Ήπειρος: Αναζητείται χρηματοδότηση μέσω ΕΤΕπ Ήπειρος: Αναζητείται χρηματοδότηση μέσω ΕΤΕπ | Epirusblog.gr | Ιωάννινα Ήπειρος Ελλάδα

Ήπειρος: Αναζητείται χρηματοδότηση μέσω ΕΤΕπ

Ήπειρος: Αναζητείται χρηματοδότηση μέσω ΕΤΕπ

Η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας στο σύνολό του και η σύνδεσή του με την Εγνατία Οδό, αποτελούν προτεραιότητα όλων των αρχών και φορέων της κεντρικής και βόρειας Ελλάδας, που έβαλαν στην άκρη, προς το παρόν τουλάχιστον, το θέμα της χάραξης του βόρειου τμήματος του Ε65.

Δύο είναι τα κρίσιμα σημεία. Αφενός η χρηματοδότηση του βόρειου τμήματος, καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα χρηματοδότησης από το νέο ΕΣΠΑ, αφετέρου, εφόσον υπάρξει χρηματοδότηση, οι διαδικασίες για τη σύμβαση παραχώρησης. Για το νότιο τμήμα του έργου Λαμία-Ξυνιάδα έχει προεγκριθεί η ένταξη του στο ΣΕΣ (νέο ΕΣΠΑ 2014-2020) και εκτιμάται ότι στις αρχές του 2017 θα ξεκινήσει η κατασκευή του.

Η σημασία του αυτοκινητόδρομου για τις μεταφορές και εν γένει την αναπτυξιακή πορεία της χώρας αναδείχθηκε από την ευρύτητα της συνάντησης που πραγματοποιήθηκε χθες στα Τρίκαλα από την ΠΕΔ Θεσσαλίας, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Γιώργου Δέδε, αλλά και εκπροσώπων της παραχωρησιούχου εταιρίας. 
Από την Ήπειρο συμμετείχαν ο περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο πρόεδρος της ΠΕΔ Ηπείρου Γιάννης Λώλος, ο πρώην υπουργός Σταύρος Καλογιάννης, ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Ιωαννίνων Γιώργος Παπαδιώτης, ο αντιδήμαρχος Θανάσης Μανταλόβας, ο δήμαρχος Μετσόβου Κώστας Τζαφέας.
«Το βόρειο κομμάτι είναι στην ατζέντα του υπουργείου, είναι μέσα στους πρώτους αυτοκινητόδρομους που θέλουμε να προχωρήσουμε, έχουμε αναζητήσει εναλλακτικές χρηματοδοτήσεις και αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε ένα πάρα πολύ ικανοποιητικό και αισιόδοξο σημείο συζητήσεων με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία θέλουμε να χρηματοδοτήσει το έργο», ανέφερε σε δηλώσεις του ο κ. Δέδες, ενώ εκτίμησε ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα υπάρχουν οριστικές ανακοινώσεις για το θέμα της χρηματοδότησης.
Πέρα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, θα μπορούσε μια εναλλακτική να αποτελεί και το «πακέτο Γιούνκερ» σύμφωνα με τον κ. Καχριμάνη, ο οποίος μιλώντας στον «Η.Α.», επανέλαβε αυτό που πρόσφατα ανέφερε στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, ότι το βασικό είναι να γίνει το έργο και να μην υπάρξουν καθυστερήσεις λόγω χάραξης.
Εξάλλου, ένα ακόμη ζήτημα είναι και το θέμα της παραχώρησης. Υπάρχει η δυνατότητα να επεκταθεί η σύμβαση με τον παραχωρησιούχο του νότιου τμήματος, εφόσον βρεθεί χρηματοδότηση, ενώ σε διαφορετική περίπτωση πρέπει να γίνει νέα δημοπράτηση, διαδικασία ιδιαίτερα χρονοβόρα, που διαρκεί μήνες ή και χρόνια για έργα τέτοιου μεγέθους.
Η χάραξη του βόρειου τμήματος, στο σημείο δηλαδή που θα τέμνεται ο Ε65 με την Εγνατία Οδό, δεν έχει οριστικοποιηθεί, εξετάζονται, ωστόσο, αρκετές προτάσεις από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και θα υπάρξει αξιολόγηση.
Από την πλευρά του, ο περιφερειάρχης σημείωσε ότι σαν Μετσοβίτης και Ηπειρώτης, θα ήθελε τη χάραξη στο Μαλακάσι, ωστόσο, η απόσταση με το Κηπουριό –το εναλλακτικό σημείο σύνδεσης- είναι μικρή και ελάχιστη σημασία έχει σε σχέση με την ολοκλήρωση του έργου. 
Μάλιστα, για να υπάρξει σύνδεση στο Μαλακάσι, θα πρέπει αφενός ένα τμήμα του δρόμου να είναι υπόγειο, αφετέρου να υπάρξει μέριμνα για το πέρασμα της αρκούδας.
Προς τη σύνδεση πιο κοντά στον νομό Ιωαννίνων κινείται η εναλλακτική πρόταση χάραξης του πρώην υπουργού Σταύρου Καλογιάννη, ο οποίος την κατέθεσε στη συνάντηση, προκαλώντας κάποιες αντιδράσεις, κυρίως από εκπροσώπους της περιοχής των Γρεβενών, που επιμένουν στη σύνδεση στο Κηπουριό.
agon.gr

Epirusblog Gr
5 of 5
Ήπειρος: Αναζητείται χρηματοδότηση μέσω ΕΤΕπ
Epirusblog Gr
5 of 5
Ιωάννινα 7871382758422555963
Σχόλια

Τα Ελληνικά online καζίνο

Η τεχνολογία όσον αφορά τον διαδικτυακό τζόγο και ειδικότερα τα  online   casino ,   έχει ξεκινήσει το 2000  όπου  και  είχαμε το λαν...

Διάβασε τα πάντα για το νόμιμο στοίχημα online στο Betmasters.gr
item