Άρτα: Προστασία και θωράκιση των βάθρων του ιστορικού γεφυριού

Άρτα: Προστασία και θωράκιση των βάθρων του ιστορικού γεφυριού
Σε πλήρη εξέλιξη το έργο συντήρησης, στη Γέφυρα Άρτας - Κρίσιμο ζήτημα, η υλοποίηση του συνόλου των μέτρων αντιπλημμυρικής προστασίας
To ιστορικό Γεφύρι της Άρτας παίρνει και πάλι ζωή καθώς είναι σε πλήρη εξέλιξη το έργο συντήρησης. Και μπορεί σύμφωνα με το δημοτικό τραγούδι να το έχτιζαν «45 μάστορες και 60 μαθητάδες», όμως, για τις εργασίες συντήρησης χρειάζεται τεχνογνωσία, θέληση και χρήματα.
Στο πλαίσιο των εργασιών, η ΔΕΗ έκλεισε το φράγμα στο Πουρνάρι και τα συνεργεία ξεκίνησαν τις εργασίες. Την ίδια στιγμή, ο ποταμός Άραχθος στέγνωσε.
Πλέον, βρισκόμαστε στη δεύτερη και κύρια φάση του έργου, την οποία εκτελεί η Περιφέρεια Ηπείρου και η Περιφερειακή Ενότητα Άρτας με σκοπό τον καθαρισμό της κοίτης του ποταμού και την προστασία του ιστορικού γεφυριού.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 700.000 ευρώ, με την πρώτη φάση να έχει ολοκληρωθεί ψηλότερα από το γεφύρι, κοντά στο Ιμαρέτ, όπου έγινε διαπλάτυνση και εξομάλυνση της κοίτης του Αράχθου για την αποφυγή πλημμυρικών φαινομένων. Παράλληλα, κατασκευάστηκε ανάχωμα μήκους άνω των 1200 μέτρων.
Οι εργασίες πλέον επικεντρώνονται στο γεφύρι με τον στόχο να είναι η προστασία και η θωράκιση των βάθρων του ιστορικού γεφυριού.
Πρόκειται να κατασκευασθούν λιθοπλήρωτα συρματοκιβώτια (σαρζανέτ) στην κοίτη του ποταμού καθ΄ όλο το πλάτος και σε μήκος τρία μέτρα ανάντη των βάθρων της γέφυρας και 50 μέτρων κατάντη αυτών και για πλάτος περίπου 100 μέτρων.
Το χρονοδιάγραμμα των εργασιών προβλέπει την ολοκλήρωσή τους στις 9 Οκτωβρίου, η Π.Ε Άρτας που εκτελεί το έργο έχει ήδη ζητήσει παράταση τριών ημερών προκειμένου να απελευθερωθεί η ροή του Αράχθου.
Θα ακολουθήσει η γ’ φάση του έργου με τη διάνοιξη της κοίτης προς τα χωριά Γλυκόριζο και Κεραμάτες.
Το κρίσιμο ζήτημα ωστόσο σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Άρτας Β. Ψαθά είναι η υλοποίηση του συνόλου των μέτρων αντιπλημμυρικής προστασίας, που θα είναι εφικτή όταν οριοθετηθεί η περιοχή παρέμβασης.
Οι μελέτες εκπονούνται από το υπουργείο Υποδομών, με προϋπολογισμό πλέον των 4 εκ. ευρώ, ως έργο εθνικής σημασίας.
Ο κ. Ψαθάς έκανε γνωστό πως έπειτα από παρεμβάσεις της Περιφέρειας Ηπείρου προς τις αρμόδιες διευθύνσεις του υπουργείου, που εκπονούν τις μελέτες αποφασίστηκε να ακολουθηθεί ένα σενάριο προστασίας για τα επόμενα 50 – 100 χρόνια.
«Δεν θα ακολουθηθεί το σενάριο της χιλιετίας που αποτελούσε έναν από τους λόγους για τους οποίους δε γινόταν η οριοθέτηση, μπροστά στο μεγάλο κόστος ή στον κίνδυνο ότι θα σπάσει το φράγμα και θα καταστραφεί η Άρτα.
Με αυτή τη λογική έπρεπε να φτιάξουμε ένα νέο ποτάμι που θα είναι ως κλειστός αγωγός από το φράγμα μέχρι τον Αμβρακικό, με άπειρα χρήματα για να γίνει το έργο.
Το σενάριο που θα ακολουθήσει η μελέτη είναι αυτό της προστασίας για τα επόμενα 50 – 100 χρόνια που δε θα οδηγήσει σε έναν παρανοϊκό προϋπολογισμό», κατέληξε ο κ. Ψαθάς.
proinanea.gr
epirusblog.gr
5 of 5
Άρτα: Προστασία και θωράκιση των βάθρων του ιστορικού γεφυριού
epirusblog.gr
5 of 5
Αρτα 811905876847942600
item