Γιάννενα: ΕΜΠΑΙΓΜΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΓΙΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ!

Γιάννενα: ΕΜΠΑΙΓΜΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΓΙΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ!

Ενώ διατηρείται ο τίτλος ως «Κρατικό», θα διοικείται ως «Δημοτικό»…

ΚΩΝ. ΤΑΣΟΥΛΑΣ: Η τεχνική υποβάθμισή του δεν είναι αμέλεια, αλλά εσκεμμένη περιθωριοποίηση…

- Έντονη διαμαρτυρία από Αλ. Καχριμάνη • Λάθος ενημερωμένος εμφανίζεται ο Δήμαρχος Θωμάς Μπέγκας • Οι Γιαννιώτες βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ δεν απαντούν επί της ουσίας…

 Το Νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, έκρυβε τελικά και μια «έκπληξη» που αφορά το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων. 
Η Κυβέρνηση, για αδιευκρίνιστους λόγους, προχώρησε στην υποβάθμισή του, χωρίς να δίνει καμία εξήγηση για τους λόγους στους οποίους κατέληξε στην απόφαση αυτή.  
Στο Νομοσχέδιο που είχε θέσει προς συζήτηση στη Βουλή, το είχε μετατρέψει από «Κρατικό» σε  «Δημοτικό» Αερολιμένα, κατηγορία στην οποία ήταν ενταγμένα αεροδρόμια νησιών και των Ιωαννίνων, ως το μοναδικό από την Ηπειρωτική Ελλάδα, σε αντίθεση με τα αεροδρόμια Καστοριάς και Κοζάνης, που χαρακτηριζόταν «Κρατικά»!
Μετά τις έντονες αντιδράσεις που υπήρξαν και συγκεκριμένα από επιστολή διαμαρτυρίας του Περιφερειάρχη κ. Αλέξανδρου Καχριμάνη και παρέμβαση του βουλευτή Ιωαννίνων της Νέας Δημοκρατίας κ. Κώστα Τασούλα, ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζης, υποστήριξε ότι πρόκειται για λάθος, το οποίο θα αποκαταστούσε με νομοτεχνική βελτίωση. 
Πράγματι χθες λίγο πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου, έγινε η διόρθωση και από «δημοτικός», επαναφέρθηκε σε «κρατικός αερολιμένας Ιωαννίνων». 

Αποκάλυψη Κ. Τασούλα
Η διόρθωση αυτή ωστόσο ήταν μόνο «επιφανειακή», καθώς όπως επισημαίνει με δήλωσή του ο βουλευτής κ. Κώστας Τασούλας, η διοικητική του δομή, παραμένει όπως αρχικά είχε προβλεφθεί: 
Δηλαδή  η διοίκησή του θα ασκείται σε επίπεδο «Γραφείου» όπως θα γίνεται σε όλα τα χαρακτηρισμένα «δημοτικά» αεροδρόμια, ενώ αντίθετα στα «Κρατικά» η διοίκηση θα ασκείται σε επίπεδο «Τμήματος». 
Με τον τρόπο αυτό, όπως υπογραμμίζει ο κ. Τασούλας, η σημερινή Κυβέρνηση αποδεικνύει ότι η τεχνική υποβάθμιση του Αεροδρομίου δεν είναι αμέλειά της, αλλά ενσυνείδητη και εσκεμμένη περιθωριοποίηση».
Ο χειρισμός του θέματος  πάντως γεννά γενικότερα ερωτηματικά για το «που τελικά θέλει να το πάει» η Συγκυβέρνηση για το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων και δείχνει ότι ο εμπαιγμός των Γιαννιωτών δεν έχει τέλος. 
Τα έργα δεν έχουν ολοκληρωθεί, για το σύστημα ασφαλούς προσγείωσης η υπόθεση πηγαίνει από «τον Άννα στον Καϊάφα», ενώ Περιφέρεια, Δήμος και επαγγελματίες του τουρισμού, σε κάθε ευκαιρία θέτουν ως πρώτη προτεραιότητα τον εκσυγχρονισμό του και την λύση όλων των προβλημάτων που υπάρχουν ώστε να καταστεί δυνατή η πραγματοποίηση πτήσεων από και προς το εξωτερικό, που θα μπορέσουν να τονώσουν την οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. 

Ο Περιφερειάρχης
Αυτό άλλωστε επισημαίνει και ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, στην επιστολή που έστειλε το βράδυ της Τετάρτης προς τον Πρωθυπουργό, τα πολιτικά κόμματα και τους βουλευτές: 
«Η υποβάθμισή του (αεροδρομίου) μας βρίσκει κατηγορηματικά αντίθετους  και πρέπει να αποτραπεί μια τέτοια  δυσμενής  κατηγοριοποίησή του, η οποία  θα έχει ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις για την αναβάθμισή του, την οποία επιδιώκουν  εδώ και δεκαετίες σύσσωμοι οι τοπικοί φορείς που δικαιολογημένα το θεωρούν σημείο ανάπτυξης της Ηπείρου,  καθώς εξυπηρετεί την ευρύτερη περιοχή της Βορειοδυτικής Ελλάδος και αυτή ακόμη τη Νότια Αλβανία. 
Το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων, πρέπει να αντιμετωπίζεται ως εν δυνάμει διεθνές αεροδρόμιο και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ενταχθεί στην κατηγορία των «δημοτικών», που επιχειρείται με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο», υπογράμμιζε ο Περιφερειάρχης. 

Τι κρύβεται στο βάθος;
Η χθεσινή ημέρα απέδειξε πάντως, ότι «κάτι βαθύτερο» υπάρχει στις σκέψεις της Συγκυβέρνησης και του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρ. Σπίρτζη που ναι μεν διόρθωσε το «λάθος», όπως χαρακτήρισε την αναφορά σε «δημοτικό», όχι όμως και το ουσιαστικό μέρος που αφορά τη διοικητική δομή, παρά την επισήμανση που του έγινε από το κ. Τασούλα, ο οποίος σχολιάζοντας τη στάση της, τονίζει ότι «η περαιτέρω 
υποβάθμιση του Αερολιμένος Ιωαννίνων, από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ που αρνείται πεισματικά να φροντίσει για την εγκατάσταση συστήματος τυφλής προσγείωσης επιχειρήθηκε και νομοθετικά»! 

Τι λένε οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ
Αργά χθες βράδυ και ενώ είχε πάρει διαστάσεις το θέμα, «έλυσαν» τη σιωπή τους οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. 
Με κοινή τους δήλωση, που στάλθηκε από το Γραφείο του κ. Στέφου, αναφέρουν ότι ήταν λάθος  η  αναφορά «ως δημοτικού», υπεραμύνονται όμως της νέας διοικητικής του δομής, υποστηρίζοντας ότι η δημιουργία Αεροπορικού Γραφείου δεν θεωρείται υποβάθμιση και  τέτοιο υπάρχει και σε άλλα Κρατικά Αεροδρόμια.  
Ούτε από την απάντηση αυτή  δίνεται όμως εξήγηση,  γιατί δεν επιλέχτηκε η διοικητική δομή του τμήματος, αντί αυτής του «γραφείου». 
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, επιτίθενται μάλιστα κατά όσων εκφράζουν προβληματισμό και απορία, υποστηρίζοντας ότι «κάποιοι που στήνουν γεγονότα εκεί που δεν υπάρχουν, κάποτε πρέπει να απολογούνται».  
Παραπέμπουν δε σε μελλοντικές ανακοινώσεις για να δουν οι Ηπειρώτες το ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο και των τεσσάρων βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ που εκλέγονται στα Γιάννενα…

Βιάστηκε ο Δήμαρχος
Αίσθηση πάντως προκάλεσε και η τοποθέτηση του δημάρχου Ιωαννίνων κ. Θωμά Μπέγκα, ο οποίος εμφανίστηκε τουλάχιστον ελλιπώς ενημερωμένος. 
Συγκεκριμένα ο Δήμαρχος σε δηλώσεις του, μετέφερε τη διαβεβαίωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, με την οποία είχε επικοινωνήσει όπως είπε, ότι η αναγραφή σε «δημοτικό»  έγινε από λάθος και ότι αυτή διορθώθηκε χθες το πρωί. 
Μάλιστα έσπευσε να ασκήσει και κριτική κατά τοπικής ιστοσελίδας που με δημοσίευμά της προκάλεσε «ανησυχία» στη Δημοτική Αρχή, απευθύνοντας μάλιστα συστάσεις, στα Μέσα Ενημέρωσης ότι πρέπει να είναι προσεκτικά στο πως δημοσιοποιούν μια είδηση διασταυρώνοντάς την. 
Στην πορεία όμως, όπως αποδείχτηκε από τη δήλωση του κ. Τασούλα, ότι και ο ίδιος δεν είχε απόλυτα διασταυρωμένες τις πληροφορίες του,  καθώς ο τίτλος μεν διορθώθηκε, όχι όμως και η νέα δομή του Αεροδρομίου, που θα είναι «δημοτικού επιπέδου». 

Ποιες οι μελλοντικές επιπτώσεις;
Ο προβληματισμός μετά την εξέλιξη που πήραν τα πράγματα και την χθεσινοβραδινή ψήφιση του νομοσχεδίου, πέραν των πολιτικών παραμέτρων,  εστιάζεται στις μελλοντικές επιπτώσεις που μπορεί να υπάρξουν για το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων και κυρίως για τη δυνατότητα εκτέλεσης διεθνών πτήσεων, που αποτελούν τον διακαή πόθο και στόχο των τοπικών παραγόντων και επιχειρήσεων. 
Ο δήμαρχος κ. Θωμάς Μπέγκας, περί αυτού  ήταν καθησυχαστικός: «Το θέμα δεν είναι πως χαρακτηρίζεις ένα αεροδρόμιο, αλλά η επιχειρησιακή ικανότητα αυτού, καθώς για παράδειγμα το αεροδρόμιο της Σητείας είναι χαρακτηρισμένο Δημοτικό, όμως έχει διεθνείς πτήσεις που δεν έχει το κρατικό αεροδρόμιο των Ιωαννίνων».  
Αυτή είναι μια πραγματικότητα, από την οποία ωστόσο δεν προκύπτει εξήγηση γιατί να λειτουργεί διοικητικά το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων ως τμήμα, αλλά να έχει υποβαθμιστεί σε επίπεδο «Γραφείου».
proinoslogos.gr
epirusblog.gr
5 of 5
Γιάννενα: ΕΜΠΑΙΓΜΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΓΙΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ!
epirusblog.gr
5 of 5
Ιωάννινα 2925173248727629139
item