Γιάννενα: Αν και πολύς ο κόσμος στα Γιάννενα τις γιορτές, δυσανάλογος ο τζίρος…

Γιάννενα: Αν και πολύς ο κόσμος στα Γιάννενα τις γιορτές, δυσανάλογος ο τζίρος…

ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΑΝΑΣΑΝΕ Η ΑΓΟΡΑ!

Oι πωλήσεις κυμάνθηκαν πτωτικά από -1 έως 10%. Τώρα οι καταστηματάρχες ποντάρουν στις εκπτώσεις που ξεκινούν την ερχόμενη Δευτέρα.

Να σταθούν στα πόδια τους προσπαθούν απεγνωσμένα οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια έχουν δεχθεί απανωτά πλήγματα τόσο λόγω της υπερφορολόγησης, όσο και της έλλειψης ρευστότητας, απόρροια και της μειωμένης κίνησης στην αγορά, μιας και το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών βαίνει συνεχώς μειούμενο! 

Με επιμονή, υπομονή και μεγάλα ψυχικά αποθέματα  όμως όλο αυτό το διάστημα παλεύουν να επιβιώσουν, ποντάροντας κυρίως στις εορταστικές περιόδους και τις εκπτώσεις, οι οποίες μάλιστα ξεκινούν την ερχόμενη Δευτέρα, 8 Ιανουαρίου. 


«Ανάσα» στην αγορά!
Η εορταστική περίοδος πέρασε και για πρώτη φορά, εδώ και χρόνια, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ, χαρακτηρίστηκε από ένα κλίμα κανονικότητας, αφήνοντας οριακά θετικό πρόσημο τόσο σε αγοραστική κίνηση, όσο και σε τζίρο. 


Όπως προκύπτει από τα στοιχεία για το 55% των επιχειρήσεων, οι πωλήσεις είτε αυξήθηκαν είτε παρέμειναν στάσιμες,  ενώ για το  42% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις μειώθηκαν. Οι πωλήσεις κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι για το 42% των επιχειρηματιών,  ποσοστό  αισθητά μειωμένο, έναντι του αντίστοιχου ποσοστού το 2016 (76%).

Στα Γιάννενα
Όσον αφορά την πόλη των Ιωαννίνων, η οποία τις ημέρες των εορτών κατακλύστηκε από επισκέπτες και στους εμπορικούς δρόμους γινόταν το αδιαχώρητο, όπως προκύπτει από τις εκτιμήσεις του Εμπορικού Συλλόγου,  οι πωλήσεις κυμάνθηκαν πτωτικά από -1 έως 10%, αν και θα περίμενε κανείς το πρόσημο να ήταν θετικό ή τουλάχιστον στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. 


 Γενικά, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου στο διάστημα των φετινών εορτών παρουσίασαν σταθερότητα και ανήλθαν στα επίπεδα από  -2% έως  +5%  σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή εορταστική περίοδο. 

Ελπιδοφόρο εύρημα αποτελεί το γεγονός ότι για πρώτη φορά εμφανίζεται ανοδική τάση σε αρκετές περιοχές της χώρας σε σχέση με την περυσινή χρονιά.    
Βοήθησαν οι προσφορές 


Αυτό που φαίνεται πως έδωσε ώθηση στην αγορά ήταν οι προσφορές που έκαναν πολλά καταστήματα.  Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, σχεδόν διπλάσιο βρέθηκε το ποσοστό των επιχειρήσεων που πραγματοποίησαν προσφορές κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, σε σύγκριση με την περυσινή έρευνα. 


Συγκεκριμένα το 57% των επιχειρήσεων διέθεσαν κάποια από τα προϊόντα τους σε χαμηλότερες τιμές, ώστε να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό. Το ύψος των προσφορών για την πλειονότητα των επιχειρήσεων, κυμάνθηκε είτε μεταξύ 10% έως 20%, είτε μεταξύ 20% έως 40%.

Ενδιαφέροντα στοιχεία
Στην έρευνα της ΕΣΕΕ αποτυπώνονται κι άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως ότι η καλύτερη περίοδος των εορτών σύμφωνα με τη γνώμη του εμπορικού κόσμου ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα σε ποσοστό 46%, ενώ το 29% των επιχειρηματιών δήλωσαν ότι η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς υπήρχε εντονότερη αγοραστική κίνηση. 


Τέλος ένας στους τέσσερις επιχειρηματίες δεν διέκρινε κάποια διαφοροποίηση όσον αφορά την αγοραστική κίνηση κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.

Η πλειονότητα των εμπορικών  επιχειρήσεων  λειτούργησαν και τις τρεις Κυριακές κατά τη διάρκεια των εορτών.


Εκπτώσεις από Δευτέρα
Με το που οι γιορτές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς έλαβαν τέλος, περίοδος που παραδοσιακά παρατηρείται μια κάποια κίνηση στην αγορά, έρχονται… καπάκι οι χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες κάνουν πρεμιέρα την ερχόμενη Δευτέρα και θα ολοκληρωθούν  στις 28 Φεβρουαρίου.  


Μάλιστα τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά την πρώτη Κυριακή κατά την έναρξη της χρονικής περιόδου των εκπτώσεων, δηλαδή την Κυριακή, 14 Ιανουαρίου.  

Δηλώσεις Β. Κορκίδη
Σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης, με αφορμή τα στοιχεία που δόθηκαν χθες στην δημοσιότητα, ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι «ούτε οι απώλειες τζίρου που βιώσαμε τα προηγούμενα χρόνια αντισταθμίζονται, ούτε φυσικά εξέλειψαν η υπερφορολόγηση, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές, η έλλειψη ρευστότητας και η οικονομική ανασφάλεια, παράγοντες οι οποίοι διαχρονικά έχουν πλήξει τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις στα χρόνια της κρίσης.


Για να επουλωθούν αυτές οι πληγές, απαιτείται η σταθεροποίηση που παρατηρούμε να αποκτήσει διάρκεια και δυναμική όλο το 2018. 

Στόχος μας, λοιπόν, είναι να διατηρήσουμε το ψυχολογικό θετικό πρόσημο των εορτών και στις χειμερινές εκπτώσεις, ξεπερνώντας τον περυσινό τζίρο του πρώτου διμήνου των 5,5 δισ. ευρώ.

proinoslogos.gr
epirusblog.gr
5 of 5
Γιάννενα: Αν και πολύς ο κόσμος στα Γιάννενα τις γιορτές, δυσανάλογος ο τζίρος…
epirusblog.gr
5 of 5
Ιωάννινα 865318749776716034
item