Επενδύσεις 3 δισ. ευρώ στον ελληνικό σιδηρόδρομο Επενδύσεις 3 δισ. ευρώ στον ελληνικό σιδηρόδρομο | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Επενδύσεις 3 δισ. ευρώ στον ελληνικό σιδηρόδρομο

Επενδύσεις 3 δισ. ευρώ στον ελληνικό σιδηρόδρομο
Σε εξέλιξη βρίσκεται σειρά επενδύσεων στον ελληνικό σιδηρόδρομο με στρατηγικό στόχο να καταστεί η Ελλάδα ένα διεθνές Logistics Hub ενώ έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση ύψους 3 δις. ευρώ. 
Αυτό επιβεβαιώθηκε τόσο από εκπροσώπους του υπουργείου Μεταφορών όσο και από την υπεύθυνη επικοινωνία της Αντιπροσωπείας της ΕΕ στην Ελλάδα, κα Άννα Δάντη, στο πλαίσιο του συνεδρίου «ΕΠΕΝΔΥΟΝΤΑΣ ΣΤΙΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ».
Όπως ανέφερε ο κ. Θάνος Βούρδας, Γενικός Γραμματέας Μεταφορών,  ο ελληνικός σιδηρόδρομος βγαίνει από μια περίοδο απαξίωσης πολλών ετών μετά την απόφαση-σταθμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για διαγραφή του χρέους για τις κρατικές ενισχύσεις σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 
Όπως σημείωσε «με αυτό τον τρόπο αφαιρέθηκε ένα χρέος της τάξης των 16 δισ. το οποίο ήταν δυσανάλογο, τόσο για το σιδηρόδρομο, όσο και για τους Έλληνες πολίτες». Εξάλλου κατά τη διάρκεια σχετικών ερωτήσεων, τόνισε ότι σε κάθε περίπτωση, βασική προϋπόθεση για την αναβάθμιση και ενίσχυση του σιδηροδρόμου είναι το «ξεβόλεμα από το τέλμα».
Αναφερόμενος εξάλλου στην αξιοποίηση της γεωστρατηγικής θέσης της Ελλάδας , τόνισε ότι βρισκόμαστε στο σταυροδρόμι τριών Ηπείρων, γι’ αυτό η διαμεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ των λιμένων της Μεσογείου, με επίκεντρο τον Πειραιά, και η ενδοχώρια χερσαία μεταφορά με τρένο προς τα Βαλκάνια, μπορούν να καταστήσουν την Ελλάδα ένα διεθνές Logistics Hub συνδυασμένων μεταφορών για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. 
Όπως υποστήριξε, βασικός στόχος της αναπτυξιακής στρατηγικής για την εφοδιαστική αλυσίδα είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας της χώρας στον κλάδο σε διεθνές επίπεδο. 
Σε αυτήν την κατεύθυνση, επιμέρους στόχοι, όπως η προώθηση της πολυτροπικής μεταφοράς, η σύσταση και λειτουργία κατάλληλα χωροθετημένων εμπορευματικών κέντρων, η έμφαση στην ανάπτυξη υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας σε επίπεδο διαχείρισης της αλυσίδας και της κατάρτισης σε αυτές, αναμένεται να συμβάλουν στην ανάπτυξη των υπολοίπων τομέων της εθνικής οικονομίας (βιομηχανία, εξαγωγές, εμπόριο, τουρισμός, αγροτική παραγωγή) και στη μείωση της ανεργίας.
Η χρηματοδότηση για τα έργα του σιδηροδρόμου
Σύμφωνα με τον κ. Παναγιώτη Κορκολή, Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων - ΕΣΠΑ, υπάρχουν 3 δισ. Ευρώ εξασφαλισμένα για έργα σιδηροδρόμου, ενώ τόνισε ότι 800 εκ. από αυτά προέρχονται από τον ταμείο CEF. Σ
Παράλληλα, ο κ. Γιώργος Λογοθέτης, προϊστάμενος της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού της Εφαρμογής Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του υπουργείου Οικονομίας και εκπρόσωπος του ταμείου: «Συνδέοντας την Ευρώπη» αποκάλυψε έχει εγκριθεί η σιδηροδρομική σύνδεση της Τιθορέας με το Δομοκό, ενώ συνολικά για το ΕΣΠΑ 2014-2020 έχουν δεσμευτεί προγραμματικά 610 εκ. ευρώ.
Στήριξη από την ΕΕ  και το Πακέτο Γιούνκερ για την ανάπτυξη του ελληνικού σιδηρόδρομου
Η υπεύθυνη επικοινωνίας της Αντιπροσωπείας της ΕΕ στην Ελλάδα, κα Άννα Δάντη τόνισε την υποστήριξη που παρέχει η Ευρωπαϊκή Ένωση για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου και επισήμανε πως η Ελλάδα πρέπει να αναπτύξει το δικό της δίκτυο, καθώς πρόκειται για το πιο διαδεδομένο μέσο μαζικής μεταφοράς στην Ε.Ε. 
Σ' αυτό, όπως είπε, θα συμβάλει η οικονομική ενίσχυση από το «πακέτο Γιούνκερ», αφού μεγάλο ποσοστό απ' αυτές τις επενδύσεις θα πάει στις μεταφορές. 
Από τη δική του πλευρά, ο Διευθύνων Σύμβουλος της πρωτοβουλίας Shift2Rail, κ. Carlo Borghini μίλησε για το ιδιαίτερα ελκυστικό επενδυτικό τοπίο του ελληνικού σιδηροδρόμου. 
Πρόσθεσε ότι η Shift2Rail αποτελεί μία σύμπραξη της ΕΕ με τον ιδιωτικό τομέα από την οποία η Ελλάδα μπορεί να επωφεληθεί σε επίπεδο τεχνογνωσίας καθώς η Shift2Rail με την έρευνα και την καινοτομία της είναι ικανή να φέρει αλλαγές στη σιδηροδρομική αγορά. 
Κλείνοντας, όταν ρωτήθηκε για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εξέφρασε την άποψη ότι η ιταλική εταιρεία σιδηροδρόμων, η οποία θα είναι ο επόμενος βασικός μέτοχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις στη λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου.
Epirusblog Gr
5 of 5
Επενδύσεις 3 δισ. ευρώ στον ελληνικό σιδηρόδρομο
Epirusblog Gr
5 of 5
κοινωνία 966535815726746891
Σχόλια

Τα Ελληνικά online καζίνο

Η τεχνολογία όσον αφορά τον διαδικτυακό τζόγο και ειδικότερα τα  online   casino ,   έχει ξεκινήσει το 2000  όπου  και  είχαμε το λαν...

Διάβασε τα πάντα για το νόμιμο στοίχημα online στο Betmasters.gr
item