Θεσπρωτία: Ελκυστικό λόγω θέσης, το λιμάνι Ηγουμενίτσας Θεσπρωτία: Ελκυστικό λόγω θέσης, το λιμάνι Ηγουμενίτσας | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Θεσπρωτία: Ελκυστικό λόγω θέσης, το λιμάνι Ηγουμενίτσας

Θεσπρωτία: Ελκυστικό λόγω θέσης, το λιμάνι Ηγουμενίτσας
Επίσκεψη του πρόεδρου του ΤΑΙΠΕΔ Άρη Ξενόφου στις εγκαταστάσεις του, στο πλαίσιο της διαδικασίας παραχώρησης - Θα αναζητηθεί επενδυτής ο οποίος θα ενδιαφέρεται για την εκμετάλλευση χρήσης, για 20 – 30 χρόνια.
Ένα από τα πλέον ελκυστικά λιμάνια προς παραχώρηση θεωρείται αυτό της Ηγουμενίτσας, λόγω της πλεονεκτικής του θέσης με βάση και τη μελέτη που ετοίμασε και παρουσίασε προ ημερών το Ταμείο στον υπουργό Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή.
Στη λίστα του ΤΑΙΠΕΔ, το λιμάνι της Ηπείρου βρίσκεται στη δεύτερη θέση μαζί με αυτό της Κέρκυρας, ενώ την πρώτη θέση κατέχει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Ο λόγος που τα παραπάνω λιμάνια προσελκύουν ήδη ισχυρό ενδιαφέρον μεταξύ άλλων από αμερικανούς, ρώσους, κινέζους και άραβες επενδυτές συνδέεται άμεσα με την υπό παραχώρηση Εγνατία Οδό.
Χθες, στην Ηγουμενίτσα βρέθηκε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Άρης Ξενόφος, στο πλαίσιο ταξιδιού σε Κέρκυρα και Ηγουμενίτσα για να γνωρίσει από κοντά τις υποδομές των Οργανισμών Λιμένων και να ενημερωθεί για τη δυναμική τους από τις διοικήσεις τους.
Ο διοικητής του Ταμείου συνοδευόμενος από τον Αθανάσιο Λιάγκο εκπρόσωπο του ΤΑΙΠΕΔ στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, συναντήθηκε με τον αντιπεριφερειάρχη Θεσπρωτίας, Θωμά Πιτούλη, τον δήμαρχο Ηγουμενίτσας, Γιάννη Λώλο, τη δήμαρχο Σουλίου, Σταυρούλα Μπραΐμη - Μπότση και τη διοίκηση του Λιμενικού Σώματος. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας, ο κ. Ξενόφος είχε επαφές με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΓΗ, Ανδρέα Νταή, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και τους εργαζόμενους.
Ο κ. Νταής ενημέρωσε σχετικά με την ολοκλήρωση του μεγαλύτερου μέρους των εργασιών της Β’ Φάσης και τη λειτουργία αυτών, καθώς και τα αποτελέσματα διαχείρισης των τελευταίων ετών. Τόνισε παράλληλα, ότι συνεχίζεται απρόσκοπτα η υλοποίησης των έργων της Γ1 φάσης που αφορά το εμπορικό τμήμα του λιμένα. 
Σχετικά με το θέμα του Επιχειρηματικού Πάρκου (Εμπορευματικού Κέντρου) Ηγουμενίτσας, συζητήθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις που αφορούν την πορεία του έργου Adri-up, καθώς και τα επόμενα βήματα. Επί τάπητος, τέθηκε και το θέμα της Χερσαίας Ζώνης. 
Τέλος ο κ. Νταής ενημέρωσε για τις δράσεις στον τομέα της κρουαζιέρας, τις προοπτικές που προσδίδουν τα έργα που προστέθηκαν στο δυναμικό του λιμένα και οι κινήσεις του Οργανισμού για την ανάπτυξη του τουριστικού λιμένα με την προώθηση ενεργειών για την ανάπτυξη του δικτύου Μαρινών σε Ηγουμενίτσα, Πλαταριά και Σύβοτα. 
Ο κ. Ξενόφος κατά την παρουσία του στην Ηγουμενίτσα, επισκέφτηκε τους Επιβατικούς Σταθμούς Τ1 και Τ2 και στους χερσαίους και λιμενικούς χώρους του Λιμένα Ηγουμενίτσας, καθώς και στους χώρους δικαιοδοσίας του Οργανισμού Λιμένος στην Πλαταριά και τα Σύβοτα.
Ακολούθησε συζήτηση για θέματα που αφορούν τις δράσεις που υλοποιούνται αυτή τη στιγμή στο Λιμένα Ηγουμενίτσας, καθώς και για τα μελλοντικά σχέδια.
«Η επίσκεψή μου στους λιμένες της Κέρκυρας και της Ηγουμενίτσας έρχεται να υπογραμμίσει τη σημασία που το Ταμείο τούς προσδίδει. 
Δύο λιμάνια που βρίσκονται στις απολήξεις της Εγνατίας Οδού και που διαμορφώνουν, μαζί με τον Λιμένα της Θεσσαλονίκης και τον Λιμένα Αλεξανδρούπολης, ένα αναπτυξιακό τόξο που διατρέχει τη Βόρεια Ελλάδα σε όλο το μήκος της. Καταδεικνύει έτσι μία ευρύτερη στρατηγική που διέπει τον σχεδιασμό του Ταμείου» δήλωσε ο κ. Ξενόφος.
Τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας βρίσκονται γεωγραφικά πάνω στις δύο απολήξεις του αυτοκινητοδρόμου, αυτές που συνδέουν την Ελλάδα με την Ιταλία και την Τουρκία. Οι οδικές μεταφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης μέσω της Εγνατίας τροφοδοτούν τα λιμάνια, ενώ αντίστροφα η εμπορευματική κίνηση των λιμανιών τροφοδοτεί πίσω την Εγνατία.
Συνιστούν, μ' άλλα λόγια, ένα αναπτυξιακό τόξο, έναν ενιαίο άξονα Ανατολής - Δύσης και αντιστρόφως, με συνέργειες από το διαμετακομιστικό εμπόριο έως τον τουρισμό και την κρουαζιέρα, και γι' αυτό ακριβώς επελέγησαν ως τα πλέον ελκυστικά ανάμεσα στα 10. Όσο για την Κέρκυρα, εντάχθηκε στην πρώτη τριάδα λόγω ακριβώς της εγγύτητάς της με την Ηγουμενίτσα.
Πάντως, σε συνέντευξη Τύπου στην Κέρκυρα, δήλωσε ότι τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και της Κέρκυρας, δεν θα ιδιωτικοποιηθούν στο μοντέλο εκποίησης του Πειραιά αλλά – στο πλαίσιο των μνημονικών υποχρεώσεων – θα αναζητηθεί επενδυτής ο οποίος θα ενδιαφέρεται για την εκμετάλλευση χρήσης των λιμένων αυτών για περίοδο που δεν θα ξεπερνά τα 20 – 30 χρόνια.
Αν και οι λεπτομέρειες των διαγωνισμών θα καθοριστούν από τους συμβούλους που θα προσλάβει το ΤΑΙΠΕΔ τις αμέσως επόμενες εβδομάδες, οι πληροφορίες μιλούν για μέγιστη διάρκεια παραχωρήσεων τα 24 χρόνια, δηλαδή ως και το 2042. Τότε λήγουν και οι σημερινές συμβάσεις των οργανισμών λιμένων με το Δημόσιο.
Στόχος πάντως είναι σε αρκετά από τα λιμάνια να παραχωρηθούν δραστηριότητες (εμπορευματικές, κρουαζιέρα κ.ά.) και όχι ολόκληρα. Όσες δραστηριότητες λιμανιών κριθεί ότι δεν είναι ελκυστικές θα μεταφερθούν αυτόματα στο Υπερταμείο για περαιτέρω αξιοποίηση. Πλήρη πάντως εικόνα για το ποιες χρήσεις θα παραχωρηθούν και ποιες όχι, θα έχει το ΤΑΙΠΕΔ στα τέλη Ιανουαρίου - αρχές Φεβρουαρίου.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι την εκμίσθωση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, επιβεβαίωσε και το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (DPA).
Όπως ανέφερε, στη λίστα του ΤΑΙΠΕΔ και του ΟΔΔΗΧ βρίσκονται και τα λιμάνια του Λαυρίου και της Ελευσίνας, καθώς και τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας, που θεωρούνται πύλες προς την Ιταλία.
Βίκυ Κώστα
proinanea.gr
Epirusblog Gr
5 of 5
Θεσπρωτία: Ελκυστικό λόγω θέσης, το λιμάνι Ηγουμενίτσας
Epirusblog Gr
5 of 5
Ήγουμενίτσα 2218031893222330723
Σχόλια
item