Γιάννενα: Πτήσεις με παρελθόν στην Παμβώτιδα, αλλά χωρίς μέλλον; Γιάννενα: Πτήσεις με παρελθόν στην Παμβώτιδα, αλλά χωρίς μέλλον; | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Γιάννενα: Πτήσεις με παρελθόν στην Παμβώτιδα, αλλά χωρίς μέλλον;

Γιάννενα: Πτήσεις με παρελθόν στην Παμβώτιδα, αλλά χωρίς μέλλον;
Μία ακόμη σεζόν χάθηκε για τα υδροπλάνα, με το Δήμο Ιωαννιτών και τις εταιρείες που έχουν δείξει ενδιαφέρον για τη λίμνη, να βρίσκονται σε διαρκή αναμονή – Μόλις πρόσφατα το Kυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής, άναψε το «πράσινο φως» για την κατάθεση του νομοσχεδίου
Τα καλοκαίρια μας περνούν, χωρίς υδροπλάνα στη λίμνη, παρόλο που η δημιουργία υδατοδρομίου θα «αποτελούσε μοχλό ανάπτυξης και απαραίτητο ‘εργαλείο’ για την περαιτέρω εξέλιξη της επικοινωνίας της πόλης μας με άλλες περιοχές, στο πλαίσιο του σχεδιασμού που υλοποιούμε για την προώθηση του τουρισμού στην περιοχή μας», όπως έχει υποστηρίξει παλαιότερα και ο Δήμαρχος Ιωαννίνων Θωμάς Μπέγκας.
Από πλευράς της Δημοτικής Αρχής, έχουν γίνει σημαντικά βήματα, όχι μόνο μέσω πίεσης για να «ξεκολλήσει» το θέμα από το βυθό της γραφειοκρατίας, αλλά και ουσιαστικά, όπως η απόφαση για σύσταση ενός Δημοτικού Λιμναίου Ταμείου.
Ωστόσο, η κυβέρνηση αρκείται σε υποσχέσεις επί των υποσχέσεων, με τις σεζόν να χάνονται μαζί με τις ελπίδες για περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη.
Την ίδια στιγμή, οι επενδύτριες εταιρείες, που έχουν επιδείξει ενδιαφέρον και για τα Γιάννενα, έχουν εγκλωβιστεί σε ένα απόλυτα «θολό» τοπίο. Ανάμεσα σε αυτές και η «Hellenic Seaplanes» στο σχεδιασμό της οποίας υπήρχε η δημιουργία κεντρικού υδατοδρομίου στην Αμφιλοχία, κάτι που σημαίνει ότι από τα Γιάννενα και με ενδιάμεσο σταθμό το κοντινό αυτό υδατοδρόμιο, κάτοικοι και επισκέπτες θα μπορούσαν να μετακινηθούν με ταχύτητα και ασφάλεια σε όλες σχεδόν τις περιοχές, όπου θα ταξιδεύουν τα υδροπλάνα.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι μόλις πρόσφατα το Kυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής άναψε το «πράσινο φως» για την κατάθεση του νομοσχεδίου που αφορά στα υδατοδρόμια, η διαβούλευση του οποίου είχε ολοκληρωθεί τον περασμένο Σεπτέμβριο!
Το νομοσχέδιο, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές που επικαλείται η «Καθημερινή», αναμένεται να κατατεθεί άμεσα στη Βουλή, με ανείπωτη ωστόσο καθυστέρηση, καθώς έχουν περάσει αισίως τέσσερα χρόνια και τρεις μήνες μετά την ψήφιση του νόμου 4146 το 2013 για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις, που προέβλεπε την επιτάχυνση των αδειοδοτήσεων για τα υδατοδρόμια των υδροπλάνων.
Από το Κυβερνητικό Συμβούλιο, δόθηκε η έγκριση για την αναγκαία εναρμόνιση του νομοσχεδίου με τις διατάξεις του νόμου για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, έτσι ώστε να περιληφθούν και θέματα υδροπλάνων, ενώ επίσης προχώρησε η ενσωμάτωση παρατηρήσεων από τη δημόσια διαβούλευση.
Η προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση αεροσκαφών στα υδατοδρόμια θα επιτρέπεται, με την προϋπόθεση ότι τα αναχωρούντα αεροσκάφη έχουν υποβάλει το προβλεπόμενο από τους κανονισμούς σχέδιο πτήσης.
Οι υπηρεσίες ελέγχου εναερίου κυκλοφορίας της ΥΠΑ, θα είναι υπεύθυνες για την παροχή πληροφοριών πτήσης.
Κανείς δεν θέλει να αποκλείσει αυτή να είναι η «τυχερή φορά» για τα υδροπλάνα, αλλά δεν είναι λίγοι εκείνοι που πλέον κρατάνε… μικρό καλάθι.
Μελετώντας κανείς τα νέα δεδομένα, διερωτάται «Πως είναι δυνατόν, η ΥΠΑ που έχει δείξει διαχρονική απαξίωση για το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, να συμβάλλει στην ανάπτυξη υδατοδρομίου»;
Την ίδια στιγμή, στελέχη της αγοράς, μιλώντας στα «Πρωινά Νέα» εκτιμούν πως το σύστημα που επιχειρείται να θεσμοθετηθεί παραμένει έντονα γραφειοκρατικό και στερείται κινήτρων για την προσέλκυση εταιρειών που θα λειτουργήσουν αερογραμμές υδροπλάνων.
Τα παραπάνω, προκαλούν έντονο προβληματισμό και δυσαρέσκεια στην Δημοτική Αρχή, η οποία βρίσκεται σε διαρκή αναμονή.
Οι εξαγγελίες
Τον Δεκέμβριο του 2016, το υπουργείο Υποδομών διέρρεε ότι αρχές της χρονιάς θα κατατεθεί το νομοσχέδιο για τα ελληνικά υδατοδρόμια που θα ξεκλειδώσει τις πτήσεις με υδροπλάνα.
Επίσης, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός εξήγγειλε, στις 28 Ιανουαρίου (σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ), ότι το καινούργιο νομικό πλαίσιο θα ψηφιστεί από τη Βουλή, ενδεχομένως, μέσα στον Φεβρουάριο!
«Το 2016 πρέπει να λειτουργήσουν τα υδροπλάνα και το Υπουργείο θα στηρίξει όλες τις επενδυτικές πρωτοβουλίες στον τομέα των υδροπλάνων όπου μπορούν να δώσουν ώθηση στα νησιά, να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και να κάνουν πιο εύκολη τη σύνδεση της ηπειρωτικής χώρας με δύσκολους συγκοινωνιακά προορισμούς» είχε δηλώσει τον Δεκέμβριο του 2015 ο τότε υφυπουργός Υποδομών Παναγιώτης Σγουρίδης.
Όλα αυτά όταν έχουν περάσει περισσότερα από τέσσερα χρόνια από τον Απρίλιο του 2013, οπότε δημοσιεύθηκε ο Ν.4146 για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις που προέβλεπε την επιτάχυνση των αδειοδοτήσεων για τα υδροπλάνα.
Μέχρι σήμερα, η ελληνική πολιτεία έχει αδειοδοτήσει μόλις τρία υδατοδρόμια σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα, ενώ, σύμφωνα με εξαγγελίες του Δεκεμβρίου 2015, μέχρι τον Φεβρουάριο του 2016 θα έπρεπε να είχαν αδειοδοτηθεί 10 ή 12 υδατοδρόμια σε όλη τη χώρα...
Νωρίτερα φέτος, το «πράσινο φως» για την αδειοδότηση 25 υδατοδρομίων, έδωσε με έγγραφο του το Γενικό Επιτελείο Στρατού, αίροντας τις αντιρρήσεις που εδράζονταν σε θέματα ασφαλείας και εθνικής άμυνας.
Σύμφωνα με το γραφείο του υφυπουργού Ναυτιλίας Νεκτάριου Σαντορινιού, πρόκειται για τα νησιά σε Αστυπάλαια, Μύκονο, Λέρο, Λειψούς, Ρόδο, Κω, Τήλο, Χάλκη, Καστελόριζο, Κάρπαθο, Κάσο, Νίσυρο, Κάλυμνο, Σύμη, Σύρο, Μήλο, Θήρα, Πάρο, Νάξο, Κύθνο, Κέα, Αμοργό, Άνδρο, Σίκινο και Αγαθονήσι.
Το ιστορικό
Το «πράσινο» φως για την έλευση των πρώτων υδροπλάνων είχε ανάψει το 2003, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2004, εταιρεία ελληνοκαναδικών συμφερόντων ξεκίνησε δρομολόγια συνδέοντας την Κέρκυρα με τα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου, τα Γιάννενα, το Πρίντεζι και την Πάτρα για ένα διάστημα. Για μικρότερη χρονική περίοδο τα υδροπλάνα πραγματοποίησαν δρομολόγια και από το Λαύριο προς την Ίο, την Πάτμο και την Κάλυμνο. 
Η εταιρεία, η οποία διέκοψε τα δρομολόγιά της το 2008, είχε πραγματοποιήσει συνολικά περίπου 10.000 πτήσεις μεταφέροντας πάνω από 180.000 επιβάτες με 4 υδροπλάνα. Η αδυναμία έγκρισης της δημιουργίας βάσης στο Φάληρο και το ανύπαρκτο νομοθετικό πλαίσιο για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων ήταν οι βασικοί λόγοι διακοπής των δρομολογίων.
proinanea.gr
Epirusblog Gr
5 of 5
Γιάννενα: Πτήσεις με παρελθόν στην Παμβώτιδα, αλλά χωρίς μέλλον;
Epirusblog Gr
5 of 5
Ιωάννινα 4641216143701889151
Σχόλια

Τα Ελληνικά online καζίνο

Η τεχνολογία όσον αφορά τον διαδικτυακό τζόγο και ειδικότερα τα  online   casino ,   έχει ξεκινήσει το 2000  όπου  και  είχαμε το λαν...

Διάβασε τα πάντα για το νόμιμο στοίχημα online στο Betmasters.gr
item