετίας, για την αναβάθμιση των υπηρεσιών και των υποδομών του δικτύου της πόλης, με έμφαση στην πεζή μετακίνηση, τις δημόσιες συγκοινωνίες και το ποδήλατο.
Όπως εξήγησε ο εκπρόσωπος της εταιρίας που υποστηρίζει τον δήμο Ιωαννιτών στην εκπόνηση του ΣΒΑΚ, Χρυσόστομος Ριζομηλιώτης, η αναγνωρισμένη, πλέον, ανάγκη για την αύξηση του ποσοστού χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς, καθώς και των εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης, όπως το ποδήλατο και η πεζή μετακίνηση, σε συνδυασμό με την ανάγκη για μείωση της χρήσης των ΙΧ οχημάτων, ενισχύει την θέση ότι πρέπει άμεσα να γίνει η υλοποίηση ολοκληρωμένων αστικών παρεμβάσεων, που θα κάνουν ελκυστικούς τους εναλλακτικούς αυτούς τρόπους μετακίνησης διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη και ασφαλή μετακίνηση όλων των ατόμων χωρίς διάκριση, μεταξύ των οποίων των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα, εστιασμένων στην ανάπτυξη ενός βιώσιμου πράσινου περιβάλλοντος.
Συνεπώς, η διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στον δήμο Ιωαννιτών, με την καλύτερη αξιοποίηση των υφιστάμενων οδικών υποδομών για την βελτιστοποίηση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, κρίνεται απαραίτητη.
Ένα σχέδιο που θα βασίζεται σε ένα ποιοτικό σύστημα δημοσίων συγκοινωνιών, μια πόλη «ελεύθερης ροής», που σημαίνει διευκόλυνση της κίνησης των πεζών και των ΑμΕΑ και χρήσης εναλλακτικών μέσων, όπως το ποδήλατο, μια «πράσινη πόλη» με λιγότερη ρύπανση και «έξυπνα συστήματα κυκλοφορίας».
Κατά την πρώτη θεματική διαβούλευση φορέων των Ιωαννίνων, στο πλαίσιο του ΣΒΑΚ, αξιολογήθηκε ο υφιστάμενος σχεδιασμός και η υπάρχουσα κατάσταση του δικτύου της πόλης. 
Οι φορείς της πόλης ενημερώθηκαν από την ομάδα εργασίας για τα παραπάνω ζητήματα και έγινε αναγνώριση και αξιολόγηση επιπλέον προβλημάτων από τους ίδιους τους φορείς, με τη χρήση κατάλληλων μεθοδολογικών εργαλείων. Ταυτόχρονα, ζητήθηκε από τους φορείς να διατυπώσουν τους στόχους και το όραμα τους για το μέλλον της πόλης στον τομέα των μετακινήσεων.
Η αρμόδια αντιδήμαρχος Ελένη Βασιλείου, στην παρέμβασή της κατά την έναρξη της διαβούλευσης, τόνισε τη σημασία που έχει, οι όποιες αποφάσεις να είναι προϊόν συλλογικής προσπάθειας.
«Μαζί θα σχεδιάσουμε το πως θέλουμε να μετακινούμαστε, εμπλεκόμενοι φορείς και πολίτες, για να περάσουμε από την έννοια της κινητικότητας στην έννοια της προσβασιμότητας, έχοντας στο κέντρο τον άνθρωπο και τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής του», είπε αρχικά και πρόσθεσε ότι η βιώσιμη αστική κινητικότητα θα αποτελέσει εκείνη τη μορφή σχεδιασμού, που θα καταφέρει να περιορίσει τις αρνητικές επιπτώσεις τις οποίες προκαλούν τα αστικά μεταφορικά δίκτυα στην οικονομία, το περιβάλλον και την κοινωνία, δημιουργώντας έτσι ένα υγειές, ασφαλές, φιλικό προς το περιβάλλον και οικονομικά αποδοτικό μεταφορικό σύστημα.
«Η εκπόνηση ενός ΣΒΑΚ για μία πόλη αναμένεται να αποφέρει πολλαπλά οφέλη, όπως καλύτερες συνθήκες προσβασιμότητας στα εναλλακτικά μέσα μεταφοράς (περπάτημα, ποδήλατο, δημόσιες συγκοινωνίες), λειτουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης της στάσης και στάθμευσης των οχημάτων, με σκοπό τη διαφύλαξη των αστικών κέντρων από εισροή μεγάλου αριθμού οχημάτων και ανεξέλεγκτης στάθμευσης, βελτίωση της ασφάλειας στις μετακινήσεις, μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και της κατανάλωσης ενέργειας, αύξηση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας στη μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών, καθώς και ενίσχυση της ελκυστικότητας και της ποιότητας του αστικού περιβάλλοντος. 
Μαζί λοιπόν αλλάζουμε την πόλη μας, με την προώθηση και υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού βιώσιμης κινητικότητας, με στόχο την καλύτερη ποιότητα της ζωής μας», κατέληξε η κ. Βασιλείου.
agon.gr
Epirusblog Gr
5 of 5
Γιάννενα: Μετακίνηση χωρίς Ι.Χ. το ζητούμενο
Epirusblog Gr
5 of 5
Ιωάννινα 6065495703470893883
Σχόλια
item