Γιάννενα: Διελκυστίνδα… ενόψει άφιξης τσάρτερ

Γιάννενα: Διελκυστίνδα… ενόψει άφιξης τσάρτερ
Σε μία διελκυστίνδα έχουν επιδοθεί όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς και οι υπηρεσίες, που σχετίζονται με τον έναν ή τον άλλον τρόπο στην προοπτική άφιξης πτήσεων τσάρτερ από τη Σκανδιναβία στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων. 
Σημείο συζήτησης και κοινής διεκδίκησης, ο τρόπος με τον οποίο θα ανεφοδιάζονται τα αεροσκάφη που θα εκτελούν τις πτήσεις τσάρτερ στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, το οποίο από τις αρχές του 2016 δεν παρέχει τη δυνατότητα τροφοδοσίας καυσίμων στα αεροσκάφη. 
Η πρώτη προγραμματισμένη πτήση τσάρτερ είναι για τις 5 Ιουνίου από την δανέζικη αεροπορική εταιρεία DAT, που συνεργάζεται με τον κορυφαίο tour operator της Σκανδιναβίας, την εταιρεία Apollo. 
Με την εταιρεία Apollo επήλθε, πριν από μερικούς μήνες, στο πλαίσιο της συμμετοχής της Περιφέρειας Ηπείρου, του δήμου Ιωαννιτών και της Ένωσης Ξενοδόχων Ιωαννίνων στην τουριστική έκθεση της Σουηδίας, η συμφωνία για την εκτέλεση 22 πτήσεων τσάρτερ με έναρξη στις αρχές Ιουνίου και τέλος στις αρχές Οκτωβρίου, από τη Δανία στα Ιωάννινα. 
Η συμφωνία αυτή είχε ανακοινωθεί επίσημα μάλιστα με συνέντευξη Τύπου από τους τοπικούς φορείς, που παρουσίασαν και το πλαίσιο, αλλά κυρίως τα πολλαπλά προσδοκώμενα οφέλη, βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα που μπορεί να προκύψουν από αυτήν. 
Πριν από λίγες ημέρες όμως, η εταιρεία Apollo σε επικοινωνία της με τοπικούς φορείς ζήτησε ενημέρωση και «εξηγήσεις» για τους λόγους, που δεν έχει διευθετηθεί το θέμα με τον ανεφοδιασμό των αεροσκαφών και κάπου εκεί, άνοιξε ένας νέος κύκλος συζήτησης. 
Η εταιρεία Apollo «προειδοποίησε», ότι εάν δε διευθετηθεί άμεσα το θέμα και εάν δεν υπάρξουν γραπτές εγγυήσεις, δε θα υλοποιήσει τη συμφωνία και ως εκ τούτου δε θα πραγματοποιήσει τις προγραμματισμένες πτήσεις τουλάχιστον μέχρι να βρεθεί λύση. 
Η επικοινωνία αυτή προκάλεσε αναστάτωση και έναν κύκλο συζητήσεων με τους εμπλεκόμενους τοπικούς φορείς, την εταιρεία DAT και την ΥΠΑ, αφού τα χρονικά περιθώρια είναι ελάχιστα ενόψει της πρώτης πτήσης στις 5 Ιουνίου. 
Θέμα της εταιρείας Αυτό που προκύπτει από το ρεπορτάζ είναι, πως σε διαδικαστικό επίπεδο, την απόλυτη ευθύνη για τον τρόπο και το σημείο ανεφοδιασμού των αεροσκαφών, τον έχει η κάθε αεροπορική εταιρεία, που έρχεται σε επαφή με εταιρείες καυσίμων, προκειμένου να συμφωνήσει τους επιμέρους όρους. 
Στην συγκεκριμένη περίπτωση, αυτή η διαδικασία ή δεν έγινε καθόλου ή έγινε με μεγάλη καθυστέρηση από την εταιρεία. 
Αντιθέτως, κατόπιν των σχετικά καλών επαφών των τελευταίων μηνών των τοπικών φορέων με την ΥΠΑ και την παρέμβαση του Αερολιμενάρχη Ιωαννίνων, απεστάλη ενημερωτικό έγγραφο και προς την ΥΠΑ, η οποία εξέδωσε στις αρχές Απριλίου και σχετική ανακοίνωση πρόσκλησης ενδιαφερομένων για τη διάθεση καυσίμων στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων. 
Εκδηλώθηκε μάλιστα και σχετικό ενδιαφέρον από εταιρείες που δε δραστηριοποιούνται μέχρι στιγμής στο συγκεκριμένο τομέα. 
Ο κίνδυνος της ακύρωσης συμφωνίας Μπροστά στον κίνδυνο ωστόσο της πιθανής ακύρωσης της συμφωνίας με τον τουριστικό πράκτορα από τη Σκανδιναβία, οι τοπικοί φορείς κινητοποιήθηκαν εκ νέου, με τον περιφερειάρχη Αλ. Καχριμάνη να θέτει το θέμα στον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα στη συνάντηση πριν από 10 ημέρες στην Αθήνα, ενώ πραγματοποιήθηκαν και συσκέψεις με το δήμο Ιωαννιτών, την Ένωση Ξενοδόχων, παρουσία και του Αερολιμενάρχη Ιωαννίνων, προκειμένου να ασκηθεί κάθε δυνατή πίεση όπου ήταν δυνατό. 
Σε μία προσπάθεια να βρεθεί ένας γρήγορος τρόπος για να υπάρχει η δυνατότητα ανεφοδιασμού στο αεροδρόμιο, οι τοπικοί φορείς ανέλαβαν την κάλυψη του κόστους μεταφοράς μίας υπέργειας δεξαμενής αποθήκευσης σε πλατφόρμα, για το διάστημα από τον Ιούνιο μέχρι τον Οκτώβριο. 
Μία δαπάνη μεταξύ 15-20.000 ευρώ, η οποία αναλήφθηκε με σχετικό έγγραφο μάλιστα και προς την ΥΠΑ και προς την εταιρεία εμπορίας καυσίμων, που διαθέτει τη συγκεκριμένη πλατφόρμα. «Ψωνίζουν» από όπου θέλουν.
Ακόμη όμως και η συγκεκριμένη συμφωνία να εφαρμοστεί, κανείς δε διασφαλίζει την εταιρεία καυσίμων, ότι η αεροπορική εταιρεία θα αγοράσει καύσιμα από αυτήν, θα ανεφοδιαστεί δηλαδή στα Ιωάννινα. 
Είναι προφανές, ότι η αεροπορική εταιρεία DAΤ εξετάζει όλα τα πιθανά σενάρια, ώστε να ανεφοδιαστεί με το μικρότερο δυνατό κόστος, το οποίο ίσως να μην προκύπτει από τον ανεφοδιασμό των αεροσκαφών στα Ιωάννινα. 
Έτσι λοιπόν μέχρι και χθες, το θέμα είχε «κολλήσει» με τους τοπικούς φορείς πάντως, να εξακολουθούν να πιέζουν και να έχουν αποκαταστήσει την καλή επαφή, που απειλήθηκε να «χαλάσει» στην πορεία, με τον τουριστικό πράκτορα Apollo. 
Η τελευταία πληροφόρηση είναι, ότι η λύση θα έχει βρεθεί το αργότερο μέχρι την προσεχή Δευτέρα και οι τοπικοί φορείς δεν έχουν άλλη λύση από το να περιμένουν για να πληροφορηθούν τα νεότερα… Στο βάθος ο… ανταγωνισμός.
Αξίζει ωστόσο να σταθεί κάποιος σε μία συζήτηση που έχει ανοίξει για τα καλά σχετικά με τις προοπτικές αξιοποίησης του αεροδρομίου Ιωαννίνων, μετά την πορεία ολοκλήρωσης των έργων αναβάθμισης και φυσικά την πρώτη συμφωνία για πτήσεις τσάρτερ. 
Οι εκτιμήσεις της αγοράς δείχνουν πως η συμφωνία αυτή αποτελεί το «κλειδί» για να ανοίξει μία περίοδος ανάκαμψης του αεροδρομίου, που είναι ήδη, αλλά μπορεί να καταστεί περισσότερο ελκυστικό, ως ένας προορισμός πτήσεων τσάρτερ από το εξωτερικό. 
Ο προφανής λόγος είναι οικονομικός. Το αεροδρόμιο Ιωαννίνων παραμένοντας υπό κρατικό έλεγχο, λειτουργεί άκρως ανταγωνιστικά με τα κοντινά αεροδρόμια του Ακτίου ή της Κέρκυρας, τα οποία έχουν περάσει στην ιδιοκτησία της γερμανικής Fraport. Η τελευταία έχει ήδη ανακοινώσει αυξήσεις στα τέλη χρήσης των αεροδρομίων, ανεβάζοντας αρκετά το κόστος για κάθε χρήστη – αεροπορική εταιρεία. 
Ένα αεροδρόμιο όπως των Ιωαννίνων, που μπορεί να διατηρεί χαμηλά τέλη χρήσης μπορεί να γίνει περισσότερο ελκυστικό από οποιοδήποτε άλλο, ανεξάρτητα μάλιστα από την απόσταση που ίσως κληθούν να διανύσουν οι επισκέπτες από τα Ιωάννινα, για να φτάσουν οδικώς στον τελικό τους προορισμό. 
Ενδεικτικά, οι επισκέπτες των πρώτων πτήσεων τσάρτερ έχουν τελικό προορισμό την Πάργα και τα Σύβοτα, ενώ στη συμφωνία με την Apollo περιλαμβάνεται και η πρόβλεψη για μία τουλάχιστον διανυκτέρευση και στα Ιωάννινα, για όσους έχουν επιλέξει κάποιον παραθαλάσσιο προορισμό, στα πακέτα που θα προσφέρονται στους επισκέπτες από το 2018.  
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
ele.gr
epirusblog.gr
5 of 5
Γιάννενα: Διελκυστίνδα… ενόψει άφιξης τσάρτερ
epirusblog.gr
5 of 5
Ιωάννινα 9200612017369361634
item