Γιάννενα: Πώς θα «ξεκλειδώσει» ο άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά Γιάννενα: Πώς θα «ξεκλειδώσει» ο άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Γιάννενα: Πώς θα «ξεκλειδώσει» ο άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά

Γιάννενα: Πώς θα «ξεκλειδώσει» ο άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά
Στο υπουργείο Οικονομίας στρέφεται πλέον το ενδιαφέρον του συνόλου των τοπικών φορέων που αδημονούν για θετικές εξελίξεις στην υλοποίηση του τμήματος της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα ως την Κακαβιά. 
Το τμήμα που για πολιτικούς, δυστυχώς και για άλλους, λόγους έμεινε εκτός της σύμβασης παραχώρησης επί κυβέρνησης Καραμανλή και υπουργικής θητείας του Γ. Σουφλιά παραμένει μέχρι και σήμερα «ορφανό», αντιμετωπίζοντας και από τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών την αδιαφορία ή την απαξίωση. 
Οι ισχυρές πιέσεις που ασκούνται ωστόσο από τους τοπικούς φορείς προς την πολιτική ηγεσία και το προφανές, που είναι ένας «κολοβός» δρόμος που ανήκει στα διευρωπαϊκά δίκτυα, όπως είναι η Ιόνια Οδός φαίνεται πως είναι αρκετά για να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις υλοποίησης του έργου. 
Συντονιστικό ρόλο για την επιλογή και προώθηση των έργων υποδομών στην επικράτεια αναλαμβάνει πλέον το υπουργείο Οικονομίας, με το υπουργείο Υποδομών να περνά σε δεύτερο ρόλο, τουλάχιστον για τα έργα στα οποία αναζητείται ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. 
Είναι άλλωστε γνωστή η μεταστροφή της στάσης του αρμόδιου υπουργού κ. Σπίρτζη που το φθινόπωρο σε δηλώσεις του στα Γιάννενα παρέπεμπε στο… άγνωστο μέλλον την υλοποίηση του έργου και δύο μήνες αργότερα ανακοίνωνε, ότι το έργο είναι ώριμο και αναζητείται χρηματοδότηση… 
Ακριβώς επειδή όμως το υπουργείο Υποδομών έχει προκρίνει άλλες προτεραιότητες, όπως είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης αλλά και το βόρειο τμήμα του Ε-65, κανείς από τους τοπικούς φορείς δεν έχει πειστεί ότι πραγματικά το υπουργείο έχει ψηλά στην ατζέντα το συγκεκριμένο οδικό άξονα. 
Το αντίθετο φαίνεται πως συμβαίνει με το υπουργείο Οικονομίας, με τον αρμόδιο αναπληρωτή υπουργό Αλέξη Χαρίτση που βρέθηκε για το φόρουμ της Μακροπεριφέρειας Αδριατικής στα Ιωάννινα, να έχει συζητήσεις με την Περιφέρεια Ηπείρου και με τους Ευρωπαίους ομολόγους και γι’ αυτό το θέμα. 
Μπορεί στις επίσημες δηλώσεις του ο κ. Χαρίτσης να απέφυγε διακριτικά να «ρίξει λάδι στη φωτιά» αναφορικά με τις προτεραιότητες των υπουργείων, τόνισε όμως με νόημα πως στο εξής το υπουργείο Οικονομίας αναλαμβάνει το συντονιστικό ρόλο και την ευθύνη να κινητοποιήσει και να συντονίσει τα υπουργεία για τα έργα στις υποδομές, που πρόκειται να επιλεγούν για χρηματοδότηση. 
Έτοιμη προκήρυξη Ήδη, όπως αναφέρουν πληροφορίες στη συνεδρίαση της Μακροπεριφέρειας επισημάνθηκε και η αναγκαιότητα για την υλοποίηση του έργου, αλλά και η σπουδαιότητα ως τμήμα των διευρωπαϊκών οδικών δικτύων. Κομβικής σημασίας είναι η προθεσμία υποβολής των προτάσεων για τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη – Τομέας Μεταφορών 2020», που λήγει στις 14 Ιουλίου του 2017. 
Ήδη, η Περιφέρεια Ηπείρου έχει στα χέρια της την απάντηση της διαχειριστικής αρχής του συγκεκριμένου προγράμματος, η οποία απεστάλη στο υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, με την οποία βεβαιώνεται πως η κατασκευή του εν λόγω άξονα είναι επιλέξιμη στο πλαίσιο του μηχανισμού συνδέοντας την Ευρώπη – Transport 2014-2020. 
Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως εάν υποβληθεί η πρόταση από την Ελλάδα εντός της προθεσμίας, το έργο μπορεί να ενταχθεί εντός του 2017 και να κερδηθεί το πολύτιμο έδαφος που χάθηκε τους προηγούμενους μήνες.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
ele.gr
Epirusblog Gr
5 of 5
Γιάννενα: Πώς θα «ξεκλειδώσει» ο άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά
Epirusblog Gr
5 of 5
Ιωάννινα 2143024626192690765
Σχόλια

Τα Ελληνικά online καζίνο

Η τεχνολογία όσον αφορά τον διαδικτυακό τζόγο και ειδικότερα τα  online   casino ,   έχει ξεκινήσει το 2000  όπου  και  είχαμε το λαν...

Διάβασε τα πάντα για το νόμιμο στοίχημα online στο Betmasters.gr
item