Στρες μετά τις γιορτές: Πώς να επιστρέψετε στη δουλειά χωρίς άγχος Στρες μετά τις γιορτές: Πώς να επιστρέψετε στη δουλειά χωρίς άγχος | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Στρες μετά τις γιορτές: Πώς να επιστρέψετε στη δουλειά χωρίς άγχος

Στρες μετά τις γιορτές: Πώς να επιστρέψετε στη δουλειά χωρίς άγχος
Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο υποφέρουν από το ‘σύνδρομο του στρες μετά τις διακοπές’. 
Πρόκειται για μια ιδιαίτερη μορφή…στρες, που εμφανίζεται ύστερα από μια ιδιαίτερα ευχάριστη και ξεκούραστη (αν όχι σωματικά, πάντως ψυχικά) περίοδο της ζωής μας.
Ο Dr Dov Eden, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ στο Ισραήλ, μελέτησε συστηματικά τα πλεονεκτήματα και το στρες των διακοπών σε εργαζόμενους. Στη διάρκεια της έρευνάς του μέτρησε το επίπεδο του στρες των εργαζομένων πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τις διακοπές.
Πολλοί από όσους ρωτήθηκαν δήλωσαν ότι τουλάχιστον η μισή από την ευεργετική επίδραση των διακοπών τους εξαφανίστηκε σε τρεις ημέρες και ότι έπειτα από τρεις εβδομάδες ήταν ανύπαρκτη.
Τι ακριβώς είναι το στρες; Πρόκειται για τη φυσική και συναισθηματική αντίδραση του ατόμου σε απαιτητικές καταστάσεις, υποχρεώσεις και αλλαγές. 
Μετά τις διακοπές πληρούνται και οι τρεις από τις παραπάνω προϋποθέσεις, εφόσον η επιστροφή στη ρουτίνα και στον εργασιακό χώρο αποτελεί αλλαγή, καθώς και απαιτητική κατάσταση, και, φυσικά, υπάρχουν υποχρεώσεις και καθήκοντα, όχι πάντα ευχάριστα, που πρέπει να εκτελεστούν.
Η εργασία θεωρείται βασική πηγή για το στρες, διότι περιλαμβάνει:
Ανησυχία για έσοδα/χρήματα
Φόρτο εργασίας
Διεκπεραίωση πολλών διαφορετικών καθηκόντων σε μικρό χρονικό διάστημα
Ένταση με συναδέλφους ή προϊσταμένους
Προθεσμίες
Σκέψεις (συνήθως αρνητικές)
Φόβους και ανησυχίες.
Ποια είναι τα συμπτώματα του στρες μετά τις διακοπές;
Στεναχώρια
Μελαγχολία
Εκνευρισμός
Αγχος
Κούραση
Πονοκέφαλοι
Μυϊκοί πόνοι και πιάσιμο
Αίσθηση αδυναμίας ανταπόκρισης στις υποχρεώσεις
Αίσθηση ότι ακόμα και τα μικροπράγματα φαίνονται ‘βουνό’.
Στρατηγικές αντιμετώπισης του στρες μετά τις διακοπές
1. Επανασυνδεθείτε με φίλους και συγγενείς. Μιλήστε για τις διακοπές σας, ρωτήστε για τις δικές τους και απολαύστε -έστω και μέσω της συζήτησης- την αίσθηση της χαλάρωσης και της ξεκούρασης που είχατε.
2. Πριν ξεκινήσετε για τη δουλειά, θυμηθείτε πόσο όμορφα περάσατε και μάλιστα κάτι συγκεκριμένο, όπως η καταγάλανη ακρογιαλιά που κολυμπούσατε. Προσπαθήστε να ξαναζωντανέψετε τις αναμνήσεις σας.
3. Ξεκινήστε κάτι που από καιρό θέλατε να κάνετε και συνεχώς το αναβάλατε.
4. Σκεφτείτε τις επόμενες διακοπές σας! Θα ηρεμήσετε και θα νιώσετε καλύτερα.
Στρατηγικές αντιμετώπισης του στρες μετά τις διακοπές στο γραφείο
1. Επιστρέψτε στη δουλειά και στις υποχρεώσεις σας σταδιακά. Ξεκινήστε από τα πιο εύκολα, από τα μικροπράγματα: διαβάστε, π.χ., τα ηλεκτρονικά ή άλλα μηνύματα που έχετε, τακτοποιήστε το γραφείο σας κ.λπ.
2. Βάλτε μια αναμνηστική φωτογραφία, στο γραφείο σας και, ενώ τα κοιτάζετε, θυμηθείτε κάτι όμορφο.
3. Κάντε καταμερισμό της εργασίας σας, ώστε να μην αισθανθείτε ότι πνίγεστε.
4. Ξεκουραστείτε! Συχνά, το στρες και η μελαγχολία αλλάζουν το μεταβολικό ρυθμό σας μετά τις διακοπές.
5. Ασκηθείτε! Η γυμναστική και η άσκηση αποτελούν ίσως τις καλύτερες μεθόδους για την καταπολέμηση του στρες και της μελαγχολίας.
6. Ζητήστε τη βοήθεια συναδέλφων και φίλων.
7. Κάντε καθημερινά κάτι όμορφο για τον εαυτό σας, μην περιμένετε τις επόμενες διακοπές!.
Epirusblog Gr
5 of 5
Στρες μετά τις γιορτές: Πώς να επιστρέψετε στη δουλειά χωρίς άγχος
Epirusblog Gr
5 of 5
ενδιαφέροντα 7465650077218633549
Σχόλια
item