Ήπειρος: ΑΞΟΝΑΣ Ε65 - Σε αναζήτηση 480 εκ. ευρώ για τη σύνδεση με την Εγνατία Ήπειρος: ΑΞΟΝΑΣ Ε65 - Σε αναζήτηση 480 εκ. ευρώ για τη σύνδεση με την Εγνατία | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Ήπειρος: ΑΞΟΝΑΣ Ε65 - Σε αναζήτηση 480 εκ. ευρώ για τη σύνδεση με την Εγνατία

Ήπειρος:  ΑΞΟΝΑΣ Ε65 - Σε αναζήτηση 480 εκ. ευρώ για τη σύνδεση με την Εγνατία
Προχωρουν οι επαφές με την ΕΤΕπ, προκειμένου να εξασφαλιστεί το πολυπόθητο δάνειο που θα επιτρέψει την κατασκευή του βόρειου τμήματος έως το 2020! – «Φως στο τούνελ» και για το Άκτιο - Αμβρακία με σταδιακή λειτουργία από το 2018.

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την ολοκλήρωση από την κατασκευαστική εταιρεία της πρώτης φάσης του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65, δηλαδή, κατά βάση του τμήματος Ξυνιάδα - Τρίκαλα που θα παραδοθεί σε λειτουργία τον Μάρτιο του 2017. 

Ο άξονας Ε65 εκτείνεται από τον ημικόμβο του ΠΑΘΕ (Πατρών-Αθηνών-Θεσσαλονίκης-Ευζώνων) μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο με την Εγνατία Οδό, είναι μήκους 190,05 χλμ.

Περιλαμβάνει το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Θεσσαλονίκης - Αθηνών από την Σκάρφεια Φθιώτιδας έως τις Ράχες, μετά τη Στυλίδα, το οποίο βρίσκεται, ήδη, σε λειτουργία.

Το Σκάρφεια-Ράχες είναι ένας πεταλοειδής δρόμο, μήκους περίπου 57 χλμ, που «γειτνιάζει» με τον Μαλιακό Κόλπο του οποίου η λειτουργία, η συντήρηση, και η διαχείριση έχει παραχωρηθεί στην Κεντρική Οδό Α.Ε. (όπως και ο Ε65 από Π.Α.Θ.Ε έως Εγνατία).

Έτσι, η διάρκεια της διαδρομής Αθήνα - Ράχες έχει μειωθεί σε περίπου δύο ώρες από 2:45 στο παρελθόν, ενώ η οικονομική και κοινωνική συνεισφορά του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας, ως σύνολο, υπολογίζεται σε 300 εκατ. ευρώ για όλη την περίοδο παραχώρησης.

Σύμφωνα με δημοσιογραφική παρουσίαση της ΤΕΡΝΑ και της εταιρείας παραχώρησης Κεντρική Οδός, στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης της πρώτης φάσης του έργου, έως τον Μάρτιο του 2017 θα τεθεί σε λειτουργική κυκλοφορία το τμήμα από την Ξυνιάδα έως τα Τρίκαλα (78,67 χλμ) και η συνδετήρια οδός του ανισόπεδου κόμβου (Α/Κ) Ξυνιάδας έως την υφιστάμενη εθνική οδό, με την κατασκευαστική ολοκλήρωση των τμημάτων αυτών να προβλέπεται ότι θα πραγματοποιηθεί τον Αύγουστο του 2017.

Ταυτόχρονα, έως τον Μάρτιο του 2017 θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες ασφάλειας στη σήραγγα Τ2 (βρίσκεται στο κομμάτι Λαμία-Ξυνιάδα που θα ολοκληρωθεί μεταγενέστερα), η προμελέτη οδοποιίας και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το τμήμα από τον Α/Κ Γρεβενών έως τον Α/Κ Εγνατίας.

Τι μέλλει γενέσθαι με το νότιο άκρο του αυτοκινητοδρόμου από την Λαμία έως την Ξυνιάδα (μήκους 32χλμ), όπως και με το βόρειο άκρο από τα Τρίκαλα έως την Εγνατία;
Σύμφωνα με την αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης, τα δύο αυτά τμήματα είναι «αναβαλλόμενα»,  δηλαδή, θα παραδοθούν με ορίζοντα το 2020.

Στην ενημέρωση που έγινε για το βόρειο τμήμα, από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία, μήκους 62χλμ (πρόκειται για την αρχική λύση που είχε προκριθεί) είμαστε σε αναζήτηση της βέλτιστης χάραξης. Αυτή η πρώτη χάραξη οδεύει πιο ανατολικά προς τα Γρεβενά. Τώρα υπάρχουν διάφορες προτάσεις, με κάποιες να είναι με δυτικά φορά και άλλες με ανατολική.

Τα προβλήματα, συνεχίζονται και στο θέμα της χρηματοδότησης, καθώς το έργο έχει κόστος περίπου 480 εκ. ευρώ, χωρίς να είναι και το οριστικό νούμερο (θα εξαρτηθεί από τη χάραξη και τα απαιτούμενα μεγάλα τεχνικά).


Εδώ το Υπουργείο Υποδομών είναι σε προχωρημένη επαφή με την ΕΤΕπ, προκειμένου να εξασφαλιστεί το πολυπόθητο δάνειο που θα επιτρέψει την κατασκευή και του βόρειου τμήματος. 

Από την πλευρά του παραχωρησιούχου σημειώθηκε πάντως ότι σε περίπτωση που τελικά δεν προχωρήσει το βόρειο τμήμα, αυτό θα μπορούσε να σημάνει και την διεκδίκηση αποζημιώσεων.

Τα προβλήματα που προστίθενται στην περίπτωση κατασκευής είναι και η απουσία απαλλοτριώσεων ή πιθανών αρχαιολογικών ανασκαφών που θα ναρκοθετούσαν χρονικά και χρηματικά την κατασκευή του τμήματος αυτού. Ο μεγάλος στόχος είναι εφόσον βρεθεί η χρηματοδότηση, μέχρι το 2022 να έχει ολοκληρωθεί και αυτό το τμήμα.

Το «καλό νέο» στο βόρειο τμήμα είναι ότι τα πρώτα 15χλμ μεταξύ Τρικάλων και Καλαμπάκας είναι εξίσου προχωρημένα σε ποσοστό περίπου 40% και σε περίπτωση εκκίνησης των έργων θα ολοκληρώνονταν σχετικά γρήγορα.

Το βόρειο άκρο, δηλαδή από τα Τρίκαλα έως την Εγνατία, που συναντάται με την Εγνατία Οδό σε σημείο 10 χλμ. δυτικά των Γρεβενών, είναι προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ. 

Η χρηματοδότηση εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, με την πρόοδο κατασκευής από το 111χλμ. έως το 136χλμ. να ανέρχεται σε 40%. 

Σε αυτό το υποτμήμα οι απαλλοτριώσεις είναι σχεδόν ολοκληρωμένες, ενώ από το 136χλμ. έως το τέλος του έργου λόγω νέας προτεινόμενης χάραξης δεν έχουν γίνει σχετικές ενέργειες.

Ο άξονας Άκτιο - Αμβρακία
Ταυτόχρονα, καλά νέα μετά από πολύ καιρό υπήρξαν χθες στο έργο του Αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού (Άκτιο-Αμβρακία).

Σε έγγραφο του Υπουργείου Υποδομών σε ερωτήσεις βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας και της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, σημειώνεται πως το Υπουργείο προτίθεται να ολοκληρώσει ένα μεγάλο μέρος του οδικού άξονα που περιλαμβάνει και την περίφημη παράκαμψη Αμφιλοχίας (της Αμβρακίας) μέχρι τα μέσα του 2018, στη λεγόμενη ολοκλήρωση της Α` φάσης του έργου.

Αναλυτικά, και σύμφωνα με τον πρόσφατο προγραμματισμό του Υπουργείου Υποδομών, ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ, η ολοκλήρωση του Αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού, θα γίνει σε δύο διακριτές φάσεις. Η πρώτη φάση θα περιλαμβάνει παράταση όλων των εργολαβιών κατά περίπου 14 μήνες που θα μας οδηγήσει περίπου στις αρχές του 2018.

Για την ολοκλήρωση της Α`φάσης θα απαιτηθούν επιπλέον 4 μήνες (συνολικά 18 μήνες) που θα μας οδηγήσουν στα μέσα του 2018 ώστε να δοθούν αυτοτελή λειτουργικά τμήματα.

Για τη Β` φάση κατασκευής του έργου εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν περίπου 24 μήνες μετά την οριστικοποίηση του τεχνικού και οικονομικού αντικειμένου της Α` φάση και του χρόνου που απαιτείται για τις διαδικασίες δημοπράτησης των υπολειπόμενων εργασιών.

Εδώ λοιπόν θα χρειαστούν επιπλέον παρατάσεις και με τη νέα δημοπράτηση θα ολοκληρωθούν τα εναπομείναντα 8,5χλμ τα οποία με πρόχειρες εκτιμήσεις δεν θα ολοκληρωθούν νωρίτερα από το 2020.

Να σημειώσουμε ότι το έργο του αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014-2020 ως έργο phasing στο Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ κα έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. 

Σχετικά με τις Συμπληρωματικές Συμβάσεις για την 1η εργολαβία είναι 4.973.630,93€, για την 3η εργολαβία είναι 3.631.774,47 ευρώ και την 4η εργολαβία 4.346.666,97 ευρώ (όλα τα ποσά χωρίς ΦΠΑ).
Η έγκριση των Σ.Σ. είναι στον έλεγχο της Διαχειριστικής Αρχής και εφόσον όλα πάνε καλά, θα έχουμε την έγκριση των νέων παρατάσεων.
anex.gr
Epirusblog Gr
5 of 5
Ήπειρος: ΑΞΟΝΑΣ Ε65 - Σε αναζήτηση 480 εκ. ευρώ για τη σύνδεση με την Εγνατία
Epirusblog Gr
5 of 5
Ιωάννινα 1751047323783779588
Σχόλια

Τα Ελληνικά online καζίνο

Η τεχνολογία όσον αφορά τον διαδικτυακό τζόγο και ειδικότερα τα  online   casino ,   έχει ξεκινήσει το 2000  όπου  και  είχαμε το λαν...

Τα καλύτερα

Διάβασε τα πάντα για το νόμιμο στοίχημα online στο Betmasters.gr
item