Μάλιστα η ευτυχία αυτή προσομοιάζεται με αυτήν που νιώθουμε στο σεξ αλλά και με τη χαρά που έχει ένας πιλότος της Formula1 όταν τερματίζει πρώτος – με διάρκεια λίγων δευτερολέπτων αλλά στιγμή μοναδική.
Η εταιρεία MyndPlay μελέτησε δύο ομάδες ανθρώπων που αγαπούν τα ψώνια: Τους «Inspired» και τους «Shop-y-cats». Η πρώτη ομάδα είναι εκείνοι που αντλούν πραγματική ευχαρίστηση από τα ψώνια, ενώ η δεύτερη αντιπροσωπεύει όσους ψωνίζουν μόνο για να νιώσουν ότι ανήκουν κάπου.
Με την χρήση ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος (EEG) για τη μέτρηση της ευχαρίστησης στα ηλεκτρικά σήματα του εγκεφάλου, οι επιστήμονες αναφέρουν πως υπάρχει σχέση μεταξύ αγορών και ευχαρίστησης. Η έρευνα έδειξε πως οι «Inspired» αισθάνονται «καταναλωτική ηδονή», ενώ οι «Shop-y-cats» ευχαριστιούνται τα ψώνια αλλά σε μικρότερη ένταση από τους άλλους.