Ήπειρος: Τα διόδια της… οργής στην Εγνατία Ήπειρος: Τα διόδια της… οργής στην Εγνατία | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Ήπειρος: Τα διόδια της… οργής στην Εγνατία

Ήπειρος: Τα διόδια της… οργής στην Εγνατία

Καθολικό είναι το αίτημα για αναλογική χρέωση στα διόδια της Εγνατίας Οδού, με τις αντιδράσεις τοπικών αρχών και πολιτών να κλιμακώνονται, ενώ τέσσερις περιφέρειες κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου, μεταξύ των οποίων και η Ήπειρος, συγκροτούν ενιαίο μέτωπο με στόχο την όσο το δυνατόν μικρότερη επιβάρυνση.

Με την κατασκευή και λειτουργία νέων πλευρικών και μετωπικών διοδίων, όπως προβλέπει η Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Υποδομών, η επιβάρυνση των κατοίκων και επισκεπτών της βόρειας Ελλάδας και της Ηπείρου από τη λειτουργία 38 συνολικά σταθμών διοδίων, είναι σημαντική.

Και μπορεί το υπουργείο Υποδομών να χρησιμοποιεί το αντεπιχείρημα της εγκατάστασης του ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος χρέωσης, ωστόσο αυτό δεν πρόκειται να λειτουργήσει πριν το τέλος του 2018, καλώς εχόντων των πραγμάτων. 


Στο μεταξύ, όμως, οι 38 σταθμοί διοδίων στην Εγνατία Οδό θα αποτελούν μια οδυνηρή πραγματικότητα για όσους μετακινούνται στον αυτοκινητόδρομο από τις 31 Αυγούστου. 

Ιδιαίτερα δε, για όσους καλούνται για ελάχιστα χιλιόμετρα να καταβάλουν το αντίτιμο των 2,40 ευρώ, όπως συμβαίνει στην περιοχή της Ηπείρου, με τρεις σταθμούς διοδίων (Τύρια, Δροσοχώρι και Μαλακάσι) στα όρια του νομού Ιωαννίνων.

Στην ΚΥΑ δεν προσδιορίζεται το αντίτιμο που θα οριστεί για τα νέα διόδια Δροσοχωρίου, παρά μόνο ότι ισχύει η κοινή υπουργική απόφαση του 2014 περί καθορισμού τελών διοδίων στην Εγνατία Οδό, εκτός αν στο μεταξύ η απόφαση αυτή επικαιροποιηθεί.


Προς την κατεύθυνση της τροποποίησης της ΚΥΑ, την ερχόμενη Δευτέρα 12 Ιουνίου, στις 2 το μεσημέρι, συγκαλείται στη Θεσσαλονίκη σύσκεψη των τεσσάρων περιφερειαρχών της Βόρειας Ελλάδας. 


Αναλυτικά θα συμμετέχουν οι περιφερειάρχες Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρος Καρυπίδης και Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης Χρήστος Μέτιος, με τους δύο πρώτους να εκφράζουν ήδη έντονα την αντίθεσή τους, ο κ. Καχριμάνης για το ύψος του αντιτίμου και ο κ. Τζιτζικώστας για το πλήθος των σταθμών διοδίων.

«ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΚΑΙ ΕΞΩΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΤΙΜΗ»Την πρότασή του να ισχύσει χαμηλή χρέωση στους τρεις σταθμούς διοδίων που υπάρχουν στην Εγνατία οδό, εντός των ορίων της Ηπείρου (συνυπολογιζομένου και αυτού του Μαλακασίου), έως ότου εφαρμοστεί το σύστημα αναλογικής χρέωσης, επανέλαβε ο κ. Καχριμάνης, σε συνέχεια της επιστολής που είχε στείλει προ δεκαημέρου στο υπουργείο Υποδομών, στο Γραφείο του Πρωθυπουργού και τους βουλευτές. 


«Κάναμε την πρόταση για διόδια στο 1 ευρώ το πολύ, μέχρι να εφαρμόσουν τα αναλογικά διόδια. Και δεν το ορίσαμε αυτό τυχαία, αλλά με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει κανείς», τόνισε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι η περιφερειακή αρχή παρακολουθεί από πολύ κοντά και την ομόφωνη εισήγηση του Δ.Σ. της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» προς τα αρμόδια υπουργεία για το ύψος των διοδίων.


Αν και ο κ. Καχριμάνης δε θέλησε να αναφερθεί περισσότερο στην εισήγηση του Δ.Σ., πληροφορίες θέλουν τα στελέχη της εταιρίας να έχουν προτείνει προς το υπουργείο το ύψος των διοδίων στην Τύρια να μειωθεί από 2,40 που είναι σήμερα σε 1,80 ευρώ και στο Δροσοχώρι το κόστος να ανέρχεται στο 1 ευρώ. Με αυτόν τον τρόπο θα μειωθεί η επιβάρυνση από τη λειτουργία του νέου σταθμού, μέχρι τουλάχιστον την εφαρμογή του αναλογικού συστήματος χρέωσης.


Ωστόσο, μέχρι στιγμής, δημοσιεύματα «καθορίζουν» την τιμή των διοδίων Δροσοχωρίου στα 2,40 ευρώ, όπως ισχύει στα περισσότερα μετωπικά διόδια της Εγνατίας, τιμή που ο κ. Καχριμάνης χαρακτήρισε «αυθαίρετη και εξωπραγματική», εφόσον ισχύσει.


«Ζητάμε μέχρι το 2018, οι τιμές που θα ισχύουν, να είναι αντίστοιχες με αυτές που θα ίσχυαν αν εφαρμοζόταν η αναλογική χρέωση», σημείωσε, προσθέτοντας ότι είναι απαράδεκτο να καταβάλλει κανείς 2,40 ευρώ για μια απόσταση 10 χλμ. από το Μέτσοβο προς Θεσσαλία. 


Ο κ. Καχριμάνης σημείωσε ότι οι συνάδελφοί του περιφερειάρχες είναι εξίσου προβληματισμένοι για το θέμα των διοδίων και στη επικείμενη σύσκεψη θα προσπαθήσουν να καταλήξουν σε μια αντικειμενική πρόταση, λαμβάνοντας υπόψη τις δυσκολίες που περνά η χώρα.

«ΑΝΤΙΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ»Τη διόρθωση της απόφασης για τη λειτουργία των 38 σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, ζητά με ανακοίνωσή του ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, «Η Κοινή Υπουργική Απόφαση των κ.κ. Τσακαλώτου και Σπίρτζη αποτελεί αναπτυξιακή ταφόπλακα όχι μόνο για τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά συνολικά για τη χώρα, καθώς ο αυτοκινητόδρομος της Εγνατίας είναι ο μεταφορικός, τουριστικός, συγκοινωνιακός και εξαγωγικός μοχλός της», σημειώνει και προσθέτει πως θα πληγούν τόσο οι τοπική και εθνική οικονομία, όσο και οι εξαγωγές, οι εγχώριες δραστηριότητες μεταφορών και μετακινήσεων αλλά και ο τουρισμός, με δεδομένο ότι στην Κεντρική Μακεδονία ο οδικός τουρισμός (που εξυπηρετείται κυρίως μέσω της Εγνατίας Οδού) είναι βασική πηγή εισοδήματος, αφού, όπως αναφέρει, η περιφέρεια είναι σταθερά ο πρώτος προορισμός πανελλαδικά για τους επισκέπτες από τις βαλκανικές χώρες. 


«Η απόφαση της κυβέρνησης κινείται σε λανθασμένη κατεύθυνση και την καλώ να την επανεξετάσει. Υποθηκεύει την ανάπτυξη και το μέλλον όλης της Βόρειας Ελλάδας, ολόκληρης της χώρας», καταλήγει ο κ. Τζιτζικώστας.

ΕΣΩΚΟΜΜΑΤΙΚΟ «ΜΑΣΑΖ» ΑΠΟ ΣΠΙΡΤΖΗΝα κατευνάσει τις αντιδράσεις βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ από τη βόρεια Ελλάδα επιχείρησε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, για το θέμα της εγκατάστασης νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό.


Ο κ. Σπίρτζης δεσμεύτηκε ότι η εφαρμογή του ενιαίου αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος, διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους -άρα και στην Εγνατία- μέχρι το τέλος του 2018 είναι κεντρική επιλογή της κυβέρνησης και του ιδίου.


Με το συγκεκριμένο σύστημα, καθιερώνεται η αναλογική χρέωση με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει ο κάθε χρήστης, άρα και με διαφορετική τιμή. Σε αυτό, φαίνεται να συμφώνησε και το ΤΑΙΠΕΔ, μετά τη διαπραγμάτευση με τον υπουργό Υποδομών.


Επίσης, όπως ενημέρωσε ο κ. Σπίρτζης, τα βαρέου τύπου οχήματα και τα φορτηγά θα διέρχονται υποχρεωτικώς από τις κεντρικές οδικές αρτηρίες, έτσι ώστε με την απαγόρευση της κυκλοφορίας στους παράπλευρους δρόμους να αμβλυνθεί ο κίνδυνος ατυχημάτων.


Τέλος, σύμφωνα με την ενημέρωση του κ. Σπίρτζη προς τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, εξελίσσεται διαπραγμάτευση για την καθιέρωση ειδικής τιμολογιακής πολιτικής σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, όπως ΑμεΑ, πολύτεκνοι, άνεργοι κ.α. αλλά και για τους κατοίκους των όμορών περιοχών. 


Σε αυτό, το ΤΑΙΠΕΔ είναι καταρχήν θετικό, θέλει ωστόσο να μελετήσει το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της ειδικής αυτής τιμολογιακής πολιτικής.

agon.gr
Epirusblog Gr
5 of 5
Ήπειρος: Τα διόδια της… οργής στην Εγνατία
Epirusblog Gr
5 of 5
Ιωάννινα 4410730109801827316
Σχόλια

Τα Ελληνικά online καζίνο

Η τεχνολογία όσον αφορά τον διαδικτυακό τζόγο και ειδικότερα τα  online   casino ,   έχει ξεκινήσει το 2000  όπου  και  είχαμε το λαν...

Διάβασε τα πάντα για το νόμιμο στοίχημα online στο Betmasters.gr
item