Γιάννενα: Ο ΣΠΙΡΤΖΗΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΜΕ ΤΑ «ΕΙΠΑ-ΞΕΙΠΑ»! Αεροδρόμιο και άλλα δημ. έργα τον καθιστούν ανεπιθύμητο στα Γιάννενα

Γιάννενα: Ο ΣΠΙΡΤΖΗΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΜΕ ΤΑ «ΕΙΠΑ-ΞΕΙΠΑ»! Αεροδρόμιο και άλλα δημ. έργα τον καθιστούν ανεπιθύμητο στα Γιάννενα


Αδιανόητο στα «Ελευθέρια» να εκπροσωπεί την Κυβέρνηση Υπουργός που ακόμη διατηρεί δέσμια την πόλη στην από αέρος απομόνωση - Έρχεται και ο Αλ. Τσίπρας για να εγκαινιάσει τμήμα της Ιόνιας;

Τα Γιάννενα προετοιμάζονται να γιορτάσουν τα «Ελευθέριά» τους μέσα σε ένα κλίμα, που όμως δεν θυμίζει σε τίποτε τους αντίστοιχους εορτασμούς των προηγούμενων χρόνων. 

Η γενικότερη πολιτική και οικονομική κατάσταση έχει ρίξει στα «τάρταρα» το ηθικό των κατοίκων της πόλης και γενικότερα του Νομού, ωστόσο  υπάρχουν και άλλα ζητήματα, ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του τόπου μας, που προκαλούν κατήφεια, προβληματισμό, ακόμη και οργή στους Ηπειρώτες για τα αλλεπάλληλα «μπρος-πίσω» των κυβερνώντων. 


Αναμφισβήτητα το «πρόσωπο» των τελευταίων μηνών είναι ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος  φέρνει τη μεγαλύτερη ευθύνη για την αρνητική  πορεία  που διαγράφεται για τις υποδομές που έχει άμεση ανάγκη η Ήπειρος και ειδικά τα Γιάννενα. 


Είναι ο Υπουργός εκείνος που με τα «είπα- ξείπα» έχει προκαλέσει κατ΄ επανάληψη τους Ηπειρώτες και δυστυχώς  αυτόν  η Κυβέρνηση αποφάσισε να την εκπροσωπήσει στις επίσημες εκδηλώσεις για την Απελευθέρωση των Ιωαννίνων, που αποτελεί ίσως τη μεγαλύτερη πρόκληση από κάθε άλλη. 

«Ταφόπλακα» στο Αεροδρόμιο
Είναι αδιανόητο όμως ο Υπουργός Υποδομών να έρχεται στα Γιάννενα, για να τιμήσει την απελευθέρωσή τους από τον Τουρκικό ζυγό, όταν λίγες ημέρες πριν με τις δηλώσεις του  έβαλε «ταφόπλακα» στα έργα του αεροδρομίου Ιωαννίνων, διατηρώντας έτσι τα «από αέρος δεσμά» της πόλης και μεγάλου τμήματος της Ηπείρου. 


Συγκεκριμένα ο κ. Σπίρτζης, 
ανακοίνωσε τη διακοπή των έργων εκσυγχρονισμού στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, όπως και άλλων, έως ότου αυτά μεταβιβαστούν στο νέο ταμείο ιδιωτικοποιήσεων. 

Πριν λίγους μήνες με δηλώσεις του στα Γιάννενα, διαβεβαίωνε για την ολοκλήρωσή τους, ενώ ο Δήμαρχος  περιμένει να  υλοποιηθεί  η  εγκατάσταση ασφαλούς συστήματος προσγείωσης,  για την οποία έχει δεσμευτεί η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.  

Εκείνο πάντως που φαίνεται να μην έχει αντιληφθεί ο Υπουργός, ή ενδεχομένως να αδιαφορεί, έχει να κάνει με το γεγονός ότι ακόμη και αν διακοπούν οι εργασίες οριστικά, το Ελληνικό Δημόσιο δεν πρόκειται να αποφύγει την πληρωμή της ρήτρας που προβλέπεται στον ανάδοχο, ποσό με το οποίο ολοκληρώνεται και το έργο! 


«Φιέστα» με Τσίπρα;
Ωστόσο ο κ. Σπίρτζης έχει εμπειρία από… αναβολές έργων, καθώς ήταν εκείνος ο  οποίος για μήνες… επανασχεδίαζε την επανεκκίνηση των μεγάλων έργων, μεταξύ των οποίων και της Ιόνιας Οδού. 


Και χρειάστηκε να χαθεί πολύτιμος χρόνος για να ξεπεράσει πλέον την … απέχθειά του για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, να απεμπλακούν οι διαδικασίες και τελικά στο παρά – πέντε να γίνεται αγώνας δρόμου για να παραδοθούν σε χρήση. 

Παρά ταύτα, δεν διστάζει ο ίδιος, αλλά και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας να επιχειρούν να τα οικειοποιηθούν καίτοι ως αντιπολίτευση τα κατήγγειλαν και ως κυβέρνηση για ένα μεγάλο διάστημα τα υπονόμευαν. Μάλιστα ετοιμάζουν νέα φιέστα για το τμήμα της Ιόνιας Οδού από την Καμπή μέχρι και την Πέρδικα.  

Η παράδοσή του αρχικά είχε προγραμματιστεί να γίνει την ερχόμενη Δευτέρα, χθες όμως πληροφορίες ήθελαν τα εγκαίνια να μετατίθενται για την ερχόμενη Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου. 


Ο λόγος, σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, είναι η επιθυμία κυβερνητικών παραγόντων να είναι «παρών» σε αυτά και ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας. 

Τη Δευτέρα κάτι τέτοιο είναι αρκετά δύσκολο με το Eurogroup να εξετάζει το ζήτημα της Ελληνικής αξιολόγησης, ενώ την Τετάρτη αν κριθεί ότι επικοινωνιακά προσφέρεται ο κ. Τσίπρας είναι πολύ πιθανό να παραστεί στη «φιέστα» που του προετοιμάζει ως προπομπός ο κ. Σπίρτζης. 

Πέφτει μακριά η… Κακαβιά!
Η Ιόνια Οδός, δεν τελειώνει όμως στην Πέρδικα, ούτε καν στον κόμβο της Εγνατίας Οδού. Υπάρχει και το τμήμα προς Κακαβιά. Τμήμα με αναπτυξιακή, αλλά και εθνική σημασία, έννοιες που είναι αμφίβολο αν τις έχει αντιληφθεί ο Xρ. Σπίρτζης. 


Πρόκειται για τμήμα 60 χλμ με ώριμες μελέτες, το οποίο όμως το Υπουργείο Υποδομών επί ημερών του, δεν έκρινε «κατάλληλο» για να το προτείνει στο «πακέτο Γιούνκερ», ούτε φυσικά να το εντάξει στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. 

Ο Υπουργός,  όταν του τίθεται το αίτημα από φορείς, υπόσχεται να αναζητήσει τρόπους χρηματοδότησης. Μόλις  όμως την περασμένη εβδομάδα, σε δηλώσεις του στα ΜΜΕ από την Πρέβεζα, αποκάλυψε τις πραγματικές του προθέσεις:  "Η ολοκλήρωση των οδικών υποδομών της Ηπείρου κατά τη γνώμη μου είναι η παραιόνια, είναι οι συνδέσεις των μεγάλων αστικών κέντρων που συζητήσαμε πριν και στη συνέχεια είναι η σύνδεση της Ιόνιας με την Αλβανία".  

Αυτονόητο το συμπέρασμα: Ο συγκεκριμένος οδικός άξονας, δεν είναι στις προτεραιότητες του ιδίου και της συγκυβέρνησης και δύσκολα θα τον δουν οι Ηπειρώτες και οι Βορειοηπειρώτες να υλοποιείται από τον ΣΥΡΙΖΑ και τους ΑΝΕΛ.  

Αλλά και για τις παραϊόνιες οδικές υποδομές, το Υπουργείο Υποδομών, δεν έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα κανένα συγκεκριμένο σχέδιο, με τη δικαιολογία ότι πρέπει να ολοκληρωθούν οι μελέτες. Αλλά δεν είναι μόνο αυτές. 


Ακόμη και το Αεροδρόμιο του Ακτίου, το οποίο ανήκει στην ομάδα εκείνων που έχουν παραχωρηθεί, είναι αμφίβολο πλέον αν προχωρήσει σε εκσυγχρονισμό μέσα στο τρέχον έτος, καθώς «τορπιλίζεται» η συμφωνία με την εταιρία που έχει κερδίσει το σχετικό διαγωνισμό. 

 «Φρένο» και στη γέφυρα Πλάκας!
Ο Χρ. Σπίρτζης, μπορεί στα μεγάλα έργα υποδομών που αφορούν άμεσα την Ήπειρο να μην έχει τις καλύτερες επιδόσεις, φροντίζει όμως να βάζει εμπόδια και εκεί που δεν χρειάζεται η συνδρομή του, όπως π.χ. στην αναστήλωση της Γέφυρας της Πλάκας. 


Πρόκειται για ένα έργο που ανήκει στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Πολιτισμού και έχουν  συνεργαστεί με θετικά αποτελέσματα ως τώρα οι τοπικοί φορείς, αλλά ο Υπουργός Υποδομών έκρινε ότι θα έπρεπε να εμπλακεί και αυτός στην όλη διαδικασία, καθιστώντας έτσι ακόμη πιο περίπλοκες τις διαδικασίες. 

Το αποτέλεσμα το βιώνουμε αυτές τις ημέρες: Η προγραμματική σύμβαση που έπρεπε ήδη να υπογραφεί καθυστερεί αδικαιολόγητα, μεταξύ των δύο Υπουργείων Υποδομών και Πολιτισμού υπάρχουν αποκλίνουσες απόψεις, ενώ προκειμένου να δρέψουν όλες τις «δάφνες» οι υπουργοί και ιδίως ο ίδιος που είχε σπεύσει εδώ και μήνες να αναγγείλει τη συμμετοχή του Υπουργείου Υποδομών στην αναστήλωση, μετατρέπουν σε θεατές την Περιφέρεια, το ΤΕΕ, το Δήμο Τζουμέρκων, ακόμη και αυτό το Μετσόβιο Πολυτεχνείο που μέχρι τώρα έφεραν σε πέρας με επιτυχία τις προεργασίες.  

 Θα μπορούσαμε να αναφερθούμε και σε άλλα ζητήματα, όπως αυτό του Ε-65, της σιδηροδρομικής σύνδεσης, του κάθετου άξονα της Εγνατίας προς το Μαυρομμάτι, του κόμβου της Εγνατίας προς το Ζαγόρι και προς το Βόρειο τμήμα του Λεκανοπεδίου Ιωαννίνων, τους σταθμούς διοδίων στους μεγάλους οδικούς άξονες, για τα οποία το Υπουργείο Υποδομών του Χρ. Σπίρτζη, ούτε καν τα «ακούμπησε». 


Ανεπιθύμητος!
Εκείνο όμως που είναι καταγεγραμμένο στη συνείδηση των Ηπειρωτών και δη των κατοίκων των Ιωαννίνων, είναι ότι η μέχρι τώρα πολιτική  του Χρ. Σπίρτζη κινείται  αντίθετα  στα συμφέροντα και τις ανάγκες της περιοχής μας για αυτό  και τον καθιστούν ανεπιθύμητο στις εορταστικές εκδηλώσεις για τα «Ελευθέρια»… Ο ίδιος άραγε είναι τόσο δύσκολο να το αντιληφθεί;


Πηγή: proinoslogos.gr

epirusblog.gr
5 of 5
Γιάννενα: Ο ΣΠΙΡΤΖΗΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΜΕ ΤΑ «ΕΙΠΑ-ΞΕΙΠΑ»! Αεροδρόμιο και άλλα δημ. έργα τον καθιστούν ανεπιθύμητο στα Γιάννενα
epirusblog.gr
5 of 5
Ιωάννινα 2397234005334960404
item