Γιάννενα: Πολύ ακριβό θα γίνει το ταξίδι Γιάννενα – Πάτρα – Αθήνα

Γιάννενα: Πολύ ακριβό θα γίνει το ταξίδι Γιάννενα – Πάτρα – Αθήνα

Η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού, είναι από τα 13 εναπομείναντα προαπαιτούμενα της συμφωνίας της Ελληνικής Κυβέρνησης με τους δανειστές, με την «προίκα» να ακούει στο όνομα «διόδια», όπως έγραψε χθες στο κύριο θέμα του ο Πρωινός Λόγος. 

Με τη λειτουργία άλλων 15 σταθμών διοδίων, η διέλευση από την Εγνατία καθίσταται αρκετά έως πολύ ακριβή για τους οδηγούς. 


Το ίδιο όμως αναμένεται να συμβεί και για τη μετάβαση από τα Ιωάννινα στην Αθήνα μέσω της Ιόνιας και της Ολυμπίας Οδού. Στην Ιόνια Οδό προβλέπεται η λειτουργία τεσσάρων σταθμών διοδίων, που ήδη κατασκευάζονται κατά μήκος της. 

Η τιμή διέλευσης δεν έχει ακόμη οριστεί, γεγονός που δεν επιτρέπει τον ακριβή υπολογισμό του κόστους. Για την Ολυμπία οδό και συγκεκριμένα για το τμήμα από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα, το συνολικό κόστος των διοδίων θα ανέρχεται σε 11,5 ευρώ, ήτοι 23 για το πήγαινε- έλα. 

Οι σταθμοί διοδίων που θα λειτουργούν στην Ολυμπία είναι: Ελευσίνα (λειτουργεί), Ισθμός (λειτουργεί), Ζευγολατιό (λειτουργεί), Κιάτο (λειτουργεί), Νικολέϊκα (λειτουργία από το 2017) και Ρίο. 

Τα έσοδα των διοδίων για το 2013 ήταν 68,1 εκ.ευρώ, το 2014 78,77εκ.ευρώ και το 2015 80,04 εκ. ευρώ (ποσά με ΦΠΑ). Φέτος πρόβλεπονται έσοδα 63 εκ. ευρώ, τα οποία σταδιακά θα ανεβαίνουν: 87,7εκ.ευρώ για το 2017 και 104εκ.ευρώ για το 2018, χωρίς σε αυτά να υπολογίζεται ο ΦΠΑ. 

 Τα ποσά αυτά είναι μέρος της χρηματοδότησης για τη λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου, καθώς ένα μεγάλος μέρος αυτού αλλά και άλλων εσόδων από εμπορική δραστηριότητα θα οδεύει για την εξόφληση των δανειακών υποχρεώσεων του παραχωρησιούχου. 

Συμπέρασμα: Μπορεί οι νέοι οδικοί άξονες να προσφέρουν άνεση, ασφάλεια, ταχύτητα, σύντμηση χρόνου, ωστόσο το κόστος διέλευσης είναι «τσουχτερό».


proinoslogos.gr
epirusblog.gr
5 of 5
Γιάννενα: Πολύ ακριβό θα γίνει το ταξίδι Γιάννενα – Πάτρα – Αθήνα
epirusblog.gr
5 of 5
Ιωάννινα 8948721442117161799
item